Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Det har jag ju faktiskt hemma, fast den är väldigt tunn. Undrar hur många lager det går åt? Får kanske helt enkelt ta så många lager som går in i maskinen. Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av tweed
Såhär ser panelen ut hopsydd och vrängd:
Bild
Den är ju som sagt fortfarande öppen där remmarna ska i.

Jag har ju fortfarande en det kvar av det mönstrade om det är nån som är sugen...
Användarens profilbild
Av camsch
kvarnvik skrev: Nu har jag kört fast på vad jag ska vaddera axelbanden med. Liggunderlaget funkar inte att sy igenom med min maskin. Funderar på att leta reda på något gammalt täcke att slakta. Hur många lager vadd??
Jag kunde dela mitt liggunderlag så det blev hälften så tjockt, det kanske funkar med ditt också? Liggunderlaget delade sig alltså i skikt när man drog isär kanterna, så det blev 2 lika tjocka delar.

Och jättefin panel förresten!
Användarens profilbild
Av Pilotta
Jag har provat att vadderat axelband med både gammal filt (3 lager) och skumgummi (2 cm tjock). Tycker att det blev bäst resultat med skumgummit.
Jag hade problem med att det blev rynkigt och tyget liksom drog sig när jag sydde längs med vadderingen. Till slut kom jag på att jag skulle pressa ihop allt innan pressarfoten (svårt att förklara :roll: ), till det använde jag en stekspade :shock: . Bara som ett tips alltså :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Lite bilder på hur den ser ut nu:
Bild
Bild
Bild

Nu är det väl egentligen bara remmar och spännen kvar, får se när det kan bli av...
Användarens profilbild
Av emelianna
Det ser ju jättefint ut :)

Blir väldigt sugen på att knåpa ihop en själv :roll: Var köper man spännen man kan lita på?
Användarens profilbild
Av tweed
Man får spännen från en avlagd ryggsäck av Glis :) Annars har stoff och stil och säkert andra sybehörsaffärer. Men sådana där med extra säkerhetsanordning vet jag inte var man köper.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är den så gott som klar! Jag har inte sytt ihop den längst upp, håller på att klura på huvudstödet. Jag har bara provat att bära på magen, det är den inte så bra till, jag antar att man bör korsa banden isf. Men jag testade på ryggen innan den var klar när maken var hemma och kunde hjälpa mig upp med henne på ryggen och det kändes bra.
BildBild
Användarens profilbild
Av binaem
Ser toppenfin ut!
Användarens profilbild
Av jag71
Ser fin ut! Spännen kan man köpa på stadium också

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?