Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nu så, nu har jag lyclats ta två knappa bilder.
Den första är på hoppen, och ett satintyg som jag slängde med i tvätten (det ljusare tyget på bilden)
Den andra bilden är på ett mönstrar vitt bomullstyg med medaljongtryck som fick åka med i färgbadet.

Bild
Bild
Av Ponyo
knutis skrev: Vilken fin färg!! :love: Jag måste nästan hitta något att färga :roll: , kanska sinon.... :roll: har ni provat att färga en sino eller annan trikåsjal , min är en havssäv och lite lagom trist i färgen kan jag tycka....
Nu har jag färgat, och de ljusa fälten är de som var beiga från början. Det blev riktigt bra. Lite varmare i tonen än de vita tygstycken som åkte med i färgbadet.
Användarens profilbild
Av Asia
om man vill ha det mörkare, vad tar man då?
Av Ponyo
Asia skrev:om man vill ha det mörkare, vad tar man då?
Om jag var du skulle jag ta ett paket bordeux, och ett mörk viol.
Sedan har jag läst att man kan ta mer fixeringssalt för mörkare resultat.

Eller så kan du koka tyget istället för att köra det i tvätten.
Användarens profilbild
Av Jolin
ja högre tempratur ger mörkare färg tydligen.
den ser fin ut iaf!
Användarens profilbild
Av knutis
Åhh, fint! Hur tror du att det skulle kunna se ut på en havssäv? :roll: Går det att handfärga?
Användarens profilbild
Av Bina
WOW :love:
Av Ponyo
knutis skrev:Åhh, fint! Hur tror du att det skulle kunna se ut på en havssäv? :roll: Går det att handfärga?
Är det en ringo eller sino?
Minns inte vilket material ringo är i, om den är i bomull så är det inga problem. Min erfarenhet från handfargning är att färgen blir mörkare. Om du maskinfargar så tror jag att det kommer bli ganska så likt det mellersta fältet i översta bilden.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?