Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Dorotea skrev::D Jag brukar minska en maska på vart fjärde varv, det blir en lagom avsmalning. :tumup:
beror det inte på vilket garn?
om man tex. använder tjockt garn med stickor 7 eller tunnt garn med stickor 3 borde det väl inte bli samma sak?
Användarens profilbild
Av melon
Emmiez skrev:
Dorotea skrev::D Jag brukar minska en maska på vart fjärde varv, det blir en lagom avsmalning. :tumup:
om man tex. använder tjockt garn med stickor 7 eller tunnt garn med stickor 3 borde det väl inte bli samma sak?
Precis. Fast med ett tunnare garn har man fler maskor så då behöver man minska oftare för att få samma slutresultat. Så det blir nog egentligen samma i slutet, tror jag.
Användarens profilbild
Av jazoo
melon skrev:Ett annat sätt är att sticka resår (1r, 1a) då sitter de tajt utan att du minskar.
Jo jag har tänkt på det också, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Men som sagt, jag lär sticka fler byxor, tror jag!
Av Emmiez
melon skrev:
Emmiez skrev:
Precis. Fast med ett tunnare garn har man fler maskor så då behöver man minska oftare för att få samma slutresultat. Så det blir nog egentligen samma i slutet, tror jag.
tänkte inte på det :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev:
jazoo skrev:http://garn.dk/group.asp?group=144

Här är garnet.
Jamen det ser väl bra ut, jag tror inte att det blir för tunt! :D
Åh vad bra! Då skall jag bara ta mig i kragen och repa upp de där varven jag hunnit sticka på ena benet (igen). Puh...

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:
melon skrev:
Emmiez skrev:
:this: Men å andra sidan så måste man sticka fler varv om man har ett tunnare garn. Förhållandet mellan antalet varv och maskor brukar vara ungefär desamma oavsett garnets tjocklek.

Elelr var det det du menade? :hmm:
ja, det var så jag menade, men du förklarade det mycket tydligare. :tumup:
Användarens profilbild
Av jazoo
Och så, tadaaa!

Jag tyckte att de blev lite låga i midjan, så jag har virkat på en liten bit upptill (det var svårt att ta upp maskor så jag virkade lite istället). Det enda jag inte riktigt nöjd med är själva monteringen, att sömmen liksom syns. Men jag vet inte hur jag skulle göra istället.

Tack för alla tips.

Bild
sömen på benen behöver ju inte finnas där. borde man inte kunna sticka med strumpsticka runt runt istället?
sen ska det finnas en jätte bra instruktion på nätet (ska leta rätt på länken) där dom visar hur man syr ihop så att det knappt syns, det blir himla snyggt.

Älskar verkligen färgkombon på ullisarna, riktigt snygga :loving:
Alecsandra skrev:sömen på benen behöver ju inte finnas där. borde man inte kunna sticka med strumpsticka runt runt istället?
sen ska det finnas en jätte bra instruktion på nätet (ska leta rätt på länken) där dom visar hur man syr ihop så att det knappt syns, det blir himla snyggt.

Älskar verkligen färgkombon på ullisarna, riktigt snygga :loving:
Jo, men jag hade inga strumpstickor i rätt storlek. Nästa gång!

Den där sömmen heter kitchener stitch, men funkar bara om det är två rader av maskor man syr ihop - inte om det är på tvären så att säga.

Ja, jag är också jättenöjd med färgerna! :love:
aha ok, synd.
nej men jag har sett en annan som jag använde mej av då jag sydde ihop en tröja (iof för länge sen) och då syns inte sömen så mycke, det blir mega snyggt.
LillGrodan skrev:De blev ju jätte fina!
Hur tjockt var garnet och vilka stickor använde du?
Har hittat ett garn som jag vill använda men det stickas med 3 och jag undrar om det blir för tunnt...
De här är stickade med 4, och det känns rätt tunt. Håller ok tätt, men inte storkissar.
Garn = lucca fino från garn.dk
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?