Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
vad smart!
Jag har alltid köpt vete på mataffären, tyckte att det var lite lönn-dyrt att göra vetevärmare! Nu vet jag vars jag ska leta istället!!! Jag har ju redan två i fotänden på min säng, men det blir ju superbra som julklappar!!!!

Imsel: kiruna är ganska kallt om man har frusna fötter! :lol: Men väldigt vackert!!
Av Winissa
Nu har jag också köpt 25 kg vete! :tumup: Har ingen aning om vad jag ska med så mycket vete till. Men några vetekuddar att hänga kring axlarna blir det i alla fall till julklappar. Det funkade tydligen till fågelfrö också om inte annat sa de.
ett tips som är väldigt mysigt, sy tofflor a la duntoffla modell och fyl med vete och sy sedan rutor så allt vete inte hamnar isulan, jätte varmt å mysigt efter en lång tur uppepå fjälls, ja annars också såklart :)
Av Jinxan
Alecsandra skrev:ett tips som är väldigt mysigt, sy tofflor a la duntoffla modell och fyl med vete och sy sedan rutor så allt vete inte hamnar isulan, jätte varmt å mysigt efter en lång tur uppepå fjälls, ja annars också såklart :)
Smart
Av Sia
Jag andvänder mina vetekuddar som sängvärmaren, hinner värma sängen alldeles lagom medans jag borstar tänderna.
Mycket mer energisparande än en elektrisk värmefilt.
Har även sytt karott-underlägg med vete i.
Av Winissa
Nu har jag också köpt 25 kg kornvete! Tack för tipset! Dock såg jag att det gick ut för en månad sen, så egentligen borde jag väl klaga. Fast å andra sidan så ska jag ju inte äta det... Vad skulle ni göra?

Hittills har det blivit två vetekuddar att ha över nacken
Bild
Av Jinxan
Winissa skrev:Nu har jag också köpt 25 kg kornvete! Tack för tipset! Dock såg jag att det gick ut för en månad sen, så egentligen borde jag väl klaga. Fast å andra sidan så ska jag ju inte äta det... Vad skulle ni göra?

Bild
Snygga! Mönstret kommer från senaste nummret Allt om Handarbete va?
Av Winissa
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:Nu har jag också köpt 25 kg kornvete! Tack för tipset! Dock såg jag att det gick ut för en månad sen, så egentligen borde jag väl klaga. Fast å andra sidan så ska jag ju inte äta det... Vad skulle ni göra?

Jajmensan! Borde väl egentligen göra överdrag till dem också, så de går att tvätta. Men jag vet inte om jag orkar.. skyller på att det inte stod i beskrivningen. :wink:
Av Jinxan
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:

Jajmensan! Borde väl egentligen göra överdrag till dem också, så de går att tvätta. Men jag vet inte om jag orkar.. skyller på att det inte stod i beskrivningen. :wink:
Jag har köpt typ lakansväv och har tänkt sy själva kuddarna i det, och sen ska jag sy överdrag till dem. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu :hmm:
Av Winissa
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:

Jag har köpt typ lakansväv och har tänkt sy själva kuddarna i det, och sen ska jag sy överdrag till dem. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu :hmm:
Tänkte också på hur man gör överdraget bäst. Men om man tar samma mönster men lägger till typ 1cm i ytterkant på mönstret och sen gör ett överlapp på några cm nånstans åt sidan till kanske? Låter det tokigt?
Av Jinxan
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:

Tänkte också på hur man gör överdraget bäst. Men om man tar samma mönster men lägger till typ 1cm i ytterkant på mönstret och sen gör ett överlapp på några cm nånstans åt sidan till kanske? Låter det tokigt?
Det är något sånt jag har tänkt. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra på bäst sätt. Tänkte ta ett gammalt lakan och sy en testmodell av, så att jag inte använder något fint tyg och så går allt åt fanders.
Av Winissa
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:

Det är något sånt jag har tänkt. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra på bäst sätt. Tänkte ta ett gammalt lakan och sy en testmodell av, så att jag inte använder något fint tyg och så går allt åt fanders.
Låter klokt. Jag får se om jag gör så jag också, eller om jag hoppar över det helt. Har en hel del att göra ändå eftersom jag har tänkt tillverka alla julklappar i år.. :roll:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Jag har oxå varit och köpt vete på Granngården idag, 99:- så priset verkar ju variera från ort och ställe.
Har sytt min nya huvudkudde nu och ska strax gå och testa den. Blir väldigt spännande :)

Men det återstår rätt mycket vete, så jag planerar att sy ett antal värmare till folk i julklapp. Mina döttrar ska designa lite annorlunda mönster, så vi får se vart det lutar :lol:

En annan sak jag planerar att sy är ögonkuddar, för avslappning och liggande meditation. Ska tydligen ge ett milt tryck på ögonen som skänker skönt lugn som omfattar såväl sinne som kropp :love: Låter förresten som en utmärkt julklapp det med :tumup:
Av Winissa
JinxLinda skrev:Nu har jag också köpt vete, fast den kostade inte 99:- :hmm: Den gick på 129...
Jag tyckte det var lite förvirrande många säckar därinne. Stod och kollade på korn först för jag fick för mig att det var det jag skulle ha, typ vetekorn tänkte jag. De hade i alla fall två olika skyltar för detta, 99kr och 129kr har jag för mig. Men så hittade jag fodervetet till slut som kostade 99. Kanske fanns fler skyltar på det också? :hmm: Eller så är det bara olika i olika affärer helt enkelt. :blahblah:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?