- ons jan 09, 2013 17:15
mly skrev:Är ni medlemmar i Onlinestickcafé på fb? I så fall får man mönstret gratis.Grönöga skrev:Det fixar du, jag vill också vara medMuuM skrev:Här http://www.ravelry.com/groups/solution-kalmelon skrev:Länk?Grönöga skrev:Alltså jag vet ju att själva poängen med KAL är att få hjälp under stickningens gång, men jag funderar på om jag ändå tagit mig vatten över huvudet. Tyckte Solution-KALen var en kul grej på ravelry och flera plus för att mönstret finns på svenska och att jag aldrig stickat mer än rätstickade sjalar och bara små provlappar med spets men velat lära mig länge. Men jag vet ju inte hur man stickar efter diagramDet där är nog olika, jag tycker diagram är lättare än text för jag ser likheten mellan maskorna och rutorna. Jag tänkte också hänga på Solution-KALen, vi kan gärna bolla lite om du vill.kanske fattar jag när jag när väl kommit igång.. Får ta och leta garn först.
Är det svårt att sticka efter diagram? Kommer man in i det snabbt?
melon, bollar gärna med dig!Läste igenom mönstret nu och insåg att det även finns en skriven beskrivning och inte bara diagram, då borde jag ju kunna gissa mig fram med hjälp av båda.. Men det är läskigt, kanske mycket för jag är en ganska ovan stickbeskrivningsföljare. Det gäller komma in i det.