Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Och jag har sytt en tigerkatt och en kanin och ett brevskrivarset idag :D (bara för att jag har sån foglossning att jag inte orkar stå/gå mer idag).
Användarens profilbild
Av Fryle
CAKirre skrev:Funderar på att göra några tygtyngder till svärmor i julklapp.
Har letat reda på stenar i bra format och ska tova in dem och sedan ev brodera på dem. Inspirerad av denna och denna
Jag har ibland funderat över om man kan sticka/virka in en tvål i ullgarn istället för att tova in den skulle det kunna funka, eller?
Användarens profilbild
Av CAKirre
Fryle skrev:
Har letat reda på stenar i bra format och ska tova in dem och sedan ev brodera på dem. Inspirerad av denna och denna
Jag har ibland funderat över om man kan sticka/virka in en tvål i ullgarn istället för att tova in den skulle det kunna funka, eller?
Jo, det ska funka. Jag har sett liknande sådana beskrivningar på engelska, som små påsar som de har tvålen i.
Användarens profilbild
Av Fryle
CAKirre skrev:
Fryle skrev:
Jo, det ska funka. Jag har sett liknande sådana beskrivningar på engelska, som små påsar som de har tvålen i.
Bra. Jag tänkte att om jag stickar glest, så tovar fodralet ihop sig lite vartefter som tvålen blir mindre.
Användarens profilbild
Av Faegis
En till julklapp som jag (och min syster) ska göra själva är att jag ska blanda ihop ett par kryddblandningar (berberekrydda och provencalsk örtkrydda (från min balkong) tror jag det blir) och hitta på några recept som de kan användas i. Sedan ska min syster scrapbooka ihop recepten i något slags anteckningsbok, och så ska vi ge bort det hela till vår ena styvsyster.
Av corona
Jag tänkte brodera några av barnens teckningar, men på vad??

Kökshandduk? Örngott? Grytlapp? Grytvante? Tygkasse? Annat?
Användarens profilbild
Av solängel
corona skrev:Jag tänkte brodera några av barnens teckningar, men på vad??

Tovade sittunderlägg? Och :duh: jag var på Ohlssons idag och glömde både vliesofix och solvy.
Användarens profilbild
Av Faegis
corona skrev:Jag tänkte brodera några av barnens teckningar, men på vad??

Det beror på till vem det är, väl? Men själv broderar jag just nu på en tygkasse, och det tänker jag passar de flesta.
Av Vinterhumlan
Hann såklart inte med hälften av det jag ville men jag har producerat:
- ett överlevnadsarmband (väldigt roligt att knyta)
- en labbrock i strl 140 (det schyssta med en sån är att passformen på en riktig är usel så det är inte jättenoga när man syr och konstruerar mönster)
- en princessklänning i satin och taft (aldrig mer säger jag bara)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?