- ons jan 23, 2013 18:40
Jag funderar på Dynamo, men den tar bara typ 250 meter och jag har nog ingen lust att sticka två. Hm.

kvarnkvik skrev:Tedman & Kvist Amoretto. Min garnaffär hade det inne ett litet kort tag för ett år sen ungefär. Supermjuk och härligt. 50% bomull, 45% alpaca och 5% nylon.zandrama skrev:Jag har 500 meter superhärlig alpaca-bomullsblandning som jag vill sticka en väst eller bolero av. Den bör passa antingen ca 18-24 månader (strl 86) eller 3-4 år (strl 92-98). Stickfasthet ungefär 24-26 maskor/10 cm. Har ni några superfavoriter?Den kombinationen har jag aldrig hört talas om innan, vad är det för garn?
Edit: Jag vill gärna ha så lite garn som möjligt över och gärna hyfsat unisex modell.
Jag funderar på Dynamo, men den tar bara typ 250 meter och jag har nog ingen lust att sticka två. Hm.

Trulsamin skrev:Tänkte visa vad som blivit klart sen sistVilka superfina blöjbyxor! Vad är det för mönster?![]()
Blöjbyxor, ett ufo som lilltösen växt ur och hon har ju nästan slutat med blöjor med men de får ligga till nästa barn helt enkelt..
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11