Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:
majo0322 skrev:
Ponyo skrev::gaah:
Jag får inte sista diagrammet att funka!
Nu har jag repat upp tre varv bakåt. För något gör jag väldigt fel.
Varför varför finns den inte i text. Jag är mycket bättre på att följa text.

Blä!

Undra om jag kan applicera Harunins sista del på denna, de är ju fasligt lika
Du har sett att det finns en erratalista för den, va? http://ysolda.com/support/errata/, och en bunt ravelrydiskussioner om besvär med mönstret.
Jag har också funderat på den, men dragit mig för mecket att pussla ihop delarna ;(
När jag gjorde lite ändringar så fick jag till det. Gjorde k2tog ist för k3tog på vissa ställen så gick det ihop. Det lustiga var att det var på samma ställe varje upprepning.
:vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Vad har ni för favoriter bland "sommargarner"? Jag är ju helt ulltokig och har dåligt koll på bomulls-, lin och andra garner som är lite mer somriga, men nu har jag hittat ett par sommartoppar som kräver lite somrigare garn :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Vad har ni för favoriter bland "sommargarner"? Jag är ju helt ulltokig och har dåligt koll på bomulls-, lin och andra garner som är lite mer somriga, men nu har jag hittat ett par sommartoppar som kräver lite somrigare garn :D
Jag gillar ju inte nåt annat än ull :lol: men måste jag välja så tar jag Catania som är ett bomullsgarn. Fina färger och lagom tjockt.
Kanske borde jag inte läsa mönstret på natten, men vad gör man inte när det finns lite tid över. Förmodligen snurrar jag till det men hur skall jag mäta?
"...sticka resår i 3 cm, fortsätt med hålmönstret och öka 1m i var sida, när arb mäter 4, 6, 8 cm."
Min direkta tanke är att jag skall mäta från kanten mao 3cm resår +1cm hålmönster innan jag ökar, men sen börjar jag grubbla om det är från där jag börjar med mönstert jag skall mäta (3cm resår + 4 cm hålmönster)
Oj vad svamligt det blev, nån som kan trassla ut mig?
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:Vad har ni för favoriter bland "sommargarner"? Jag är ju helt ulltokig och har dåligt koll på bomulls-, lin och andra garner som är lite mer somriga, men nu har jag hittat ett par sommartoppar som kräver lite somrigare garn :D
Jag har stickat en del i Flox och tycker det är ett trevligt sommargarn. http://www.torgstenen.se/flox-garn-68.html
Är det nån som stickat karin kurbits mössan? Jag fattar inte hur jag sia få ihop 40 maskor på 10 cm. På min provlapp på st 2 får jag väl ihop 33 m på10 cm på bredden och 6 per cm på höjden mot 4,4 som det borde vara. (lite slarvigt mätt i all hast) garnet är samma som i mönstret. Jag funderar om jag ska gå upp till 2,5 och räkna lite på vidden. Den får gärna bli lite pösig men måste sitta bra i resåren.

Vad tror ni. 2orna är de minsta jag har och provlappen känns lite kompakt
Här blir det inte mycket stickat just nu, men jag har till min glädje upptäckt att det (när jag sitter i soffan iaf) funkar att sticka lite och amma samtidigt! :vågen:

Med andra ord så är oddsen relativt goda att den där bäbiskoftan jag stickar på faktiskt hinner bli klar innan bäbisen vuxit ur den! :tumup:
melon skrev:Har du stickat provlappen i mönster eller enfärgad? Mönsterstickning drar ju ihop lite på bredden, men 40m/10cm låter ändå väldigt mycket. Vad är det för garn?
Den är slätstickad. Garnerna (zauberball och admiral) har 30 m per 10 cm på bredden och 42 på höjden på sticka 2-3. Jag undrar lite om.det är skrivfel i mönstret men hittar inget på ravelry om det
CrazyMagpie skrev:Här blir det inte mycket stickat just nu, men jag har till min glädje upptäckt att det (när jag sitter i soffan iaf) funkar att sticka lite och amma samtidigt! :vågen:

Med andra ord så är oddsen relativt goda att den där bäbiskoftan jag stickar på faktiskt hinner bli klar innan bäbisen vuxit ur den! :tumup:
:tumup:

Jag testade att sticka baklänges istället för aviga. Kul men hopplöst att hålla tåden i fel hand :D Men med lite träning borde det funka. Risken är väl bara att mqn får tokont av drn konstiga rörelsen innan man får flyt. Snabbare att köra på som vanligt :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:
melon skrev:Har du stickat provlappen i mönster eller enfärgad? Mönsterstickning drar ju ihop lite på bredden, men 40m/10cm låter ändå väldigt mycket. Vad är det för garn?
Den är slätstickad. Garnerna (zauberball och admiral) har 30 m per 10 cm på bredden och 42 på höjden på sticka 2-3. Jag undrar lite om.det är skrivfel i mönstret men hittar inget på ravelry om det
Jag skulle börja och sticka mössan och se hur det blev. Det är inte alltid provlappar funkar ändå :lol:
melon skrev:
telistant skrev:
Jag skulle börja och sticka mössan och se hur det blev. Det är inte alltid provlappar funkar ändå :lol:
det får nog bli så

Just nu stickar jag på en lindisktrasa l härligt cerise. Lite efter alla andra men härligt enkel och blank o fin blir den att hänga i köket
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?