Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Finns ett praktiskt tänkande mattesnille här?
:hmm: Jag hade tänkt sy en huvudkudde i måtten 60x40 cm, hur mycket vete tror ni man behöver?
Apelsin skrev:
Helene-Gia skrev:Finns ett praktiskt tänkande mattesnille här?
:hmm: Jag hade tänkt sy en huvudkudde i måtten 60x40 cm, hur mycket vete tror ni man behöver?
ja berättar du hur tjock du vill ha den så kan jag räkna ut det :lol:

elelr gör så här har räknat med 3 cm tjocklek, fast det aksnke blir för mycket.

6dm*4dm*0,3dm=7,2 L
Tack Apelsin och ni andra :D
Jag tror jag gör så att jag köper 7 liter vete, blir det för mycket blir det väl en del som blir glada åt vetevärmare i julklapp skulle jag tro :lol:
Användarens profilbild
Av CasaMia
Jag handlade på Granngården. En stor säck för inte så mycket peng, och det räcker ju till ganska många ... Sen köpte jag en massa oblekt tyg till innerpåsar och olika fina tyger till ytterpåsar och satte mig att sy årets julklapp för några år sen - det var mycket uppskattat :-) :styka:
Användarens profilbild
Av millla
Katharina skrev:Äter fåglar vete? Kan man ha det i fågelautomaten eller får man dit hästar då?
:Hahaa:
Katharina skrev:Äter fåglar vete? Kan man ha det i fågelautomaten eller får man dit hästar då?
En del fåglar äter vete, inte så många.
Av Jinxan
CasaMia skrev:Jag handlade på Granngården. En stor säck för inte så mycket peng, och det räcker ju till ganska många ... Sen köpte jag en massa oblekt tyg till innerpåsar och olika fina tyger till ytterpåsar och satte mig att sy årets julklapp för några år sen - det var mycket uppskattat :-) :styka:
Smart! :notes:
Gjorde du ytterpåsen avtagbar?
Användarens profilbild
Av CasaMia
JinxLinda skrev:
CasaMia skrev:Jag handlade på Granngården. En stor säck för inte så mycket peng, och det räcker ju till ganska många ... Sen köpte jag en massa oblekt tyg till innerpåsar och olika fina tyger till ytterpåsar och satte mig att sy årets julklapp för några år sen - det var mycket uppskattat :-) :styka:
Yupp! med matchande knytband - enkelt som busen!
Av Jinxan
CasaMia skrev:
JinxLinda skrev:
Yupp! med matchande knytband - enkelt som busen!
Coolt!
Då ska det sys :)
Användarens profilbild
Av stinen
Mina elever har sytt vetevärmare på slöjden i 7:an. Vetet köpte jag på lantmännen/ granngården. Kostade 145kr för 30kg men jag tror att de hade mindre påsar med ca 3kg eller 5kg för ca 30kr. Mycket billigare än på Ica skulle jag tro.
Har även fått tipset att köra med ett glas med lite vatten emellanåt när man värmer den annars kan det börja brinna. Men det kanske är allmänt kännt. :)

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?