Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Björklöv skrev:
Ponyo skrev:
Björklöv skrev:Söker efter garn, hade tänkt mig ett ull-silkegarn för det är så fin lyster på ett sådant. Vill ha så det passar 29 maskor på stickor 3.
Har kollat på Manos silkblend fino men ingen av färgerna föll mig i smaken. BC Silkbloom fino har visserligen en färg som skulle kunna funka men inte sådär WOW!
Nån som har nått annat tips :)
Sublime?
Finns var?
Ljungqvist hade.
Nu får man köpa på tex:
http://cinasgarn.se/list_varugrupp.asp? ... 23&lang=sv
Hur deffinierar ni när ett projekt blir till UFO? Har själv svårt för att tycka att det är ett ofärdigt eller pågående projekt. Kanske ofärdigt då det inte rörts på åratal, pågående när man faktiskt gör något varv nån gång i halvåret. :hmm: Jag har nog mest pågående projekt, fast märkligt nog börjar den högen minska dramatiskt vad har man drabbats av då?
Juliusdotter skrev:Hur deffinierar ni när ett projekt blir till UFO? Har själv svårt för att tycka att det är ett ofärdigt eller pågående projekt. Kanske ofärdigt då det inte rörts på åratal, pågående när man faktiskt gör något varv nån gång i halvåret. :hmm: Jag har nog mest pågående projekt, fast märkligt nog börjar den högen minska dramatiskt vad har man drabbats av då?
För mig är det lite känslan i projektet. Som sambons slipover som blev klar, så när som på ärm- och halskant, sedan gruvade jag mig i ett år... Eller min vita kofta med tappade maskor som jag börjat på, repat upp, börjat igen, nästan stickat klart och när jag hade tio cm kvar på ärmarna bestämde jag att mönstret så fördj***t ut och skulle bli mycket snyggare om jag repade upp och stickade mönstret med vridna maskor istället, repade upp ärmarna och ska repa upp nederdelen på kroppen också. Men det tar emot...
solängel skrev:
Juliusdotter skrev:Hur deffinierar ni när ett projekt blir till UFO? Har själv svårt för att tycka att det är ett ofärdigt eller pågående projekt. Kanske ofärdigt då det inte rörts på åratal, pågående när man faktiskt gör något varv nån gång i halvåret. :hmm: Jag har nog mest pågående projekt, fast märkligt nog börjar den högen minska dramatiskt vad har man drabbats av då?
För mig är det lite känslan i projektet. Som sambons slipover som blev klar, så när som på ärm- och halskant, sedan gruvade jag mig i ett år... Eller min vita kofta med tappade maskor som jag börjat på, repat upp, börjat igen, nästan stickat klart och när jag hade tio cm kvar på ärmarna bestämde jag att mönstret så fördj***t ut och skulle bli mycket snyggare om jag repade upp och stickade mönstret med vridna maskor istället, repade upp ärmarna och ska repa upp nederdelen på kroppen också. Men det tar emot...
Och när den där vita koftan blir klar, då borde jag unna mig något särskilt. Alltså något riktigt fint. Faktiskt. :this:
Jag har tillsammans med sambon fattat ett beslut om vilken kofta jag ska sticka till paret som snart kläcker ut sin första nyföding. Det blir den här, jag har stickat halva koftan nu, men är lite osäker på om den kanske inte blir lite liten... Har valt att sticka storlek 0-3 månader, men inser nu att mitt alpackagarn från Drops inet har riktigt rätt beräknad stickfasthet skrivet på sina banderoller. (Det står att garnet har ca 22m=10cm, men jag som stickar med de största stickorna rekommenderat för garnet hamnar med en stickfasthet på ca 25-26m=10cm. Och då stickar jag inte hårt!)
Koftan mäter 19 cm över mage/bröst mätt plant/framsida. Någon som har någon koll på om det kan räcka för en nyfödd ett litet tag, eller är risken att den blir för liten på en gång? :hmm:
CAKirre skrev:Jag har tillsammans med sambon fattat ett beslut om vilken kofta jag ska sticka till paret som snart kläcker ut sin första nyföding. Det blir den här, jag har stickat halva koftan nu, men är lite osäker på om den kanske inte blir lite liten... Har valt att sticka storlek 0-3 månader, men inser nu att mitt alpackagarn från Drops inet har riktigt rätt beräknad stickfasthet skrivet på sina banderoller. (Det står att garnet har ca 22m=10cm, men jag som stickar med de största stickorna rekommenderat för garnet hamnar med en stickfasthet på ca 25-26m=10cm. Och då stickar jag inte hårt!)
Koftan mäter 19 cm över mage/bröst mätt plant/framsida. Någon som har någon koll på om det kan räcka för en nyfödd ett litet tag, eller är risken att den blir för liten på en gång? :hmm:
Jag hittade en kofta i storlek 50-56 som jag minns som rätt stor i storleken, just på bredden. Den mätte 19cm rakt över.
Av mly
ellla skrev:
solängel skrev:Årets tre första UFOn klara. Fler bilder i bloggen.
Bild
:vågen:
Skulle vi inte kunna ha en "gör färdigt dina UFO"-tråd? Kanske tillochmed lotta ut priser? Jag kan bidra med några garnnystan....
Superfina! Jag håller med ella, jag behöver en ufo tråd.
Jag har mängder med projekt på gång å jag skulle vilja säga att det blir ufo rätt fort hemma hos mig.
jag tycker inte jag har så många UFOn, mest för att jag försöker vara hård med mig själv och repa upp om jag inte är pepp på att göra klart (för då är jag ju inte nöjd med projektet)

Men jag har ett blöjnät som skall göras klart, klar ufo stämpel särskilt som det kommer ta max en helg. Sen har jag ju långköraren yggdrasilfilten! Den har jag ju hållit på med i några år nu men den har aldrig legat stilla med ångest över sig.
Av Ponyo
emindy skrev:jag tycker inte jag har så många UFOn, mest för att jag försöker vara hård med mig själv och repa upp om jag inte är pepp på att göra klart (för då är jag ju inte nöjd med projektet)

Men jag har ett blöjnät som skall göras klart, klar ufo stämpel särskilt som det kommer ta max en helg. Sen har jag ju långköraren yggdrasilfilten! Den har jag ju hållit på med i några år nu men den har aldrig legat stilla med ångest över sig.
Det är kanske därför jag inte har ufon heller. Jag repar också upp och gör om.
Jag började fundera när ni skrev om ufon....
Är det ett ufo om man köper garnet och sen inte har lust att sticka det utan börjar på något annat och garnet blir liggande? Isåfall har jag också massor med ufon.

Jag skulle också kunna bidra med ett nystan eller två till en UFOtävling.
Själv har jag fyra projekt pågång och två eller tre kommer att bli klara i vecka och ett kommer att fortsätta att vara lika ofärdigt som det var för tre år sedan. Kanske är dax att ta tag i den tröjan snart... ...kanske.... :rodna:
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?