Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Edith skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Ända sedan Magnus och jag träffades för 7 år sen har han önskat sig en stickad tröja av mig. Eftersom han är ganska stor, typ L, har jag tvekat lite, men nu känner jag mig peppad att börja! Han fyller år i mars så det vore en jättebra present. Men, det är svårt att hitta snygga tröjor till män.

Vad har ni stickat till killar/män/gubbar som ni är nöjda med? Eller har ni några favoriter som ni tänkt att sticka? Alla tips är välkomna!!
Tant koftas upp och ner :tumup:

Det är den som suttit allra bäst på min G.
Jag har stickat tre tröjor till honom hittills.
Får jag fråga hur du har stickat halsringningen på din Gs koftor? För jag har stickat en till min man, men jag tycker att det blev lite väl feminint med så fyrkantig halsringning. Hur löser man det? :hmm:

Bild
Om man istället för att öka koncentrerat på fyra olika ställen ökar jämt fördelat över varvet blir halsringningen mer rund! :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
solängel skrev:
Mosan skrev:Jag blir också sugen på en sån där uppifrån o ner, det får bli näst nästa projekt. Nu stickar jag en mössa sen blir det lampskärm.
:hmm: Alltså, jag fattar inte. Vaddå "nästa projekt"? Visst vet du att man kan ha måååånga projekt samtidigt? :wink: :Hahaa:

/en som har i stort sett alla sina kablar och spetsar till knitpro upptagna... :roll:
Jag har faktiskt påbörjat lampskärmen men måste repa upp, något stämmer inte. Mössan är så kul så därför stickar jag gärna på den. Men om jag var lite less kanske jag skulle börja.
Annars tycker jag om att avsluta projekt innan nästa. :D
Av Ponyo
Edith skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:Ända sedan Magnus och jag träffades för 7 år sen har han önskat sig en stickad tröja av mig. Eftersom han är ganska stor, typ L, har jag tvekat lite, men nu känner jag mig peppad att börja! Han fyller år i mars så det vore en jättebra present. Men, det är svårt att hitta snygga tröjor till män.

Vad har ni stickat till killar/män/gubbar som ni är nöjda med? Eller har ni några favoriter som ni tänkt att sticka? Alla tips är välkomna!!
Tant koftas upp och ner :tumup:
Det är den som suttit allra bäst på min G.
Jag har stickat tre tröjor till honom hittills.
Får jag fråga hur du har stickat halsringningen på din Gs koftor? För jag har stickat en till min man, men jag tycker att det blev lite väl feminint med så fyrkantig halsringning. Hur löser man det? :hmm:
Bild
Nu har jag stickat en tröja enligt tant koftas KAL. Tror att rund halsringning blir feminin på just en kofta till en man. Där får man se till att göra den mer som ett V.
melon skrev:Skullflake har han sett för längesen och han gillar den, men jag är lite trött på dödskallar för de är ju överallt :hide:
Jag tror aldrig min man kan få nog av döskallar. Under de 20 år som gått sedan jag träffade honom har så har det varit svart, döskallar och t-shirts med diverse punk- eller metalbandtryck på. Skullflake kommer att bli perfekt till honom. Jag ska bara hitta lite motivation till att repa upp den och börja om...
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
melon skrev:Skullflake har han sett för längesen och han gillar den, men jag är lite trött på dödskallar för de är ju överallt :hide:
Jag tror aldrig min man kan få nog av döskallar. Under de 20 år som gått sedan jag träffade honom har så har det varit svart, döskallar och t-shirts med diverse punk- eller metalbandtryck på. Skullflake kommer att bli perfekt till honom. Jag ska bara hitta lite motivation till att repa upp den och börja om...
Vilket garn stickar du i? Hoppas att du hittar motivationen snart! Den ligger säkert och skräpar i nåt hörn. Om du inte gillar sport kan du prova att slå på TV:n och tvinga dig själv att titta en stund på handbollsVM, det brukar aldrig slå fel på mig utan fingrarna börjar klia på en gång. :lol:
melon skrev:
linafelicia skrev:
Vilket garn stickar du i? Hoppas att du hittar motivationen snart! Den ligger säkert och skräpar i nåt hörn. Om du inte gillar sport kan du prova att slå på TV:n och tvinga dig själv att titta en stund på handbollsVM, det brukar aldrig slå fel på mig utan fingrarna börjar klia på en gång. :lol:
Jag stickar den i ett tvåtrådigt ullgarn från Klippans yllefabrik. Mörkgrå och vit. Just nu vet jag inte riktigt var den ligger, problemet är att jag har en massa annan stickning som är mycket roligare just nu. Jag stickar bara sånt som jag tycker är roligt 8) och just nu är den inte rolig men den ska nog bli färdig någon gång jag är väldigt envis och kan repa upp saker mååånga gånger utan att ge upp.
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:
Moson skrev:Någon som kan finska och vill hjälpa mig att översätta detta mönster. Google är inte bra på att sticka :lol:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/21/
Nej, jag kan inte finska, men var tvungen att testa Google. :Hahaa:
Ja det blir lite roligt ibland, speciellt finska är tydligen svårt :lol:
Hjälp har redigerats Ruskovillas nummer 4 Benen är ganska långa, men jag gillar när de inte kan översättas. Hjälp har modifierats för att passa 1 år flicka, ca 11 kg, 78 cm. Undertecknat ett ganska tjockt kuvert.
:hmm:
Moson skrev:
zandrama skrev:
Moson skrev:Någon som kan finska och vill hjälpa mig att översätta detta mönster. Google är inte bra på att sticka :lol:
Hjälp har redigerats Ruskovillas nummer 4 Benen är ganska långa, men jag gillar när de inte kan översättas. Hjälp har modifierats för att passa 1 år flicka, ca 11 kg, 78 cm. Undertecknat ett ganska tjockt kuvert.
Haha! :tumup:
Mönstret har anpassats efter Ruskovillas nummer 4. Byxbenen är ganska långa, men jag tycker själv att man kan vika upp dem. Mönstret är gjort för att passa en 1-årig flicka, ungefär 11 kg, 78 cm. Det får plats med en ganska tjock blöja under.
Användarens profilbild
Av Moson
visslan skrev:
Moson skrev:
zandrama skrev:
Haha! :tumup:
Mönstret har anpassats efter Ruskovillas nummer 4. Byxbenen är ganska långa, men jag tycker själv att man kan vika upp dem. Mönstret är gjort för att passa en 1-årig flicka, ungefär 11 kg, 78 cm. Det får plats med en ganska tjock blöja under.
Åhh kan du översätta mönstret också? ;)

Jag försöker improvisera lite och det borde nog gå rätt bra men det hade såklart varit skönt att förstå vad det står.
Moson skrev:

Jag försöker improvisera lite och det borde nog gå rätt bra men det hade såklart varit skönt att förstå vad det står.
Jag är inte helt hundra på finska, men kan nog göra en hjälplig översättning. Jag ska se vad jag kan åstadkomma under helgen. :D
Användarens profilbild
Av Moson
visslan skrev:
Moson skrev:

Jag är inte helt hundra på finska, men kan nog göra en hjälplig översättning. Jag ska se vad jag kan åstadkomma under helgen. :D
Har börjat lite nu och Google hjälper lite om man tar enstaka ord ibland och kollar med engelsk översättning och så. Ska försöka sticka grenen nu, håll tummarna.
Moson skrev:
visslan skrev:
Moson skrev:

Har börjat lite nu och Google hjälper lite om man tar enstaka ord ibland och kollar med engelsk översättning och så. Ska försöka sticka grenen nu, håll tummarna.
Det krångliga med finska är att en del konsonanter kan ändras från hårda till mjuka eller helt försvinna i olika böjningar, vilket gör det svårt att söka i lexikon om man inte kan grammatiken. Men du borde ju kunna hitta det viktigaste i Garnstudios lexikon med stick-/virktermer.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?