Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

sofin skrev:
chicaboom skrev:Funderar också på att sticka disktrasor i mosstickning, men vet inte vad som är bäst, rent bomullsgarn eller nåt med bambu i kanske? :hmm:
Har läst på lite om det faktiskt :D Bambu är ju lite antiseptiskt så det är nog super. Jag kör en bomull/lin blandning för linet torkar superfort men bomullen hjälper ju till att suga upp lite mer.
Aha! :notes:
chicaboom skrev:
sofin skrev:
chicaboom skrev:Funderar också på att sticka disktrasor i mosstickning, men vet inte vad som är bäst, rent bomullsgarn eller nåt med bambu i kanske? :hmm:
Har läst på lite om det faktiskt :D Bambu är ju lite antiseptiskt så det är nog super. Jag kör en bomull/lin blandning för linet torkar superfort men bomullen hjälper ju till att suga upp lite mer.
Skulle det kunna funka med ett garn som är 50% bambu, 25% bomull och 25% akryl? Tänkte att jag isf kan ta ett nystan jag har här och testa lite, bra tillfälle att lära sig stolpar och så :tumup:
Användarens profilbild
Av sofin
filijox skrev:
chicaboom skrev:
sofin skrev:
Skulle det kunna funka med ett garn som är 50% bambu, 25% bomull och 25% akryl? Tänkte att jag isf kan ta ett nystan jag har här och testa lite, bra tillfälle att lära sig stolpar och så :tumup:
Det borde ju funka bra, är ingen expert men det känns som att det enda som skulle kunna hända är att den suger upp vatten lite sämre än om det vore enbart bambu/bomull. Men funka lär den ju göra.
Användarens profilbild
Av aspen
melon skrev:
Wickz skrev:åhh sockrbitarna var ju jätte mysiga, ska kolla upp det mer, men hur får man tag i sakerna man trycker dem i? Sådant måste ju uppskattas! Jag har kaffedrickande föräldrar liksom :roll:
En genomskinlig liten byurk med tygband och sådana och kanske en varsin kaffekopp till? Det får jag nog köpa... fat man kanske kan köpa vita och måla....
Jag gick förbi en tårtaffär idag och hittade massor med formar, både såna man trycker ner i och såna man trycker ut med, typ pepparkaksformar fast mycket mindre. Det går säkert att ta vanliga pepparkaksformar fast det blir ju ganska stora sockerbitar då.
i borås?? :-)
little_me skrev:Vi ska nog göra snöglober. :)
Vadå snöglober, som i sånna runda genomskinliga plast"rundor" o med lock på botten, o i ligger det glitter o vätska som man kan skaka?
Hhhhh jag älskar sånna!! Hur gör man det??
yonohanna skrev:
little_me skrev:Vi ska nog göra snöglober. :)
Vadå snöglober, som i sånna runda genomskinliga plast"rundor" o med lock på botten, o i ligger det glitter o vätska som man kan skaka?
Hhhhh jag älskar sånna!! Hur gör man det??
Precis sånna!! :app:
Lägger in beskrivningar asap!
sofin skrev:
filijox skrev:
chicaboom skrev:
sofin skrev:
Det borde ju funka bra, är ingen expert men det känns som att det enda som skulle kunna hända är att den suger upp vatten lite sämre än om det vore enbart bambu/bomull. Men funka lär den ju göra.
Jag har haft bambubomullstrasa tidigare och jag tyckte den fortare blev mögig än lintrasorna vi har nu, den torkade liksom aldrig så jag fick koka den jämt (och det var där den dog, fastbränd i botten på en kastrull medan jag tröstade ett barn...). Som skrivet ovan torkar ju linet mycket snabbare = mindre bakteritillväxt i en torr trasa. Så jag tänkte köra på rent lin, tycker det suger tillräckligt bra efter ett par tvättar.
Majaå skrev:
sofin skrev:
filijox skrev:
chicaboom skrev:
sofin skrev:
Jag har haft bambubomullstrasa tidigare och jag tyckte den fortare blev mögig än lintrasorna vi har nu, den torkade liksom aldrig så jag fick koka den jämt (och det var där den dog, fastbränd i botten på en kastrull medan jag tröstade ett barn...). Som skrivet ovan torkar ju linet mycket snabbare = mindre bakteritillväxt i en torr trasa. Så jag tänkte köra på rent lin, tycker det suger tillräckligt bra efter ett par tvättar.
:notes: Köpa lingarn!
Vi var och hälsade på min svärmor i veckan och då kom jag på vad jag ska göra till henne i antingen julklapp eller födelsedagspresent. Påsar för källsortering! Jag tror att jag tänker sy kassar som man kan ha papperspåsar i. Som ett överdrag typ. Jag gissar att de inte har källsortering i huset och då kan det ju vara skönt att ta med kassen och kunna slänga den sen. De är nog ganska bekväma när det gäller sånt. Men det ser ju finare ut om den har ett överdrag när den står hemma. Nu hade de papperskassar längst väggen vid matplatsen.
Jag undrar om jag har nåt passande tyg bara. Vi har ett på jobbet som hade varit perfekt, men det är lite för dyrt tror jag.
Användarens profilbild
Av melon
aspen skrev:
melon skrev:
Wickz skrev:åhh sockrbitarna var ju jätte mysiga, ska kolla upp det mer, men hur får man tag i sakerna man trycker dem i? Sådant måste ju uppskattas! Jag har kaffedrickande föräldrar liksom :roll:
En genomskinlig liten byurk med tygband och sådana och kanske en varsin kaffekopp till? Det får jag nog köpa... fat man kanske kan köpa vita och måla....
Jag gick förbi en tårtaffär idag och hittade massor med formar, både såna man trycker ner i och såna man trycker ut med, typ pepparkaksformar fast mycket mindre. Det går säkert att ta vanliga pepparkaksformar fast det blir ju ganska stora sockerbitar då.
i borås?? :-)
Nej, jag var i Kungälv och gick. http://www.tartdecor.se/
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?