Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Nettan skrev:Jättesnygg.

Klarar en som kan sticka raggsockar men aldrig stickat efter en beskrivning av att göra den? :hmm:
Det tror jag absolut, fast jag vill varna för björnbärsmönstret, det är pisstråkigt. Om jag skulle göra en till skulle jag bara använda måtten på beskrivningen och köra på mosstickning istället för björnbär.
Tror ni förresten jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har planer på att sticka en filt till min syster som gifter sig i sommar.

Planen:
*Grovt ullgarn, typ L.O.O.Y, Naturuld, Eskimå (fast den noppar sig så...), annat förslag? Det får inte vara alltför dyrt och gärna mycket garn för pengarna sas.

*Sticka längder med spetsstickning (prövar tvillingbladspets, bara sex varv att hålla reda på) med slätstickning i kanten, och så sy ihop allra ytterst, så att sömmarna blir så osynliga som möjligt. Kanske tre omgångar mönster i brunt och så en omgång mönster, alt fläta, i naturvitt eller beige.

:help: Tyck till och hjälp mig! Jag tänkte köpa garn i helgen, nu sitter jag bara och provar lite...
Av Ponyo
solängel skrev:Tror ni förresten jag tagit mig vatten över huvudet? Jag har planer på att sticka en filt till min syster som gifter sig i sommar.

Planen:
*Grovt ullgarn, typ L.O.O.Y, Naturuld, Eskimå (fast den noppar sig så...), annat förslag? Det får inte vara alltför dyrt och gärna mycket garn för pengarna sas.

*Sticka längder med spetsstickning (prövar tvillingbladspets, bara sex varv att hålla reda på) med slätstickning i kanten, och så sy ihop allra ytterst, så att sömmarna blir så osynliga som möjligt. Kanske tre omgångar mönster i brunt och så en omgång mönster, alt fläta, i naturvitt eller beige.

:help: Tyck till och hjälp mig! Jag tänkte köpa garn i helgen, nu sitter jag bara och provar lite...
Jag tycker att en filt i rätstickning är det allra finaste. Och så söänt.
Gjorde två filtar till Ville innan han föddes, en med mönster och band, en i rätstickning. Vi använder bara den som jag stickade i räta.
Bubbi skrev: Jag tycker att en filt i rätstickning är det allra finaste. Och så söänt.
Gjorde två filtar till Ville innan han föddes, en med mönster och band, en i rätstickning. Vi använder bara den som jag stickade i räta.
Fast det blir så tråkigt att bara sticka räta :hide: och så vill jag att det ska vara lite "extra" iom att det blir deras bröllopspresent.
Jag har äntligen stickat klart sockarna som min mamma beställt och påbörjat det par som är beställt till min mammas mans födelsedag. Synd bara att jag inte alls har lust att sticka sockar längre. Jag vill sticka en sjal, en sommarsjal. *gnäll* Bilder finns i bloggen (som vanligt). :)
Nu har jag ÄNTLIGEN börjat sticka lite "på riktigt" på min autumn-kofta. I-corden är färdig och maskorna upplockade! (Och det stämde! Min fasa skulle vara att när jag närmade mig slutet på maskupplockning skulle visa sig att i-corden var för lång eller för kort. Men jag hade räknat rätt när jag gjorde den! :vågen:)
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:Nu har jag ÄNTLIGEN börjat sticka lite "på riktigt" på min autumn-kofta. I-corden är färdig och maskorna upplockade! (Och det stämde! Min fasa skulle vara att när jag närmade mig slutet på maskupplockning skulle visa sig att i-corden var för lång eller för kort. Men jag hade räknat rätt när jag gjorde den! :vågen:)
har sett det här här och var i tråden. Mönster, någon? har jag missat en länk?
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:Nu har jag ÄNTLIGEN börjat sticka lite "på riktigt" på min autumn-kofta. I-corden är färdig och maskorna upplockade! (Och det stämde! Min fasa skulle vara att när jag närmade mig slutet på maskupplockning skulle visa sig att i-corden var för lång eller för kort. Men jag hade räknat rätt när jag gjorde den! :vågen:)
http://www.ruths.dk/engelsk/efteraar%20stor%20eng.htm
Tror faktiskt du missat, för jag har länkat (eller bara klistrat in bild :hmm: ) tidigare.

Men den är värd att klistra igen :love:
Användarens profilbild
Av SoFaD
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Tror faktiskt du missat, för jag har länkat (eller bara klistrat in bild :hmm: ) tidigare.

sicka fina tröjor!!
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:

Ah, den har jag ju sett tidigare. Bara glömt. Fin men inte för mig. Om du gör en till kan du nog lägga upp som vanligt och sen sticka på icorden sist. Det kanske är lättare. Kanske, för det var segt som tusan att göra en icord längst ner på en barntröja. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:

Ah, den har jag ju sett tidigare. Bara glömt. Fin men inte för mig. Om du gör en till kan du nog lägga upp som vanligt och sen sticka på icorden sist. Det kanske är lättare. Kanske, för det var segt som tusan att göra en icord längst ner på en barntröja. :roll:
Vad är en i-cord?
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?