Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

leonie skrev:Tips:
Knit in public! Den 13 juni.
Ni som bor i närheten... tyvärr gör inte jag det... hmm, jag får dra igång något eget...
Det är upp till vem som helst att dra igång en träff, så det kan du väl göra. :D
I Stockholm träffas vi traditionsenligt på Mariatorget vid fint väder eller hos Marias Garn om det är regnar.
Åh, jag som lovade mig själv att vara med på knit in public i år eftersom jag inte kunde förra året, och så är det på en dag när jag ska vara barnvakt. Jag tror att tre barn, mellan 1,5 och 3,5 år, är lite overkill att ha med sig. Iaf om man ska sticka nåt... :roll:
leonie skrev:CrazyMagpie - är det en hjärtevärmare du har stickat? En sådan har jag gjort, är så härligt att kunna ha den som ett riktigt plagg, alltså kunna knyta den om sig så den sitter fast ordentligt.
Med risk för att idiotförklara mig själv, men vad är en hjärtevärmare? :oops:

OM det är en sån sjal som man korsar fram och knyter på ryggen, så ja, den går att anävnda så, även om den till en början bara var tänkt som vanlig sjal! :-D

Knyttet - Ser med spänning fram emot resultat! :-D

Bubbi - Så fint på fin pojke! :app:
Lite OT, men lillebror använder "pumpamössorna" du stickade för fullt, både sin och storasysters... :tumup:

Dorotea - Det lät väldigt fint, men samtidigt lite farligt med en stickad tunika i lin! :shock:
Av leonie
CrazyMagpie skrev:
leonie skrev:CrazyMagpie - är det en hjärtevärmare du har stickat? En sådan har jag gjort, är så härligt att kunna ha den som ett riktigt plagg, alltså kunna knyta den om sig så den sitter fast ordentligt.
Med risk för att idiotförklara mig själv, men vad är en hjärtevärmare? :oops:

OM det är en sån sjal som man korsar fram och knyter på ryggen, så ja, den går att anävnda så, även om den till en början bara var tänkt som vanlig sjal! :-D
Japp! En sån menar jag. Har en sån som är helt regnbågsfärgad. :love:
Kaffemoster skrev:Den växer, den växer... :D
Bild

Ja, jag är larvigt stolt över hur den blir. Därför gödslar jag med bilder....
Tycker du ska vara larvigt stolt och skicka massa bilder, för den e super fin :)
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
Bubbi - Så fint på fin pojke! :app:
Lite OT, men lillebror använder "pumpamössorna" du stickade för fullt, både sin och storasysters... :tumup:
Tack! Och vad skoj att höra att pumpamössorna fortfarande används :D
Kaffemoster skrev:Den växer, den växer... :D
Bild

Ja, jag är larvigt stolt över hur den blir. Därför gödslar jag med bilder....
Och vi (eller i vart fall jag, ska väl inte säga något om de andra) tycker det är skoj att se hur det går frammåt. Snyggt blir det. :)
melon skrev:Shit va ni hinner sticka! :shock:

jag försöker sticka mer på Sylvi men det kommer en massa födelsedagar och jobb emellan hela tiden. Just nu virkas det docka till Dante som han ska få när han blir 2 på tisdag. Måste bara passa på och tipsa om den helt underbara boken som jag fick idén från:

Bild

Den boken är jättetrevlig. Den damp ned hos mig igår och jag satt och bläddrade med förtjusning. Nu måste jag bara lära mig virka annat än rakt på. :mrgreen:
leonie skrev:Tips:
Knit in public! Den 13 juni.
Ni som bor i närheten... tyvärr gör inte jag det... hmm, jag får dra igång något eget...
Jag har ingen aning om huruvida det dras ihop något här i stan. Vi ska vara barnfria och dra iväg med båten den helgen men jag tänkte sitta på däck och sticka.Iofs gör jag ju alltid det men ändå. :D
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?