Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zai
Mammajenny skrev:
Molinia skrev:
Zai skrev:Klart bebisarna ska ha varsin filt och varsin kofta.

Bild

Bild
Vilka fina koftor! Var har du hittat mönstret till dem?
Undrar också!
Förlåt för himla sent svar...
Här finns grundbeskrivningen till koftorna! Eftersom det inte går att slaviskt följa en beskrivning så gjorde jag lite dom jag själv ville :wink:
Dessa koftor virkas i ett stycke uppifrån och ner men jag kostade på mig en söm på ärmarna. Detta för att jag tyckte det blev snyggare att göra som på resten av koftan och alltså virka fram och tillbaka, inte runt runt.
Sen blir halsen ganska liten och man kan inte direkt räkna med att fälla upp kragen och knäppa som en polo. Men jag tyckte det räckte att ha den nedfälld.

http://www.yarnydays.com/2009/02/everyd ... y.html?m=1
Användarens profilbild
Av Maddemoa
hörnsten skrev:
Fryle skrev:
hörnsten skrev:Jag sitter med en döskallesjal i händerna just nu! :D
Hittade en som gjort om mönstret så ögonen inte virkas lösa: http://camillaslivsstil.blogspot.se/sea ... lturtorial
:vågen: Tack!
Det var bara de lösa ögonen som hindrade mig från att börja på en sjal.
:tumsup:
Blir perfekt till brnens kusin i julklapp :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:
hörnsten skrev:Jag sitter med en döskallesjal i händerna just nu! :D
Hittade en som gjort om mönstret så ögonen inte virkas lösa: http://camillaslivsstil.blogspot.se/sea ... lturtorial
:vågen: Tack!
Det var bara de lösa ögonen som hindrade mig från att börja på en sjal.
Yay! Tänkte försöka göra två små, åt barnen. Känns som att de skulle bli uppskattade....
Användarens profilbild
Av hörnsten
Aborre skrev:
hörnsten skrev:Kan du länka bilden? Jag kan inte se den nu.
syns den nu?
Nope!

Är det sånt här du menar?
Bild
Användarens profilbild
Av Faegis
Aborre skrev:När man virkar samman mormorsrutor eller afrikanska blommor vilket är det mest optimala sättet? Det finns så många olika har jag märkt!
Jag tror att det är olika från projekt till projekt vad man behöver och vad som fungerar. Det beror på hur stora rutor man gör, hur mycket garn man har och vilka färger man använder.

Jag provade en massa olika sätt när jag gjorde en stor mormorsrutefilt, men det jag fastnade för kom jag på själv. Jag hade ont om garn och behövde en garnsnål metod, så jag virkade i sicksack så här:
Jag gör tre fastmaskor i luftmaskbågen på ena rutan, en luftmaska, tre fastmaskor i stolparna på andra rutan. Så fortsätter jag, på ena sidan gör jag hela tiden fastmaskor i luftmaskbågarna och på andra sidan i stolparna.

Det ser ut så här:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Cillan
Vilken snygg filt Faegis

Jag började på en filt förra sommaren när jag var gravid men bebisen kom för tidigt å jag har inte hunnit ett dugg på den sedan dess :(
Användarens profilbild
Av Cillan
CAKirre skrev:Surfade runt nu på morgonen och hittade detta; Virka en bläckfisk till förtidigt födda

Så himla söta :love: :love:

Vi låg på neo i Lund men fick ingen bläckfisk :( Undrar när det började.
Ååååå om jag bara hade tid att virka en till G

Jag har dock gjort armarna som ett halsband som jag hittade i den här bloggen. Jag kan inte göra sånt där amningshalsband (får inte till bollar) så jag gjorde en spiral. G älskar att plocka med det när han ammar eller blir buren.

Edit: Kollade mönstret, kommer aldrig fixa en sån om jag så hade tid :cry:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:Har ni sett denna coola sjalen?
Bild
Mönster finns här:
http://kungenomajkis.blogspot.se/search ... C3%B6nster
Wow. :love: Nu måste jag ju lära mig att läsa virkmönster! Om inte Exem är sugen på att byta mot något stickat förstås. ;)
Av Exem
Ketronya skrev:Wow. :love: Nu måste jag ju lära mig att läsa virkmönster! Om inte Exem är sugen på att byta mot något stickat förstås. ;)
:lol: Fick hem mitt garn idag, vi får väl se hur lång tid det tar, om jag ens lyckas, innan min är klar :oops:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Exem skrev:
Ketronya skrev:Wow. :love: Nu måste jag ju lära mig att läsa virkmönster! Om inte Exem är sugen på att byta mot något stickat förstås. ;)
:lol: Fick hem mitt garn idag, vi får väl se hur lång tid det tar, om jag ens lyckas, innan min är klar :oops:
Vad roligt! Vad för garn?

Jamen du kanske kan förklara för mig så jag kan göra en själv? :D
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?