Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Ok, nu har jag klippt till allt, men funderar fortfarande på stoppningen. Om man viker en massa tyg och lägger i så det iaf blir lite stadga? Hjälp mig nu tjejer!!!

Sen smakråd, helt beige, eller enfärgad svart panel??? Mindre än ryggen, så det blir en beige ram?
Användarens profilbild
Av Hannah83
Hmmm.... Frotte kanske?

Hjälp..... :oops:
Användarens profilbild
Av zingo
frotte går oxå att fodra med tar lite längre tid att torka när man tvättat bara
Användarens profilbild
Av Hannah83
zingo skrev:frotte går oxå att fodra med tar lite längre tid att torka när man tvättat bara
Ok. Men tyget går att tumla, så då borde det ju gå bra! :D
Av Disa86
min första jag sydda hade jag dubbelt lager fleece i själva ryggdelen oxå men senast så tog jag bara i midjebältet. men har då ett lite tjockare tyg i panelen. förstod inte riktigt din fråga m färg o panel men om det var tvåfärgad eller enfärgad så tycker jag tvåfärgad, har du ett mönster tyg så räcker det me de. o jag är alltid så opedagogisk!! :oops: om du vill se så finns min här
http://www.familjeliv.se/hem/disa_janss ... s9o7yc.jpg
Jag sydde min lite timglasformad. Blev väldigt nöjd med modellen!
Användarens profilbild
Av Hannah83
Disa86 skrev:min första jag sydda hade jag dubbelt lager fleece i själva ryggdelen oxå men senast så tog jag bara i midjebältet. men har då ett lite tjockare tyg i panelen. förstod inte riktigt din fråga m färg o panel men om det var tvåfärgad eller enfärgad så tycker jag tvåfärgad, har du ett mönster tyg så räcker det me de. o jag är alltid så opedagogisk!! :oops: om du vill se så finns min här
http://www.familjeliv.se/hem/disa_janss ... s9o7yc.jpg
Jag sydde min lite timglasformad. Blev väldigt nöjd med modellen!
Gör en test-MT så det blir enfärgad beige, eller beige med en svart panel på. Endera mindre än ryggdelen eller lika stor. Vad tycker du?
Av Disa86
:hmm:
vet inte om jag förstår vad du menar men varför inte göra en sida svart och en beige.. ganska enkalt.. för man kan ju vända på den(även om man har vikt axelbanden till att passa åt ett håll). jag har gjort så på min, på andra sidan är det en stor svart blomma m lite gråa detaljer, tänkte maken skulle gilla men han e svårflörtad...
Användarens profilbild
Av Hannah83
Disa86 skrev::hmm:
vet inte om jag förstår vad du menar men varför inte göra en sida svart och en beige.. ganska enkalt.. för man kan ju vända på den(även om man har vikt axelbanden till att passa åt ett håll). jag har gjort så på min, på andra sidan är det en stor svart blomma m lite gråa detaljer, tänkte maken skulle gilla men han e svårflörtad...
Jamen vad smart du är, det går ju att vända den! Gör efter Knyttet & K´s beskrivning, men det måste ju gå?
Av Disa86
japp! :lol:
Ja det är efter den jag gjort också.. Lycka till nu! Vill se resultatet sen.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Disa86 skrev:japp! :lol:
Ja det är efter den jag gjort också.. Lycka till nu! Vill se resultatet sen.
Absolut! Ska bara få mina änglar att inse att mamma BEHÖVER sy idag. :Hahaa:
Av Disa86
Mina har redan slocknat..
Användarens profilbild
Av Hannah83
Disa86 skrev:Mina har redan slocknat..
Lyxbarn... :wink:

Hur gjorde du förstärkningssömmarna vid axelremmarna och midjebältet? :hmm:
Av Disa86
färstärkningen vid axelbanden är på insidan, fram o tillbaka i flera led. Gjorde hela panelen och axelbanden först allt är vänd sytt, sen när jag vänt den så strök jag och sydde runt alltsammans. la till ca 10cm i botten som jag stack ned i det vändsydda midjebältet(m hål för panelen) där jag redan lagt i fleecen. sen sydde jag fast den och sydde ränder m 1cm avstånd plus en kvadrat på varsin sida..

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?