Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Hannah83 skrev:
Elna skrev:Ja nu tänkte jag mer på måtten och så, att de kunde var till hjälp eventuellt :rodna: :)
Ja har du lust att skriva ut dem, vore jag jätte tacksam! :heart: :D Vill Göra en sådan som blir bra, hon ska ju helst kunna ha den länge! :loving: Vad är den vadderad med? Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:

:Hahaa: Ibland trillar inte poletten hela vägen ner. Bild Flåt, såg ju att det VAR med mått och allt. Tack, du är en ängel, bara jag som är lite hjärndöd idag. :roll:
Av herilane
Hannah83 skrev:Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:
Liggunderlag tror jag blir för stelt. Jag skulle ta någonting mjukare. Tygaffärer brukar väl ha något slags fluffiga mellanlägg?
Användarens profilbild
Av Hannah83
herilane skrev:
Hannah83 skrev:Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:
Liggunderlag tror jag blir för stelt. Jag skulle ta någonting mjukare. Tygaffärer brukar väl ha något slags fluffiga mellanlägg?
Ja ok, får fråga när jag är på tyg affären nästa gång. Kanske blir stelt med liggunderlag. :D
Av Elna
Fluffigt mellanlägg är ffa till täcken och sånt, jag tycker det lätt blir fjamsigt i en sele, liggunderlag kan man inte sy genom så det passar bättre till midjebandet, dubbel fleece eller filt (som man vet inte krymper eller förkrymper) eller lagom tjock skumplast (en bra symaskin kan sy igenom det så det sitter fast) funkar bättre som axelstoppning och kring ben och i ev. nackstödskant. Mina 25 öre iallafall :wink:
Användarens profilbild
Av Hannah83
exiteme skrev:
Hannah83 skrev: Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:
Liggunderlag funkar kanon. Avlastar jättebra!
Men det går väl inte att sy i? :hmm: Eller?
Av herilane
Man kan såklart sy vilka slags axelband man vill... 8) men vill man åstadkomma något som liknar Connectan så ska axelbanden vara väldigt lätt vadderade.
Originalet har verkligen inte mycket mer än lite fluffigt mellanlägg. I princip så ger det axelbanden bara stadga på ett mjukt sätt.
Användarens profilbild
Av exiteme
Hannah83 skrev:
exiteme skrev:
Hannah83 skrev: Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:
Jodå. På mina selar syr jag genom 4 lager tjockt tyg (halvpanama) + liggunderlag. Öka bara stygnlängden.
Användarens profilbild
Av Hannah83
exiteme skrev:
Hannah83 skrev:
exiteme skrev:
Jodå. På mina selar syr jag genom 4 lager tjockt tyg (halvpanama) + liggunderlag. Öka bara stygnlängden.
Du vill inte visa bild? :hide:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?