Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kosmos skrev:Äntligen!!!!
Bild
Verkligen skitsnygga! :love:

Jag undrar också vad det är för garn du använt, och vilket mönster? :tumup:
linafelicia skrev:Hurra! Årets första projekt är klart :D
Jag har gjort mönstret själv och det blev inte riktigt som jag tänkt mig och dessutom blev den lite liten men jag är nöjd trots allt.
Jag har använt ett svart ullgarn och en glittrig sytråd som jag vann i en maskeradtävling på sysidan :D
Bild
Bild
Superläcker, precis en sån sjal jag vill sticka, men har inte hittat ett enda mönster på svenska, du vill inte dela med dig av ditt? :app:
Användarens profilbild
Av glis
Oh, vad fina de blev Kosmos! Jag har också undrat vad det var för ett garn, ett Noro kommer jag ihåg, men jag har inte sett på maken så jag vill bli påmind!

Om påsar: Jag gillar också Japanese knotbag till småsker och tygkasse till större. Till Sylvi har jag tom en ganska stor korg, men hon är ju ett undantag... Just nu finns en tråd om knotbag, men den har visst spårat ur lite :oops:
Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos: :love: Sitter de uppe nu då 8)

JAg har just börjat sticka på andra ärmen på min tantkofta. När den är klar är det bara kanter för knappar och knapphål kvar på framstyckena,sen är den klar :vågen: Då får jag börja på nåt nytt :lol: Glis löste förresten mysteriet med den knöliga slätstickningen idag när jag var där, den var ju stickad med upprepat garn, hoppas att det fixar sig i blockningen :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Kosmos: Vilka fantastiska strumpor! Håller med om att du måste visa upp dem, leta fram lite snygga kjolar.

kvarnvik: Om man ska sticka med upprepat garn står det i mina gamla böcker (från den tiden man ofta använde upprepat garn) att man ska göra en härva som man fuktar och sedan låter torka lite spänt, tex hänger en tyngd i. Då ska bubbligheten gå ur.
Jag börjar närma mig slutet på min revontuli (är en bit in på sista diagrammet nu) och har börjat fundera på mitt nästa projekt. Vad tror ni, kan det bli bra att kombinera en tant-kofta-kofta med ugglorna? Eller ska jag först sticka min kofta (och med vilket ytmönster då :hmm: ) och sedan göra en uggletröja till T?
Kosmos skrev:Tack alla :heart:
Kan erkänna att det har tagit några timmar att sticka dem, men jag är grymt nöjd. Nu ska jag bara börja använda kjol så jag kan visa upp dem också :roll:
Det är noro sockyarn 182 och det gråa nått lika tjockt sockgarn som jag hittat någonstans :hmm: :wink:
Jag stickade efter Barbros tå-upp beskrivning, men ökade för vaden efter ett annat mönster som jag inte hittar just nu, men länkar när jag är lite piggare 8)
Ah... Hur mycket gick det åt?
Jag har ju ett halvt (ungefär) sånt nystan liggande! Jag tror banne mig att det kan vara samma färger när jag tänker närmare på saken. Jag stickade ett par vantar i dubbelt garn av det, men det blev ganska mycket över..
Av Umma
Eftersom jag fått ont i hö handled kan jag inte sticka just nu. Har istället gått igenom min garnlåda, inventerat och kastat en del gamla rester, garn jag vet jag aldrig vill sticka i. Väldigt välgörande. :vågen: Nystat lite gammalt. Nu är jag FULL med idéer, det kliar i fingrarna men jag kan ju inte sticka :gaah: :( . Ska sortera min mönsterpärm idag.
Användarens profilbild
Av ellla
Umma skrev:Eftersom jag fått ont i hö handled kan jag inte sticka just nu. Har istället gått igenom min garnlåda, inventerat och kastat en del gamla rester, garn jag vet jag aldrig vill sticka i. Väldigt välgörande. :vågen: Nystat lite gammalt. Nu är jag FULL med idéer, det kliar i fingrarna men jag kan ju inte sticka :gaah: :( . Ska sortera min mönsterpärm idag.
jag skulle också behöva rensa ur...

jag bar in ett par lådor ur förrådet, grannarna har haft råttor i sitt och det vill jag inte ha i mitt garn. Även om jag trodde att det bara var ful-garn som låg där.. Men det fanns en kartong med lovikka garn och lett lopi och nästan ett halvt kilo silke... :oops: Det ska inte vara i förrådet, ska vara inne och bli klappat och kliat. Jag skulle behöva en massa stora plastbackar så att jag verkligen kan sortera garnerna!!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?