Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Det var så kul att sy dem... är det värt att köpa mer skinn (ett halvt i läder) för ca 300kr??
Hur många behöver man :oops:
Användarens profilbild
Av Fryle
Åh så fina, de lurviga är bäst!
Användarens profilbild
Av SoFaD
jättefina! nåt jag ska prova kanske :-)
Av Elna
wow fina och de håriga är ju super kul :lol:
bytte du till skinnål i symaskinen eller?
har tänkt sy såna här jättelänge, mina barn har sina ute så de går åt liksom...
jag har skinn... ännu ett syprojekt :heart:
Av TygTiger
VAR får man tag i skinn? Jag är så sugen på att sy sådana skor, hade tänkt sy i filt men vill gärna ha skinnsula, åtminstone...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Dessa har jag sytt från snuttbitar (man kunde köpa en påse för 50kr) hos Karin Vassara här i stan (skinnsömmerska och designer) så hos ngn sådan kan man kolla, annars har vi Thorneus renprodukter som säljer kött skinn mm (skinnen kommer från Keros garveri/skomakeri i Pajala)
Jag ska köpa ett halvt skinn hos Thorneus på må :lol: ca 300kr... det är ca 80x40cm så om nån vill ha kan jag köpa. (om man bor nära Tärnsjö så kan man köpa snuttbitar från Tärnsjö ångarveri, i allafall när jag var liten. Tärnsjö ligger i Västmanland/Uppland vid dalälven, myggstället ni vet :lol: )
Kanske nån skomakare kan ha skinn? Eller panduro? Nån pysselaffär?

Och skinnål hade jag inte tålamod att leta upp :D det gick bra ändå, skinnet är så mjukt och tunnt... men det kan nog rekomenderas med skinnål.
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Jag köpte en hel påse med fårskinns-spillbitar på hobbyaffären i stan. Sen kom jag på att Panduro borde ju ha att sälja, kolla här http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=900123
Jag hade tänkt sy ett sittunderlägg som jag sett på en slöjdaffär för 800:- och tänkte att det måste ju gå att göra själv. Har inte blivit gjort än så jag kanske kopierara 'Marsvinen' och gör små 'Lammungar' istället! :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?