Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:Snyggt, MuuM!
Är det skillnad på mosaikvirkning och annan flerfärgsvirkning?
Man virkar Bara med en färg i taget, använder stolpar för att få färgerna över varandra.
Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:
Fryle skrev:Snyggt, MuuM!
Är det skillnad på mosaikvirkning och annan flerfärgsvirkning?
Man virkar Bara med en färg i taget, använder stolpar för att få färgerna över varandra.
:tumup:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Virkade matchande kläder till barnen som de fick igår och hade sedan på sig hela dagen. De var så fina och jag kunde bara inte sluta att njuta av att jag gjort dem helt på egen hand (eller ja, nästan. hade ju inspirerats lite)
Bild

Finns många fler bilder i bloggen *pekar nedåt*
Användarens profilbild
Av Faegis
Åsita skrev:Någon som har ett bra enkelt mönster till en kofta?
Kan man bara läsa beskrivningar på engelska så tyckte jag att den är var jätteenkel och blev snygg och lätt att modifiera som man vill: http://www.ravelry.com/patterns/library ... aby-jacket
Jag har gjort den i två varianter när min son var på gång, en enkel randig och en med en bård i filetvirkning:
Bild
Bild
Sjalbarn verkar bråka med mig om bildstorleken igen, men om du vill se dem kan du trycka på virkning på min blogg så hittar du dem.
Av Miltonia
Aborre skrev:Jag fick så himla ont i handleden förut när jag virkade men nu provade jag på att virka med virknålen i.. uh.. pengrepp typ och det märks knappt. Var lite ledsen att jag inte kunde virka men nu så. Håller på med en mormorssjal eller Granny Kerchief i kauni. Lite strävt men den verkar komma att bli fin. Funderar på fransar men kan inte bestämma mig. Den var tänkt till dottern men nu är jag lite osäker :hmm: Några förslag på andra fina barnsjalar man kan göra? Klart det går att göra vuxen fast mindre men.. det kanske finns några fina ideer till just barn.
Jag har köpt lera på en hobbybutik och gjort tjocka skaft till mina virknålar. Inte så snyggt kanske, men väldigt mycket skönare för händer och handleder.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag köpte en ergonomisk virknål från Addi en gång, men till min besvikelse var den bara konstruerad för skedfattning. :|
Av Miltonia
Fryle skrev:Jag köpte en ergonomisk virknål från Addi en gång, men till min besvikelse var den bara konstruerad för skedfattning. :|
Jag har provvirkat med ergonomiska virknålar i garnaffären också, men ingen passade mig. Det var därför jag gjorde jag egna skaft istället. Om en vill går det att virka lite när leran är mjuk så att den formar sig precis efter ens egen hand och rörelser.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?