Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev: Mödommar?

Nej, denna gången är jag bara brutalt ärlig, tyvärr. Det är nära för mig så det hade varit kul att åka varje år.
De heter så, det är bara en liten lagd ring som man syr fast som förstärkning runt hålet när man syr en öljett.

Jag har väl också nära nog så det hade ju passat bra, hellre "söder om Göteborg" än Hålland liksom... Jaja, vi får väl fixa själva dårå.
Jahaja, skoj ord. :lol: Är det en båtterm?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
ellla skrev:
Ponyo skrev:Jag håller på att sticka en kofta till blivande kusinen, och har nått ung halvvägs. Men nu funderar jag på att repa upp. Dels för att de redan fått en kofta till henne, i julklapp. Dels för att de själva "bara" kom med blommor till B. Dels för att hon redan bett mig sticka en babyfilt (vilket jag gjort). Men mest för att hon dök upp förkyld i söndags, och typ smittade oss (men våra immunförsvar verkar ha klarat biffen).
Jag vill göra en mössa till mig skälv istället.
Om det inte känns som att det skulle bli uppskattat så gör mössan!
Kram
Jo, uppskattat helt klart. Men lite taget för givet.
Sen är vi lite sura också :lol:
Eller så stickar du koftan och njuter av den stora hög med karma det ger 8)

Nej, stickningar ska vara roliga och det ska kännas värt det.
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:
Aborre skrev:Någon som stickat något med garnet Einband?
Det isländska? Jepp.
Precis! Vad har du stickat med det? Hur är det att sticka i? Hur blir resultatet? Lite allmänt nyfiken på garnet helt enkelt.
(jag var precis på väg till läggning när jag såg ditt inlägg. Så för att frågan inte skulle försvinna in i glömska svarade jag, något kort, för att ha gjort det :) )

Jag stickade en scarf (finns någonstans bland mina projekt på ravlery). Garnet minns jag som ganska stickigt, och lite "hårt" tyvärr. Jag har INTE tvättat resultatet, så det är ju mycket möjligt att det mjukar till sig vid tvätt - färgerna är helt fantastiska (jag köpte det dessutom på Island för nästan ingenting).
glis skrev:Kolla in vad jag tror att jag skall sticka av Melons supergarn:
Bild
Fina! Var finns mönstret? :-D
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
Bild
Underbara, men kan vi inte få se blid på melon garnet med?
Bild

Bild

650 meter, 180 gram. Garnet är tvåtrådigt, spunnet med långdrag och innehåller 50% merino, 40% bluefaced leicester och 10% silk noils (det där vita tweediga :wink: ).
melon skrev:
mly skrev:
Bild
Bild

Bild

650 meter, 180 gram. Garnet är tvåtrådigt, spunnet med långdrag och innehåller 50% merino, 40% bluefaced leicester och 10% silk noils (det där vita tweediga :wink: ).
:love: :love: :love: :love:
Användarens profilbild
Av glis
zandrama skrev:
melon skrev:
mly skrev:
Bild
Bild

Bild

:love: :love: :love: :love:
Visst är jag ett lyllo? Jag tänkte mig en lite nättare sjal, kanske Gratitude, och dessa, fast jag gör dem nog lite kortare i ärmen. De finns såklart på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library ... less-mitts

Ja, möddom är en båtterm, eller snarare en segelmakarterm tror jag. Fast vi bestämde oss igår för att göra löddror istället för öljetter, de håller nog bättre. Åh vad jag älskar att nörda ner mig!
Ett par vänner väntar en nyföding under februarimånad och jag hade tänkt mig att sticka dem en kofta. Bomba mig gärna med neutrala förslag, då de inte vet vilket kön det blir.
Jag har en tanke att sticka denna, men insåg just att den är från ca 6 månader, så jag skulle nog vilja göra dem en annan först.
Användarens profilbild
Av glis
CAKirre skrev:Ett par vänner väntar en nyföding under februarimånad och jag hade tänkt mig att sticka dem en kofta. Bomba mig gärna med neutrala förslag, då de inte vet vilket kön det blir.
Jag har en tanke att sticka denna, men insåg just att den är från ca 6 månader, så jag skulle nog vilja göra dem en annan först.
Den var snygg, men i mindre storlek :hmm: http://www.ravelry.com/patterns/library/maile-sweater den här har jag varit sugen på, kan till och med tänka mig att försöka få till den till mig själv...
Användarens profilbild
Av melon
CAKirre skrev:Ett par vänner väntar en nyföding under februarimånad och jag hade tänkt mig att sticka dem en kofta. Bomba mig gärna med neutrala förslag, då de inte vet vilket kön det blir.
Om du stickar den i ett garn som har fler maskor/10cm än mönstrets rekommenderade 23 blir den mindre.
majo0322 skrev:
Abunai skrev:Jag tror jag håller på att bli knäpp på ett mönster jag precis fått hem. Jag har inte stickat så mycket mönsterstickning innan (alltså med flera färger så att det blir ett mönster; efter mönster har jag stickat en del) och jag kan inte fatta!

Jag ombeds öka arbetet till 62 maskor just efter att jag gjort klart mudden till mina vantar, och lyder, och sedan börjar jag sticka mönstret i 2 färger enligt pappret jag har. Det består av själva vanten som en mönsterenhet, och sedan en fristående enhet för tumkilen som börjar på 3 maskor - men dessa 3 maskor är utöver de 62 och finns alltså inte att sticka. Var ska de in? Ska jag bara plötsligt lägga upp dem från ingenstans när det inte står något om det i beskrivningen? Hur brukar man sticka vantar och tumkilar egentligen? :suck:
Vad är det för mönster? Har du en bild på det? Isf brukar det ofta gå att se var det ska in: ibland finns de yttersta första två av tre maskorna i tumkilen redan i resten av mönstret utan att det är utmärkt, och ibland får man helt enkelt bara öka dem. Det du gör är hur eller hur att öka en maksa på varje sida där tumkilen ska vara och sticka dessa enligt kilmönstret (ofta har tumkilen en enfärgad kant för att det ska vara lätt att öka snyggt).
Jag vågar inte ta bild på det eftersom det är copyrightat och sånt :oops: :) Men som sagt så är mönstret för själva tumkilen utanför den själva handdelen av vanten, men mitt på vanten finns ett stort svart område där det står att det betyder att man inte ska ha några maskor alls. Antar att man ska öka in de där tre första maskorna i tumkilen där det är svart...?
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?