Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:Behöver monogam pepp. Bara två nystan kvar, trådfästande och tvätt + blockning. Pepp, pepp (gäääsp)
Snaaart är du färdig! Pepp pepp! :tumup:
Tack, rullade ut yoga mattan istället för stickorna igår, men ikväll får det banne mig bli några varv
Vad är det du stickar på? Hivar över lite pepp (och hoppas det smittar av sig på mitt eget lilla koftprojekt...)
isbl skrev:
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:Behöver monogam pepp. Bara två nystan kvar, trådfästande och tvätt + blockning. Pepp, pepp (gäääsp)
Snaaart är du färdig! Pepp pepp! :tumup:
Tack, rullade ut yoga mattan istället för stickorna igår, men ikväll får det banne mig bli några varv
Vad är det du stickar på? Hivar över lite pepp (och hoppas det smittar av sig på mitt eget lilla koftprojekt...)
Blir moster (igen) om ett par veckor, bebisen skall få en filt http://www.ravelry.com/patterns/library/bella-teppe. Vill gärna ha den färdig snart, hon har en tendens att vara rask av sig :D
Tillbaka pepp till din kofta.
Användarens profilbild
Av Fryle
Trulsamin skrev:Jag har sjukt mycket idéer i huvudet och mycket jag vill påbörja typ NU! Men jag måste sticka klart i-corden på min tröja och det tar såååå lång tid och är såååå tråkigt...
Pepp pepp :hoppa:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:Jag fick hem lingarnet sparrow från Quince & Co. Och det är underbart att sticka i.
Så nu har jag beställt ytterligare, men denna gång till en kofta.
Åh, det vill jag klämma på!
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:Jag fick hem lingarnet sparrow från Quince & Co. Och det är underbart att sticka i.
Lunch någon dag? Finns många trevliga ställen runt mitt jobb. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Var ligger det? Jag börjar jobba på onsdag...
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Var ligger det? Jag börjar jobba på onsdag...
Luntmakargatan. Tyvärr har jag bara 45 min lunch (fast det går att flexa). Men i gengäld 6-timmars jobbdag. Hur känns det att börja igen?
Användarens profilbild
Av isbl
Ska teststicka en sjal, men vet inte alls vilka färger jag ska välja. Den ska vara tvåfärgad och originalet ser ut så här:
Bild
Jag vill inte ha ett flerfärgat garn (tror jag :hmm:) men tycker det är svårt att se den framför mig i bara solida färger när originalet är så... hysteriskt :wink: Några idéer?
Av Ponyo
isbl skrev:Ska teststicka en sjal, men vet inte alls vilka färger jag ska välja. Den ska vara tvåfärgad och originalet ser ut så här:
Bild
Jag vill inte ha ett flerfärgat garn (tror jag :hmm:) men tycker det är svårt att se den framför mig i bara solida färger när originalet är så... hysteriskt :wink: Några idéer?
Vad är det för vikt på garnet?
Vilka färger gillar du?

Kolla in plucky knitters färgkombos. Hon är helt grym på stt sätta ihop färger.
Ska se om jag kan hitta länkar.
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:
isbl skrev:Ska teststicka en sjal, men vet inte alls vilka färger jag ska välja. Den ska vara tvåfärgad och originalet ser ut så här:
Bild
Vilka färger gillar du?

Det ska vara fingering. Jag är ju rätt förtjust i turkost, men har ganska nyligt stickat en daybreak i turkos och rostbrun. Lila gillar jag också, åt syrenhållet.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bild
Jag ser ingen bild och nu blir jag ju nyfiken.

Edit:
Så fort jag postat detta kom bilden upp. :lol:
Vet ni, vet ni!!! Jag har gjort klart i-cord kanten. Nu ska jag bara fästa sista trådarna, sy fast två ändar på i-corden och sen kan jag äntligen äntligen blocka koftan... Sen ska det dit ett par sidenband, lite hyskor och hakar och lite blommor och blad så är koftan helt klart. Blommorna är färdigvirkade, ska sticka bladen bara...
Av Ponyo
isbl skrev:
Ponyo skrev:
Bild
Vilka färger gillar du?

Det ska vara fingering. Jag är ju rätt förtjust i turkost, men har ganska nyligt stickat en daybreak i turkos och rostbrun. Lila gillar jag också, åt syrenhållet.
Och budget?
Vill du ha lyxgarn a la malabrigo, eller något mer sansat från magasin duett?
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?