- tor okt 23, 2008 09:11
Min overlock avskyr Mönlyckes tråd. Tråden går av någon anledning alltid av. Med Stoff och Stils tråd går det som smort! 

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Sassi skrev:Skall tilläggga att raksöm gåt bara att sy baklänges... ska det gå frammåt får man ha svag sicksack, den låter som ett tröskverk samt traslar tråden på baksidan!.
Sassi skrev: Sneglar på en Husqvaran Emerald den för ca 6000 kr. Någon som har erfarenhet av den? Eller tips på annan bra maskin i den prisklassen, eller gärna lägre.Jag tycker att du skall snegla på pfaff också. De har fina rejäla maskiner i den prisklassen. Det som är den stora fördelen med pfaff är att de har diffrentialmatning (matar tyget både från ovan och under), det är värt mycket!
Humleblomstern skrev:Tack för tipset om pfaff! Ska spana runt lite. Blev förtjust i Emerladen då den kan sy bokstäver och hade fina dekorsömmar... Men det kanske man inte använder så mycket. Sen är frågan finns det vanliga symaskiner som syr bra i mjukistyger eller måste man ha en overlockmaskin? Har förstått här på en del trådar att de som syr mycket till sina barn typ muddbyxor menar att en overlock är överlägsen. Jag vill dock ha en maskin som kan lite av varje. Kommer även vilja sy gardiner, dukar mm. Jag får helt enkelt ut på stan och titta in i en symaskinsaffär. Eller leta tester på nätet.Sassi skrev:Skall tilläggga att raksöm gåt bara att sy baklänges... ska det gå frammåt får man ha svag sicksack, den låter som ett tröskverk samt traslar tråden på baksidan!.Låter som manskinen from hell! Kanske behöver den lite omvårdnad av en symaskinsdoktor? Eller kanske få stilla somna in...
Sassi skrev: Sneglar på en Husqvaran Emerald den för ca 6000 kr. Någon som har erfarenhet av den? Eller tips på annan bra maskin i den prisklassen, eller gärna lägre.Jag tycker att du skall snegla på pfaff också. De har fina rejäla maskiner i den prisklassen. Det som är den stora fördelen med pfaff är att de har diffrentialmatning (matar tyget både från ovan och under), det är värt mycket!
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?