Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Appropå försvaret för ett garnlager i hemmet.

Igår hade vi ett major breakdown när det kom till mössa. Ingen dög för unga fröken. Så igår plockade jag fram bomullsgarnet och idag kan Karin ha sin nya rosa mössa med ljusa och blå ränder. Det var lite roligt att sitta med garnerna framför henne och låta henne peka och bestämma vilka färger och i vilken kombiination mössan skulle bli!
Kaffemoster skrev:Appropå försvaret för ett garnlager i hemmet.

Igår hade vi ett major breakdown när det kom till mössa. Ingen dög för unga fröken. Så igår plockade jag fram bomullsgarnet och idag kan Karin ha sin nya rosa mössa med ljusa och blå ränder. Det var lite roligt att sitta med garnerna framför henne och låta henne peka och bestämma vilka färger och i vilken kombiination mössan skulle bli!
:loving: :notes:
Fryle skrev:
linafelicia skrev:Jag har varit på utflykt med barnen och passade på att åka till Klippan och fynda lite garn :D
Om ni inte varit där så är Klippans yllefabriks fabriksbutik väl värt ett besök.
Jag köpte 2-trådigt ullgarn 5 hg vitt och 1 hg lila för 25 kr/hg och en liten rulle på 100g med lingarn 16/2 för 10 kr. Som hittat tycker jag :wink:
Bild
Förra gången jag var där hade dom utförsäljning på ullgarnet och då kostade det 10 kr/hg så jag köpte 15 hg mörkgrått. Det mörkgrå och det vita jag köpte nu ska bli en döskalletröja till maken. Det lilla ullgarnet blir nog en sjal och det lila lingarnet blir nog en sjal det också. Jag gick med i Ravelrys utmaning 10 sjalar under 2010 så jag får nog ligga i om jag ska klara av den utmaningen.
Vad roligt att du också åker till Klippan, det har varit ett favoritställe i flera år. Vilket bra köp du gjort! Tyvärr har jag missat 10 kr/hg, tyckte det var rätt bra med 25 kr/hg. Var det alla färgerna till 10kr?
Nej, jag tror bara det var vissa färger då men det var säkert 2 år sedan. 25 kr/hg är ett fynd det också tycker jag.
leonie skrev:Och min man köper brädor och skruv stup i kvarten så jag har då inget dåligt samvete inför garnköp! Fast han tycker förstås att jag ska köpa garn eftersom det gör mig så glad, så det är ju inget problem egentligen... :D
Jag har satt inköpsstopp på mig själv (om det inte är något som det behövs ett speciellt garn till). Det är snarare så att min make tjatar på mig när vi går förbi garn: Ska du inte köpa? Är svårt att motstå då. :wink: Men, men än så länge har det inte kommit något nytt icke "öronmärkt" garn över tröskeln.

Skulle vilja sticka en tröja till min man, men det måste vara av bomull - han är känslig för både ull och akryl. Vet ni något bra bomullsgarn?
Av Ponyo
sussry skrev:
leonie skrev:Och min man köper brädor och skruv stup i kvarten så jag har då inget dåligt samvete inför garnköp! Fast han tycker förstås att jag ska köpa garn eftersom det gör mig så glad, så det är ju inget problem egentligen... :D
Jag har satt inköpsstopp på mig själv (om det inte är något som det behövs ett speciellt garn till). Det är snarare så att min make tjatar på mig när vi går förbi garn: Ska du inte köpa? Är svårt att motstå då. :wink: Men, men än så länge har det inte kommit något nytt icke "öronmärkt" garn över tröskeln.

Skulle vilja sticka en tröja till min man, men det måste vara av bomull - han är känslig för både ull och akryl. Vet ni något bra bomullsgarn?
Jag gillar Paris från drops
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:Appropå försvaret för ett garnlager i hemmet.

Ja, visst är det härligt att se barnen drömma och välja... Och då måste man ju ha ett lager så det finns något att välja bland!

Vad blev det för mössmodell?
Användarens profilbild
Av ellla
Det blev en del garninköp i Sthlm. Silke till en ny mössa åt Arvid och lite ull från östergötlands ullspinneri.

Arvids blöjbyxor i freedom spirit blev klara och en mössa i orange manos blev påbörjad.
Nästa stora projekt blir en kofta åt mig!
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:Vad blev det för mössmodell?
Ska se om jag kan få den att fastna på bild.. Det är ett mönster som följde med när man köpte regnbågsgarn - ganska rund, men avslutad i en liten topp uppe på huvudet.
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
Ska se om jag kan få den att fastna på bild.. Det är ett mönster som följde med när man köpte regnbågsgarn - ganska rund, men avslutad i en liten topp uppe på huvudet.
Färgerna på min skärm är inte rätt... Mössan är milt rosalila med mörka och ljusa blå ränder och ser ut så här:
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
Färgerna på min skärm är inte rätt... Mössan är milt rosalila med mörka och ljusa blå ränder och ser ut så här:
Bild
Söt!
Användarens profilbild
Av Elsa
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
Bild
Söt!
:iagree: Jättegullig modell! :D :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster: En mycket viktig aspekt :tumup: stort lager är viktigt. Kul att kunna göra en mössa som Karin blev nöjd med, och så fin den blev sen!!
Jag gillar mönstrena på det bladet, visst är det den där stora affischen som man vecklar ut med ritade mönster? Jättemysigt tycker jag, men lite otympligt.
melon skrev:Kaffemoster: En mycket viktig aspekt :tumup: stort lager är viktigt. Kul att kunna göra en mössa som Karin blev nöjd med, och så fin den blev sen!!
Jag gillar mönstrena på det bladet, visst är det den där stora affischen som man vecklar ut med ritade mönster? Jättemysigt tycker jag, men lite otympligt.
Jepp, det låter som samma.

Jag har inte köpt varken garn eller mönster själv, men Karin fick mössa och mönstret av sin Moster när hon var kring året - och jag har stickat flera mössor på samma tema tidigare. Något annat har jag faktiskt inte provat på från det mönstret.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Kaffemoster: En mycket viktig aspekt :tumup: stort lager är viktigt. Kul att kunna göra en mössa som Karin blev nöjd med, och så fin den blev sen!!
Jepp, det låter som samma.

Jag har inte köpt varken garn eller mönster själv, men Karin fick mössa och mönstret av sin Moster när hon var kring året - och jag har stickat flera mössor på samma tema tidigare. Något annat har jag faktiskt inte provat på från det mönstret.
Åh, det mönsterarket har jag också (nånstans...). Min mamma har stickat en klänning åt dotterna av det, jättesöt!

Vad vårigt och fin din mössa blev!
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?