Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Birka27 - har låtit den smalna av lite "på ett ungefär"... så här i efterhand skulle jag kanske gett den en lite annan form - men men... :wink:

fantasiflicka - regnbååååågen..... :whut: Underbart med sån färgprakt! :mums:

Fryle skrev:Alla alster är jättefina och jag tycker att ni ska vara stolta över dem! Dessutom var väl meningen med utmaningen att alla skulle få en utmaning utifrån sina färdigheter?
Amen to that! :urule:
Användarens profilbild
Av Katikatt
Hej!

Jag tänkte passa på att kliva fram ur det fördolda här i utmaningstråden. Jag heter Kati och hänger på sjalbarn och då helst "gör det själv" typ dagligen men jag skriver aldrig något :-). När virkutmaningen dök upp tänkte jag att jag ska hoppa på den för jag är ingen virkare (har ett svagt minne att jag virkade mössor när jag gick i gymnasiet).

Jag hoppas att jag får vara med här och att jag kanske vågar skriva mer nu och här är de tre stackars filurer jag lyckades knåpa ihop. Kanske vågar jag pröva på något större nästa gång jag blir virksugen :-).

Bild
Av corona
Katikatt skrev:Hej!

Jag tänkte passa på att kliva fram ur det fördolda här i utmaningstråden. Jag heter Kati och hänger på sjalbarn och då helst "gör det själv" typ dagligen men jag skriver aldrig något :-). När virkutmaningen dök upp tänkte jag att jag ska hoppa på den för jag är ingen virkare (har ett svagt minne att jag virkade mössor när jag gick i gymnasiet).

Jag hoppas att jag får vara med här och att jag kanske vågar skriva mer nu och här är de tre stackars filurer jag lyckades knåpa ihop. Kanske vågar jag pröva på något större nästa gång jag blir virksugen :-).

Bild
Hej och välkommen!!

Vilka sötingar :heart:
Användarens profilbild
Av Maddemoa

Bild
Välkommen!

De var ju jättesöta!!
Användarens profilbild
Av Björklöv
CrazyMagpie skrev:
Maddemoa skrev:Det är väl absolut inget att skämmas för. Det är ju jättefint ju!!
Instämmer... :tumsup:

...förresten - hur har du fått till det där röd/vita julgranshjärtat?! :hmm: Gillade det rutiga med det!! :D
Det är liksom fristående rader av stolpar som jag sedan flätat ihop... om du fattar :)
Fryle skrev:Vad är det för fjant ni håller på med och förringar era egna verk!? Det låter som en historia jag hörde en gång att man i Japan presenterar sin fula fru och sina dumma barn för gästerna.

Alla alster är jättefina och jag tycker att ni ska vara stolta över dem! Dessutom var väl meningen med utmaningen att alla skulle få en utmaning utifrån sina färdigheter?

Så: var glsda och stolta över era verk! Fram för malligheten!
Jamen då säger jag väl såhär! Titta vilken söt mössa jag virkat, K kommer att bli så fin i den på dopet! Sen har jag testat lite annat oxå bara för att :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Björklöv skrev:
Fryle skrev:Vad är det för fjant ni håller på med och förringar era egna verk!? Det låter som en historia jag hörde en gång att man i Japan presenterar sin fula fru och sina dumma barn för gästerna.

Alla alster är jättefina och jag tycker att ni ska vara stolta över dem! Dessutom var väl meningen med utmaningen att alla skulle få en utmaning utifrån sina färdigheter?

Så: var glsda och stolta över era verk! Fram för malligheten!
Jamen då säger jag väl såhär! Titta vilken söt mössa jag virkat, K kommer att bli så fin i den på dopet! Sen har jag testat lite annat oxå bara för att :D
Så ska det låta!
Användarens profilbild
Av mejamy

Bild
Klart du får va med! :D Välkommen! Det var fina små fåglar du gjort. :)
Av Vinterhumlan

Bild
Åhh vilka söta filurer! Jättefint när de skiftade lite i färg. Jag är himla sugen på att virka en hel Barba-familj (för jag tycker de ser ut lite som Barbapappa) när jag blir klar med projektet till denna tråden... och det lär nog inte ske innan tiden är ute :oops:
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
Jaa... alltså, det är ju den siste idag men jag kan faktiskt inte visa upp någonting. :oops:
Vi ska flytta imorgon så det lilla jag har lyckats åstadkomma är försvunnet bland kartongerna. Men det är bara 2 lappar jag har gjort iaf.. lovar att visa så fort det är uppackat! Det var docvk roligt även om jag inte har hunnit så mycket i all denna sress.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Åh jag måste bli klar med min virklapp idag ju...jag har varit så oinspirerad utan internet... :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Katikatt
Vinterhumlan skrev:Jag är himla sugen på att virka en hel Barba-familj (för jag tycker de ser ut lite som Barbapappa) när jag blir klar med projektet till denna tråden... och det lär nog inte ske innan tiden är ute :oops:
Jag tänkte faktiskt också på Barbapapa när jag sydde ögonen. Ingen dum idé och egentligen helt lysande när man tänker på julklappsidéer...
Jag tänkte nångång att jag skulle sy hela Barbafamiljen av olika tyger så att det skulle bli lite pedagogiskt med färger och material för barnen... :roll:
Användarens profilbild
Av Elsa
Nu är det ju snart ny månad. Vad blir nästa utmaning? :eld:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag blev faktiskt klar igår. Och mössan blev väl helt okej, även om Vidar ratar den och den blev lite lång fram. :roll:
Bilder har jag i kameran. 8)
Användarens profilbild
Av Monia
Nu har jag fått tummarna loss att ta kort på alsterna:

Först har vi en liten kjol till barbie bara för att testa om jag kunde virka 8)

Bild

Sen påbörjade jag en klänning till min tvååring, men när jag virkat ett tag så blev den så stor att den passar till femåringen :wink: Den är tyvärr inte färdig men här är delresultatet...

Framsidan
Bild

halva baksidan
Bild
Användarens profilbild
Av funshine
Åh jag har varit upptagen och inte haft tid får ge mig själv bakläxa och återkomma. Men nu är jag nyfiken på nästa projekt. Vor ju roligt att bestämma det så fort som möjligt så man faktiskt har en månad på sig att bli klar.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?