Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
melon skrev:
zandrama skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:Nu har jag anmält mig till stickstämman, det finns platser kvar. Ska någon med?

http://stickstamma2013.blogspot.se/
Det hade varit superskoj, men jag har inte riktigt råd att lägga halva min inkomst på en helg :|
:iagree:
Nångång när jag har jobb och en vettig inkomst kanske det funkar, men inte nu. Hur kul det än hade varit.
Kan vi inte fixa en egen SB-stickstämma då? Vi är ju många som är duktiga och så träffas vi och lär oss nytt, byter garn, stickar, dricker vin och äter gott? :eld:
Vilken strålande idé! :vågen:
:iagree: När det valsade runt reklam om stickläger på Öland på fb pratade jag och glis lite löst om att det hade varit kul att dra ihop ett gäng och se om det gick att låna ett hus av någon bekant (vi har något tänkbart ställe var) Det kanske vore genomförbart?
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
zandrama skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:Nu har jag anmält mig till stickstämman, det finns platser kvar. Ska någon med?

Det hade varit superskoj, men jag har inte riktigt råd att lägga halva min inkomst på en helg :|
Nångång när jag har jobb och en vettig inkomst kanske det funkar, men inte nu. Hur kul det än hade varit.
Kan vi inte fixa en egen SB-stickstämma då? Vi är ju många som är duktiga och så träffas vi och lär oss nytt, byter garn, stickar, dricker vin och äter gott? :eld:
:iagree: När det valsade runt reklam om stickläger på Öland på fb pratade jag och glis lite löst om att det hade varit kul att dra ihop ett gäng och se om det gick att låna ett hus av någon bekant (vi har något tänkbart ställe var) Det kanske vore genomförbart?
:app:
Se till att det finns ngt vettigt hotell i närheten bara, annars får jag inte med min man. :lol:
(Och helst någon vettig barnaktivitet i närheten, så de har ngnstans att hänga medan jag stickar) (oj, vilka orimliga krav)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag behöver lite hjälp. Jag har en kofta (min första, som faktiskt blev klar dessutom) som har ett hål på ärmen, antingen är det hunden som har tuggat på den när han var valp, eller så har vi någon slags ohyra :purskis:
Nu vill jag ta tag i att laga den, kan man sy ihop med maskstygn på något sätt? Hålet har inte gått upp mer än att det är en eller ett par maskor som fattas. Har ni några bra tips, innan jag sätter igång?
Så här ser det ut:
Bild
Av mly
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
zandrama skrev:
melon skrev:

:app:
Se till att det finns ngt vettigt hotell i närheten bara, annars får jag inte med min man. :lol:
(Och helst någon vettig barnaktivitet i närheten, så de har ngnstans att hänga medan jag stickar) (oj, vilka orimliga krav)
Jag vill va med! Å vad kul det låter!!!
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
zandrama skrev:
melon skrev:

Vad är det för ställe? Det låter ju riktigt lovande!

Kan vi inte sikta på typ mars/april så att det finns något rolgit att se fram emot medans man väntar på våren? Åh, vad roligt det vore!
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
zandrama skrev:
melon skrev:

Vad är det för ställe? Det låter ju riktigt lovande!

Kan vi inte sikta på typ mars/april så att det finns något rolgit att se fram emot medans man väntar på våren? Åh, vad roligt det vore!
Frågan är hur mycket service man vill ha? Om vi lagar mat själva eller köper... Det finns ju kursgårdar, på helger kan man boka hotell med konferensrum till hanterbart pris och så läget då. Min mormor har hus i Mellbystrand i Halland, där kan man vara och det finns säkert möjlighet att köpa tjänster trots att det är före säsongen. Om vi inte får plats i huset finns vandrarhem inom 200 m avstånd där man kanske kan hysa in nära och kära. Attraktioner för barnen är väl lite väderberoende förstås, men några km sandstrand inom synhåll är ganska kul även om det är för kallt för att bada.
Det är långt att åka dit för många av er och det är ganska "röset" innomhus så tidigt på året. Å andra sidan finns braskamin.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
Ponyo skrev:
glis skrev:Lyssnar på stickpodden. Jag är lite starstruck eller vad det heter, tänk att jag känner Nitsirk!
Det är lite coolt faktiskt 8)
Undra då hur det känns för Melon. :D
Jättekonstigt, det känns inte som att de pratar om mig :shock: Avsnitt 6?
Nej, nu! Det senaste, avsnitt 13. Mycket mer än avsnitt 6, då nämnde de ju dig bara, nu pratade de om bloggen!
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:Jag tänker att det ska vara lättare att göra en sådan resa i semestertider. Vi brukar ju åka nedåt på somrarna.
Jag skulle kunna åka ned själv med B iofs.
Mormors hus funkar inte under somrarna, då är hon där och hon är visserligen en hängiven stickerska men har med åren (hon är 92) blivit så lättstressad så jag vill inte släpa dit en massa folk som inte hon känner. Dessutom brukar släkten vara där i omgångar under ungefär hela sommaren.
Av Ponyo
glis skrev:
Ponyo skrev:Jag tänker att det ska vara lättare att göra en sådan resa i semestertider. Vi brukar ju åka nedåt på somrarna.
Mormors hus funkar inte under somrarna, då är hon där och hon är visserligen en hängiven stickerska men har med åren (hon är 92) blivit så lättstressad så jag vill inte släpa dit en massa folk som inte hon känner. Dessutom brukar släkten vara där i omgångar under ungefär hela sommaren.
Ahh, det är ju svårt då.
Samma dilemma för oss i sommarhuset. I sommar kommer dessutom svåger och svägerskan vilja vara där en massa.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
Huset som jag tänker på ligger på Öland, Köpingsvik och brukar hyras ut på somrarna när ägarna själva inte är där (Inga stora summor, tror jag ) Men Öland ligger ju inte jättesmidigt till för folk som inte kommer från Småland och närmaste omnejd. Huset har fyra sovrum med minst två sängar i varje och en hall på övervåningen där man kan sova på madrass eller liknande. Två badrum ett rejält vardagsrum.
Användarens profilbild
Av glis
POSTEN HAR VARIT HÄR :eld: :eld: :eld:

Åh Melon vad fint! Jag vill jättegärna ha sådant om det går.

T lämnar "betalningen" i er brevlåda idag. Hoppas innerligt att de är hela, härvorna. För 5 år sedan hade jag möss i garnet och de bet naturligtvis inte i något annat än just Visjögarnet. Nu har vi skaffat katt men jag har inte nystat igenom mina härvor för det. 3 st vet jag är tuggade på men de är kvar här.

(Dessutom fick jag BH-material från Tyskland. Vilken utdelning!
Användarens profilbild
Av glis
Mormors hus är rätt stort, stort vardagsrum med matbord och soffbord, ett till rum där man kan vara, två sovrum med två sängar i, två toaletter. Dessutom finns en lillstuga med sex sängar, köksvrå och toa samt ett inrett rum i ladan, men där finns ingen toa, bara torrdasset vägg i vägg.
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?