Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kristinek skrev:Vad bra :vågen:. Nu är jag taggad på att sy en till, tyget är tvättat och redo för kvällens projekt. Bara att hålla tummarna för att lilleman sover gott ikväll :tumup:
Mei tai sömnaden har också fått mig att ladda inför nya projekt, ska bli både våråkpåse till vagnen och ett lapptäcke också.
:tumup:
Önskar jag hade tid att sy mer, vill sy tröjor till mig själv, men jag hinner inte. :(
Kristina skrev:
kristinek skrev:Vad bra :vågen:. Nu är jag taggad på att sy en till, tyget är tvättat och redo för kvällens projekt. Bara att hålla tummarna för att lilleman sover gott ikväll :tumup:
Mei tai sömnaden har också fått mig att ladda inför nya projekt, ska bli både våråkpåse till vagnen och ett lapptäcke också.
Önskar jag hade tid att sy mer, vill sy tröjor till mig själv, men jag hinner inte. :(
Önskar också att jag hade mer tid... huvudet fullt med idéer om vad jag vill sy/sticka/knåpa ihop. Och nu ännu mer inspiration: en åkpåse!! Det skulle ju vara ganska enkelt om man har hittat rätt material...
Slagathoria skrev:
Kristina skrev:
Önskar också att jag hade mer tid... huvudet fullt med idéer om vad jag vill sy/sticka/knåpa ihop. Och nu ännu mer inspiration: en åkpåse!! Det skulle ju vara ganska enkelt om man har hittat rätt material...
Åkpåse låter kul, men vi äger ingen vagn, så här skulle det vara rätt onödigt. Det skulle vara en snygg till pulkan isf, men som sagt, tiden finns inte, jag håller på att läsa in gymnasiet och att studera på heltid samtidigt som man är hemma med en bebis som i bästa fall sover 3 timmar/dag och oftast mycket mindre än så kan vara lite krävande ibland. Särskilt nu när jag pluggar SvB och måste skriva utredande texter och essäer och allt möjligt annat jox.. :roll: Så, då fick jag gnälla av mig lite också. :lol:
Slagathoria skrev:
Kristina skrev:
Jag kommer köra vindpoplin och turkos fleece på mammas inrådan :).
Kesti skrev:Nu är delarna utklippta :vågen: !

Ni som har annat tyg på panelen, har ni ändå kört med dubbelt tyg av det andra?
Mitt paneltyg är bara ett enkelt bomullstyg som dekoration. Jag syr av en sjal och min tanke är att ha dubbelt av sjaltyget. Låter det bra?
Tycker det låter kanon :tumup:.
kristinek skrev:
Kesti skrev:Nu är delarna utklippta :vågen: !

Ni som har annat tyg på panelen, har ni ändå kört med dubbelt tyg av det andra?
Mitt paneltyg är bara ett enkelt bomullstyg som dekoration. Jag syr av en sjal och min tanke är att ha dubbelt av sjaltyget. Låter det bra?
Tycker det låter kanon :tumup:.
Håller med. :)
Lite halvdåliga bilder, men bättre än inga :tumup: .
Panelen är tunt vadderad och midjebandet är tjockt vadderat. Den känns superskön att ha på sig, men barnen var inte på bärhumör så det blev bara test med fotografering. På övre bilden är det lite större W som sitter i den och på sista L som är lite mindre. De kommer att kunna växa på sig en bra bit och ändå passa i den. NÖJD :vågen: !

Bild
Bild
Bild
kristinek skrev:
puppan skrev:Åh vad snygg kesti! Jag gillar tyget på panelen massvis :love:
:iagree:
Tack. Tyget var inspirationen till att sy en egen MT överhuvudtaget. De blå färgerna i sjaltyget och panelen ser mer lika ut i verkligheten än på bilderna. Och nu kan jag ju inte sälja min Easycare Taiga, den matchar så bra när jag bär en på rygg och en på mage :fnissa: .
Kesti skrev:Lite halvdåliga bilder, men bättre än inga :tumup: .
Panelen är tunt vadderad och midjebandet är tjockt vadderat. Den känns superskön att ha på sig, men barnen var inte på bärhumör så det blev bara test med fotografering. På övre bilden är det lite större W som sitter i den och på sista L som är lite mindre. De kommer att kunna växa på sig en bra bit och ändå passa i den. NÖJD :vågen: !

Bild
Bild
Bild
Åh, vilken fin!! :loving:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?