Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Ponyo skrev:Såhär:
Bild
Men den är vacker!!! :love:
:iagree:
Den är jättefin. Jag gillar att den har dom där tre bladen uppe i nacken, roligt med en annorlunda början jämfört med många andra sjalar.
:iagree: början är det bästa på hela sjalen!
Jag gillar också början på denna sjal starkt. Det är bara volangen jag ogillar. Jag skulle vilja kombinera haruni med denna. Ha de tre bladen på en haruni.
Det hade varit snyggt! Jag tycker den här är snygg också, speciellt färgen :love:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Den är jättefin. Jag gillar att den har dom där tre bladen uppe i nacken, roligt med en annorlunda början jämfört med många andra sjalar.
Jag gillar också början på denna sjal starkt. Det är bara volangen jag ogillar. Jag skulle vilja kombinera haruni med denna. Ha de tre bladen på en haruni.
Det hade varit snyggt! Jag tycker den här är snygg också, speciellt färgen :love:
Cashmerino dessutom :D
Jag älskar färgen. :love:
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Bild
Ååå :heart:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Den är så mjuk att det är löjligt.
Så därför lutar det mot att jag stickar om den. Vill inte att det garnet ska gå till spillo.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 16:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
:shock: Repa upp? Du gillar den inte alltså? Ge bort är inget alternativ?
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Bild
Den är så mjuk att det är löjligt.
Så därför lutar det mot att jag stickar om den. Vill inte att det garnet ska gå till spillo.
Användarens profilbild
Av melon
Jag mutar mig själv med 4 nystan grönt Sublime cashmere merino silk dk. När jag har gjort klart stolen får jag sticka i lyxgarnet 8) Nu har jag iaf kommit igång ordentligt och har en klar idé i huvudet. Det ska faktiskt bli kul att se hur det blir.

Ponyo skrev:
melon skrev::shock: Repa upp? Du gillar den inte alltså? Ge bort är inget alternativ?
Nja. Jag vill ju verkligen ha ngt i det garnet. :D
Jag förstår. Mjukt garn är :heart:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Nu fattar jag inte igen :roll:
Bakstykket: Str videre fram
og tilb og fell i hver side hver
2. p 2, 2, 1, 1 m. Str videre
rett opp uten å felle til arb fra
brettekanten måler 33 (35)
37 cm.
Jag fattar inte hur länge man ska hålla på och minska, för jag läser det som att man "sen" ska sticka vidare utan minskningar upp till 33cm höjd på arbetet :hmm:
Här är länk till hela mönstret om det skulle vara någon som orkar kolla om det är något jag missar http://helylle.se/2011/04/25/sidsel-j-h%C3%B8ivik/
Du fattar rätt. "Sticka vidare rakt upp utan att minska tills arbetet mäter 33cm från vikkanten."
Men hur många ggr ska jag minska innan jag börjar sticka utan att minska :hmm: Det står ju att jag ska minska i varje sida vartannat varv, 2m. Jag läser det som att jag på vartannat varv ska minska 2m i varje sida, men hur många ggr då??
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:
melon skrev:
37 cm.
Jag fattar inte hur länge man ska hålla på och minska, för jag läser det som att man "sen" ska sticka vidare utan minskningar upp till 33cm höjd på arbetet :hmm:
Här är länk till hela mönstret om det skulle vara någon som orkar kolla om det är något jag missar http://helylle.se/2011/04/25/sidsel-j-h%C3%B8ivik/
Du fattar rätt. "Sticka vidare rakt upp utan att minska tills arbetet mäter 33cm från vikkanten."
Jag tänker att man minskar vartannat varv, fyra gånger. Först två maskor, sen två maskor, sen en maska och sen en maska och sen stickar man vidare som Melon skriver.
Aha! läste inte klart denna sidan innan jag svarade på melons inlägg. Jag läste de där 2, 2, 1,1 som de olika storlekarna, men nu när du säger det så verkar det ju helt logiskt :lol:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
37 cm.
Men hur många ggr ska jag minska innan jag börjar sticka utan att minska :hmm: Det står ju att jag ska minska i varje sida vartannat varv, 2m. Jag läser det som att jag på vartannat varv ska minska 2m i varje sida, men hur många ggr då??
Och jag inser att mitt inlägg inte var till nån hjälp alls. Jag läste det som att du var osäker på sista meningen :lol: Sorry.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo: jag tycker också den var jättetjusig, om du räknar ut hur man skall få till bladen för att göra en Haruni vill jag väldigt gärna veta, det låter ju optimalt.
Men vad 17 skall jag välja för färg till församlingsassistenten? Det kutar åt lila, men jag är inte säker...
Är nu klar med det slätstickade i min slätstickade Haruni. Skall påbörja bladen. Är det någon del av den mönsterdelen jag skall sticka annorlunda jmf med om jag följt originalmönstret hela vägen - för att få det så snyggt som möjligt?
Användarens profilbild
Av Moson
binaem skrev:Är nu klar med det slätstickade i min slätstickade Haruni. Skall påbörja bladen. Är det någon del av den mönsterdelen jag skall sticka annorlunda jmf med om jag följt originalmönstret hela vägen - för att få det så snyggt som möjligt?
Jag stickade det emellan bladen slätt också så då får man justera i diagrammet. mobilsurfar på väg till jobbet nu men det var inte så klurigt att komma på.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?