Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Jag brukar mest bara rita av ett par byxor i lagom storlek och smäcka på mudd i ändarna ...
Sist behövde vi ett par luftiga byxor så jag offrade en sliten vikblöja.

Bild
Av Elna
Jennelii skrev:Jag sydde om ett par gamla trasiga jeans till Linus, dom hade varit grannens unges som är 12 så jag förminskade, sydde av vid knäna där det var hål o bara gjorde en söm och satte mudd uppe o nere..

Bild

Och så sydde jag ett par svarta med mudd o bakfickor av ett par stora gamla jeans, bakfickorna sprättade jag loss o sydde dit igen =) Har dock inga bra bilder på dom..

Bild
Men åh, vad fina! :love:

Jag har nyss fått ett par trasiga, men läckra 7 for all mankind jeans, hålslitna i rumpan brevid ena fickan men i övrigt mjuka och fina. Undrar om jag kunde trolla om dem... Inspirerad blev jag iaf :vågen:
Användarens profilbild
Av Scilla
Efter att ha haft den här tråden tassad i snart tre år rasslade det till och nu håller jag på med mitt tredje par på samma dag! :D Det går finemang, hoppas de passar på själva barnen sen bara för jag har dem inte hemma för provning...
Användarens profilbild
Av Scilla
Scilla skrev:Efter att ha haft den här tråden tassad i snart tre år rasslade det till och nu håller jag på med mitt tredje par på samma dag! :D Det går finemang, hoppas de passar på själva barnen sen bara för jag har dem inte hemma för provning...
Här är mitt dagsverke:

Bild

:vågen:

Jag :heart: att ha en overlock!
Av Elna
Scilla skrev:
Scilla skrev:Efter att ha haft den här tråden tassad i snart tre år rasslade det till och nu håller jag på med mitt tredje par på samma dag! :D Det går finemang, hoppas de passar på själva barnen sen bara för jag har dem inte hemma för provning...
Här är mitt dagsverke:

Bild

Å så fina allihop!!! :love:

Bra om din entusiasm kunde smitta mig :roll: jag har rensat hårt i tyglagret och ska-snart-sy-nåt-av-detta-definitivt-snart-kanske-ska-bara-högen.... Så hårt att jag funderade på att sälja overlocken.... jag hinner ju inte :whut:

Borde kanske *ta mig tid* det är ju så tillfredsställande att sy! Grattis till ditt projekt och tack för inspirationen! :tumup:
Användarens profilbild
Av Scilla
Elna skrev:
Scilla skrev:
Här är mitt dagsverke:

Bild

Å så fina allihop!!! :love:

Bra om din entusiasm kunde smitta mig :roll: jag har rensat hårt i tyglagret och ska-snart-sy-nåt-av-detta-definitivt-snart-kanske-ska-bara-högen.... Så hårt att jag funderade på att sälja overlocken.... jag hinner ju inte :whut:

Borde kanske *ta mig tid* det är ju så tillfredsställande att sy! Grattis till ditt projekt och tack för inspirationen! :tumup:
Tack! Nä, alltså, jag hinner aldrig annars. Men nu är jag sjukskriven och beordrad att ta det lugnt och göra saker jag gillar att göra... så idag har jag sytt och tittat på friidrotts-VM, samtidigt :D Produktivt och ändå vilsamt, perfekt.

Hoppas du kommer igång!
Användarens profilbild
Av SCSI
fina byxor, scilla! :tumup: Jag gillar färgkombon på paret i mitten. Vad är det för tyg i de pyttiga förresten? Det var fint.

Jag slängde ihop de här förra veckan när jag insåg att jag inte hittade några orange byxor på stan i nån snygg färg (Lindex hade ett par, men mer smutsorange). De blev inte så pösiga som jag hade önskat av den enkla anledningen att stuvbiten jag hade kvar av den velouren inte var stor nog...

Bild
Användarens profilbild
Av Scilla
SCSI skrev:fina byxor, scilla! :tumup: Jag gillar färgkombon på paret i mitten. Vad är det för tyg i de pyttiga förresten? Det var fint.

Jag slängde ihop de här förra veckan när jag insåg att jag inte hittade några orange byxor på stan i nån snygg färg (Lindex hade ett par, men mer smutsorange). De blev inte så pösiga som jag hade önskat av den enkla anledningen att stuvbiten jag hade kvar av den velouren inte var stor nog...

Bild
Härliga färger på dina byxor också!

Det gröngula tyget är jersey från kameleont design. Och de randiga var en nödlösning av vad jag hade hemma - men det blev ju rätt fint ändå.
Användarens profilbild
Av solkatten
Efter att ha tassat på den här tråden en längre tid tog jag så mod till mig att äntligen beställa hem tyg och mudd för att själv testa. Är en extrem nybörjare när det handlar om att sy kläder å nu till min fråga: Muddtyget, är som en bred tub när jag fick hem det. Ska man klippa isär eller hur är det tänkt att man ska göra??!! Känner mig extremt oklyftig just nu! :hmm: :hide: :gaah:
Användarens profilbild
Av Scilla
solkatten skrev:Muddtyget, är som en bred tub när jag fick hem det. Ska man klippa isär eller hur är det tänkt att man ska göra??!!
Klipp isär! :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?