Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av carro83
Bild

Denna har blivit till idag! Hoppas bara den passar oxå! Fick sy klart efter jobbet (kom hem 21.20 ca) och då va ju min älskade prins inte vaken! Så den får stå kvar på köksbordet till i morgon!
Av Enid
Den är inge vidare nysydd men väl värd att visa ändå:
Bild

Jag har tänkt sy fler liknande tunikor till sommaren men sy dom i jersey/interlock istället för velour eller eventuellt bambuvelour. M har hela tröjlådan full men dissar allt för hon vill bara ha klänning (preciiiiis som storebror var i samma ålder men hon drar 2 storlekar större kläder :shock: ) så det behövs påfyllning.
Användarens profilbild
Av SCSI
SCSI skrev:Jag håller på att bygga en ny MT. Den blir inte riktigt som jag tänkt mig - nu verkar det tex bli en liten luva som huvudstöd... - men det blir nog bra i slutändan. Den är så fiiiin, i svart med rött paneltyg med lite blommor på. :vågen:
Återstår bara att se om jag kommer få sy klart den innan vi åker till svärmor imorgon (egentligen vore det slugare av mig att låna hennes maskin - där kommer det ju finnas passning/sysselsättning åt bägge barnen) eller om bäbis tänker börja skrika som vanligt om kvällarna... han har varit snäll under dan och legat i babygymmet, suttit i bumbon och sovit på min rygg i omgångar medan jag mönsterkonstruerat och sytt.
Bild
Inget nackstöd än, och den kommer antagligen bli lite för smal när han växt en bit - å andra sidan är den andra jag sytt lite för bred just nu. Men jag gillar den - och jag sydde i vaddering nere vid benen, känns gosigt och fint. :tumup:
Användarens profilbild
Av carro83
carro83 skrev:Bild

Denna har blivit till idag! Hoppas bara den passar oxå! Fick sy klart efter jobbet (kom hem 21.20 ca) och då va ju min älskade prins inte vaken! Så den får stå kvar på köksbordet till i morgon!
Och såhär såg den ut när den blev provad i morse! Tyvärr blev den på gränsen till för liten trots att jag tog storlek tre år på mönstret jag hade hemma...men han fick ha den idag iaf till dagis!
Får göra en ny till han i lite större storlek nästa gång! :D

Bild
Av Enid
Jag behöver fototips känner jag. Jag tycker det är himlar svårt att ta bilder där plagget blir bra och det inte blir en massa fula blänk i bakgrunden :hmm: . Att fota mot en vägg funkar inte alls! Då försvinner plagget och blir jättemörkt bredvid den "vita" väggen (vi har inga kritvita väggar utan bara krämvita som ljusast). Fota mot golvet känns trist, det mörka träet dominerar så.. Finns det något smart man kan fixa själv hemma som ser vitt ut på bild men som inte reflekterar så mycket att det "äter upp" plagget :hmm: . Eller har jag bara fel kamera? :lol:
Jag tänkte fixa bilden till dig men den är så väldigt stor så jag avstår ;)
Det som felar är att det inte är en slut-tag på img.
Alltså, efter jpg skall det vara [/img]. Du saknar ett / .

Men trosorna såg tjusiga ut! :app:
glis skrev:Vilken söt bild på fina hatten och barnet!

Jag vill nu visa trosorna!
[img]http://glisjox.files.wordpress.com/2011 ... 46.jpg[img]
Användarens profilbild
Av glis
[quote="Sockertopp"]Jag tänkte fixa bilden till dig men den är så väldigt stor så jag avstår ;)
Det som felar är att det inte är en slut-tag på img.
Alltså, efter jpg skall det vara [/img]. Du saknar ett / .

Men trosorna såg tjusiga ut! :app:

Tack! Jag tig bort en klammer av misstag, ersatte den med en kopierad och trodde att tagen var felkopierad... Skönt att veta varför det inte funkade. Nu hoppas jag att jag kan fixa.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har sytt en luvtröja i velour åt Vera. Tänkte att den borde vara perfekt de här dagarna när det är typ 10-15 grader varmt ute, och så slipper man glipan i nacken. Blev riktigt nöjd, ändrade inget i mönstret förutom att jag gjorde den längre, dock är armarna lite smala längst ner, men inte så att det inte funkar. Ska sy en till i lite tunnare tyg tror jag, så kan hon ha den som enda tröja när det är varmare ute.

Bild

Bild med tröjan på kommer sen, modellen sover just nu. :)
Användarens profilbild
Av ellla
Kristina skrev:Jag har sytt en luvtröja i velour åt Vera. Tänkte att den borde vara perfekt de här dagarna när det är typ 10-15 grader varmt ute, och så slipper man glipan i nacken. Blev riktigt nöjd, ändrade inget i mönstret förutom att jag gjorde den längre, dock är armarna lite smala längst ner, men inte så att det inte funkar. Ska sy en till i lite tunnare tyg tror jag, så kan hon ha den som enda tröja när det är varmare ute.

Bild

Bild med tröjan på kommer sen, modellen sover just nu. :)
Snygg!
Och så smart!
Användarens profilbild
Av Sedum
Vilka fina saker ni sytt!!

fototips: fota mot enfärgat tyg, lakan eller tyg, vitt, ljusblått, ljusgrått.. Struket tyg! ;-) Helst ute i fullt dagsljus fast i skuggan eller bra belysning. Måste man ta med blixt så stå långt ifrån så blixten inte reflexteras i glansiga saker. Har man zoom så blir det oftast bättre att stå långt ifrån och zooma alternativt beskära bilden efteråt. Sen beror det ju på vad man ska ha fotona till förstås. ;-)
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?