Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Elflin skrev:Hjälp! Hur sjutton gör man raglanökningar i resår?
Eller ja, jag vet hur man gör men hur ska man få det snyggt? Just nu prövar jag att göra 2 till 3 och sen tänkte jag göra om det till en ny 2 omgång.
Svamligt men jag skyller på att jag är sjuk :wink:
Jag ökar nästan alltid med omslag på var sida om en slätstickad rand och då stickar du ju bara den avig eller rät beroende på vilken som är nästa.
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag får nog hoppa av den här kalen, blev sjukskriven för lunginflammation idag och orkar inte ens lyfta ett par stickor. :(
Av mly
MuuM skrev:Jag får nog hoppa av den här kalen, blev sjukskriven för lunginflammation idag och orkar inte ens lyfta ett par stickor. :(
Men stackars dig, jag tyckte dina hostningar lät illa när vi sågs. Hoppas det går över fort :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:Fryle: Jag har två nystan til dig, fanns fyra till om du vill ha mer.
:vågen: Underbart, jag skickar pm!
Användarens profilbild
Av Fryle
Och i väntan på det nya garnet så började jag igår på ett nytt projekt, jag kan ju inte sitta utan :wink: . Det ska bli en tröja i en kombination av virkning och stickning. Eftersom den också är påbörjad vid halsringningen och kommer att arbetas neråt så tycker jag ändå att den platsar i den här tråden. :D
Användarens profilbild
Av hörnsten
Jag har lagt upp maskor och börjat sticka. Känns redan nu som jag kommer vara tvungen att repa upp av en eller annan anledning. Fortsätter dock och tänker att det får vara koftan med alla nybörjarfel. :roll:

Kommit 15 varv och stickar på treor så det är inte mycket att visa än.
Användarens profilbild
Av Björklöv
Jag hade nästan bestämt mig för att sticka en Shalom till mig, men så kände jag plötsligt att jag har så inninorden många koftor så jag behöver verkligen inte en till. Så nu får det nog bli en kofta till K istället, hittade då in threes och den var ju supersöt så nu ska jag bara hitta nått passande garn och sticka en vår/sommarkofta :)
Användarens profilbild
Av glis
Björklöv skrev:Jag hade nästan bestämt mig för att sticka en Shalom till mig, men så kände jag plötsligt att jag har så inninorden många koftor så jag behöver verkligen inte en till. Så nu får det nog bli en kofta till K istället, hittade då in threes och den var ju supersöt så nu ska jag bara hitta nått passande garn och sticka en vår/sommarkofta :)
Håller med lite, har ganska många kofrot till mig själv men de är lite varmare än jag tror att denna blir. Tösen har bara två men dem kommer vi aldrig ihåg att använda. :roll: Fast de är jättesöta.
Användarens profilbild
Av melon
Björklöv skrev:Jag hade nästan bestämt mig för att sticka en Shalom till mig, men så kände jag plötsligt att jag har så inninorden många koftor så jag behöver verkligen inte en till. Så nu får det nog bli en kofta till K istället, hittade då in threes och den var ju supersöt så nu ska jag bara hitta nått passande garn och sticka en vår/sommarkofta :)
Vadå, menar du att man kan få för många koftor? :whut: Det har jag aldrig hört något om.
Av mly
melon skrev:
Vadå, menar du att man kan få för många koftor? :whut: Det har jag aldrig hört något om.
Håller med, finns inte en chans att man kan få för många...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mly skrev:
melon skrev:
Håller med, finns inte en chans att man kan få för många...
Flytta till ett lagomt kallt och dragit hus så kan du definitivt inte få för många koftor! :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Äh, jag är inne i ett stickstim just nu och är verkligen sugen på att sticka en kofta. En barnkofta ska jag väl kunna få till, garnet jag har ska ju stickas med stickor 9. Någon som har tips på en kofta att utgå ifrån, runt ok och storlek 5 år?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu hakar jag på här.

Jag påbörjade en sommartop med raglanökningar i bomull (ja, hela tröjan är faktiskt i bomull, inte bara ökningarna!) i lördags.

12/6 heter garnet från Kinna textil, så det blev stickor 2,5 för att inte bli för glest.... Men jag ska nog sätta av ärmarna för jag har ökat färdigt ikväll. :app:

Sen är jag lite nöjd med mig själv för att jag frångått standardreceptet, och faktiskt smyckar ut den lite :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?