Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det låter ju onekligen som att man ska satsa på två maskiner då. Problemet är väl att jag inte har plats för tre maskiner. :?
Å andra sidan så är det ju inte svårt att fortsätta fålla med vanliga maskinen, särskilt eftersom jag har tvillingnål och faktsikst tom kommer överrens med den! Det jag framförallt vill komma bort från är det eviga sy ihop, pressa, sicksacka, klippa... :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Jag har pratat så mycket om symaskiner att maken fräser åt mig... Det senaste är en Pfaff 2.0 från den lokala handlaren, för strax under 4000. Någon som vet något?
Trots allt känns det ju bra att handla lokalt, både för att jag kan klaga lättare och för att jag vill kunna handla tillbehör lokalt och det kommer jag inte kunna i längden om alla irl handlare lägger ner. Och så får jag det till att det inte skiljer mer än 500 kr. Fast då jämför jag olika maskiner :?
glis skrev:Jag har pratat så mycket om symaskiner att maken fräser åt mig... Det senaste är en Pfaff 2.0 från den lokala handlaren, för strax under 4000. Någon som vet något?
Trots allt känns det ju bra att handla lokalt, både för att jag kan klaga lättare och för att jag vill kunna handla tillbehör lokalt och det kommer jag inte kunna i längden om alla irl handlare lägger ner. Och så får jag det till att det inte skiljer mer än 500 kr. Fast då jämför jag olika maskiner :?
Den såg ju helt ok ut, iaf för mig som inte kan nåt om OL. Om han är mycket besvärlig och du ändå vill prata symaskin kan du ju alltid komma hit :wink:
glis skrev:Jag har pratat så mycket om symaskiner att maken fräser åt mig... Det senaste är en Pfaff 2.0 från den lokala handlaren, för strax under 4000. Någon som vet något?
Jag skrev tidigare i just denna tråd om min maskin som är en Huskylock s15 tror jag den heter ( orkar inte masa mig iväg och kolla just nu) Den är en enkel 4 trådig maskin som funkar kanonbra och är lätt att förstå. Han som jag köpte den av sa att Pfaff och Husqvarna gör sina overlockmaskiner i samma fabrik, så Huskylock s15 och Pfaff 2.0 är exakt samma maskin bara lite olika på själva fronten, alltså rent estetiskt.
Jag är jättenöjd även fast jag fick ett måndagsexempplar till maskin med mig hem från min symaskinsgubbe som bara trssalde. Men jag fick en ny utan problem och den går som en klocka. Du kan se den och läsa lite om den på min blogg här: http://lillagryn.blogspot.com/2008/11/h ... at-in.html. Jag gav 3995 tror jag det var för den och då tänker jag som du, att det är bra med en IRL kontakt som jag kan vända mig till om det blir trassel eller om jag vill köpa till extra delar. Jag värdesätter det.

Så får du försöka bearbeta mannen, det gjorde jag. Fast det tog nästan ett år innan jag hade lobbat klart och han förstod vilken nytta en OL skulle göra hemma hos oss. Lycka till!!
knutis skrev: Så får du försöka bearbeta mannen, det gjorde jag. Fast det tog nästan ett år innan jag hade lobbat klart och han förstod vilken nytta en OL skulle göra hemma hos oss. Lycka till!!
Kan du inte delge oss andra lite argument som vi kan använda oss av?
jazoo skrev:
knutis skrev: Så får du försöka bearbeta mannen, det gjorde jag. Fast det tog nästan ett år innan jag hade lobbat klart och han förstod vilken nytta en OL skulle göra hemma hos oss. Lycka till!!
Kan du inte delge oss andra lite argument som vi kan använda oss av?
:Hahaa: det får ni nog klura på själva....
Användarens profilbild
Av glis
Jaha de är så lika! jättetack, då kan jag ju läsa recensioner på den med.

För min del är det inte frågan om argument för maken, utan att jag låter munnen gå medans jag tänker. Fast jag tror att jag kunde få honom mer förstående om jag påminner honom om hur mycket han pratar, eller i alla fall tänker på, vad han skall beställa för skärm som vi kan ha som TV i köket :roll: Annars har vi separata sparkonton, så symaskinen är min om jag bara kan övertala mig själv att jag kommer att använda den även efter föräldraledighetens slut. :hmm:

Kvarnvik: Jag måste nog komma endera dagen. Vad har din mamma för maskin?
mamma har en bernina 1150, hon köpte den för att den var i paket med hennes vanliga maskin, Bernina Aurora 440. Tror kanske inte att det var det mest prisvärda alternativet, men den funkar bra och är lätträdd hälsar hon. Vill du provköra så är det säkert ok.
Hit får du komma när du vill, fast jag har ingen OL :wink:
Min man har förstått värdet av att ha en ol. Enda problemet är att det inte finns pengar till den. Och du Glis, man har mer nytta av en ol efter föräldraledigheten eftersom man har mindre tid då. :wink:
Användarens profilbild
Av glis
zandrama skrev:Min man har förstått värdet av att ha en ol. Enda problemet är att det inte finns pengar till den. Och du Glis, man har mer nytta av en ol efter föräldraledigheten eftersom man har mindre tid då. :wink:
:Hahaa:
Dessutom hoppas jag bli föräldraledig igen. Fast då kommer jag ju ha mycket mindre tid eftersom kisen behöver sitt och jag kan inte ha sådan tur att jag får ett till barn som sover två timmar två gånger om dagen. (Nu sover han bara en gång, men mellan två och tre timmar, klart jag hinner sy då!)
glis skrev:
zandrama skrev:Min man har förstått värdet av att ha en ol. Enda problemet är att det inte finns pengar till den. Och du Glis, man har mer nytta av en ol efter föräldraledigheten eftersom man har mindre tid då. :wink:
:Hahaa:
Dessutom hoppas jag bli föräldraledig igen. Fast då kommer jag ju ha mycket mindre tid eftersom kisen behöver sitt och jag kan inte ha sådan tur att jag får ett till barn som sover två timmar två gånger om dagen. (Nu sover han bara en gång, men mellan två och tre timmar, klart jag hinner sy då!)
dethär är inte okej!!!

det är jag som e TS det är jag som ska köpa FÖRST!!!! :wink: :oops:

Skojja bara ! kul att tråden ispirerade fler!

*önskar önskar önskar* tror ni tomten hör mig?!
Användarens profilbild
Av glis
:vågen: Jag har en OL! En Pfaff 2.0 kostade 3800 i Jönköping, det var demoexet. Den går som tåget, trädningen funkar bra men är lite pillig om man är för högfärdig för att använda pincett.
Tyvärr hinner jag inte prova så mycket nu för vi monterar några extra köksskåp :(
Jaja, köket blir fint i alla fall.
glis skrev::vågen: Jag har en OL! En Pfaff 2.0 kostade 3800 i Jönköping, det var demoexet. Den går som tåget, trädningen funkar bra men är lite pillig om man är för högfärdig för att använda pincett.
Tyvärr hinner jag inte prova så mycket nu för vi monterar några extra köksskåp :(
Jaja, köket blir fint i alla fall.
GRATTIS!!! Hoppas du blir lika nöjd som jag är med min husky :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?