Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
CAKirre skrev:
Ponyo skrev:Färgar på riktigt.

Först och främst färgar jag i nyköpt boob-tröja och med paislyn på magen. :roll:
Sen tog jag på tok för mycket färg. Garnet blev mörkt mörkt grått. Nåja, det gick att hälla ut 90 % av vattnet och då blev det rätt nyans.
Sen missade jag det där med plasthandskar först. Så händerna är gråsvarta.

:lol:
Ojojoj! :shock:
Spännande värre hemma hos er med andra ord!
Garnet blev lite flammigt. Tyvärr. Men det blir nog bra ändå.
Snygg nyans dock.
Ser helt galet fult ut i vårat badrum, för taket är mörkt mintgrönt, så garnet ser gröngrått ut där det hänger på tork. Har nog tagit ut det i köket fem grr för att dubbelkolla. :fnissa:
CAKirre skrev:
Ellasario skrev:http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=210009 *skryt*

jag spann det röda garnet till hjärtat själv också, för första gången.
Hade inget rött garn, men röd ull hade jag :D
Klart du ska skryta! :love:
Snyggt!
Tack =D
*sjukt nöjd*
Storebror ska få den nästa helg när han kommer hit. jag har fettat in den med ullfet också så det ska tåla väta bättre :) Skönt om det regnar ^^
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
Aborre skrev:Knapphålsskapande.. när det kommer till den konsten. Jag har lyckats med ett par knapphål men det garnet var så pass styvt och stickorna så pass små att det blev bra direkt. Annars upplever jag att knapphålen blir väldigt utdragna när man knäpper knapparna.

Hur gör man de bästa knappbårderna när man stickar? Jag har en kofta jag tänkte ta och göra en ny bård och sy dit istället för den som är nu. Den som är nu är på tok för lös, ångrar att jag inte tog upp och stickade om när jag märkte att den blev så, men var lat :roll:
Puffar min undran
Hur brukar du sticka dina knapphål? Jag brukar maska av två maskor och lägga upp dem med halvslag på nästa varv.

Angående knappslån vet jag inte vad du upplever är problem. Är det att den brukar bli för lös? Det finns en liten gyllene regel när man ska plocka upp maskor på en kant som är stickad åt andra hållet, alltså om man stickar en tröja uppifrån och ner och sedan plockar upp maskor längs hela framkanten och stickar knappslå. Om man plockar upp i varje varv fast hoppar över vart fjärde så brukar det bli lagom många maskor. Jag brukar plocka upp med en storlek mindre sticka och blocka ut kanten.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Aborre skrev:
Aborre skrev:Knapphålsskapande.. när det kommer till den konsten. Jag har lyckats med ett par knapphål men det garnet var så pass styvt och stickorna så pass små att det blev bra direkt. Annars upplever jag att knapphålen blir väldigt utdragna när man knäpper knapparna.

Hur gör man de bästa knappbårderna när man stickar? Jag har en kofta jag tänkte ta och göra en ny bård och sy dit istället för den som är nu. Den som är nu är på tok för lös, ångrar att jag inte tog upp och stickade om när jag märkte att den blev så, men var lat :roll:
Puffar min undran
Hur brukar du sticka dina knapphål? Jag brukar maska av två maskor och lägga upp dem med halvslag på nästa varv.

Angående knappslån vet jag inte vad du upplever är problem. Är det att den brukar bli för lös? Det finns en liten gyllene regel när man ska plocka upp maskor på en kant som är stickad åt andra hållet, alltså om man stickar en tröja uppifrån och ner och sedan plockar upp maskor längs hela framkanten och stickar knappslå. Om man plockar upp i varje varv fast hoppar över vart fjärde så brukar det bli lagom många maskor. Jag brukar plocka upp med en storlek mindre sticka och blocka ut kanten.
Ock om man som jag alltid syr knapphålsstygn efteråt, så blir hålen inte utdragna vid användandet sedan.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
Aborre skrev:

Puffar min undran

Jag skall snart plocka upp en knappslå för första gången i livet, vad tror ni om fördelningen när jag lyft kantmaskan på återvägen?
Söker efter garn, hade tänkt mig ett ull-silkegarn för det är så fin lyster på ett sådant. Vill ha så det passar 29 maskor på stickor 3.
Har kollat på Manos silkblend fino men ingen av färgerna föll mig i smaken. BC Silkbloom fino har visserligen en färg som skulle kunna funka men inte sådär WOW!
Nån som har nått annat tips :)
Av Ponyo
Björklöv skrev:Söker efter garn, hade tänkt mig ett ull-silkegarn för det är så fin lyster på ett sådant. Vill ha så det passar 29 maskor på stickor 3.
Har kollat på Manos silkblend fino men ingen av färgerna föll mig i smaken. BC Silkbloom fino har visserligen en färg som skulle kunna funka men inte sådär WOW!
Sublime?
Björklöv skrev:Söker efter garn, hade tänkt mig ett ull-silkegarn för det är så fin lyster på ett sådant. Vill ha så det passar 29 maskor på stickor 3.
Marks och Kattens alpaca silke kanske?
zandrama skrev:
Drops Silke-alpaca? Vilken sorts färger vill du ha?
majo0322 skrev:
zandrama skrev:
Drops Silke-alpaca? Vilken sorts färger vill du ha?
M&K finns ju hos min LYS, att jag inte tänkte på den :hmm: :vågen:

Jag vill ha nån rosa/lila, mamman till lilla T som ska få sig en klänning tyckte att koftan jag stickar just nu i M&K Victoria hade fin färg så ...
Ponyo skrev:
Sublime?
Finns var?
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?