Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sedum
Vinterhumlan skrev:
KajsaW skrev:Tjohej!!! Måste bara jubla lite, fick en sådan här fin idag i födelsedagspresent!!! :mrgreen: :vågen: :loving:

Nu måste jag ju sy! ;-)
Grattis!!!

Jag har en likadan och är helnöjd :vågen:
Tack! :-) Vad bra, då vet jag vem jag ska fråga sen när/om jag inte förstår instruktionsboken! ;-)
KajsaW skrev:
Vinterhumlan skrev:
KajsaW skrev:Tjohej!!! Måste bara jubla lite, fick en sådan här fin idag i födelsedagspresent!!! :mrgreen: :vågen: :loving:

Nu måste jag ju sy! ;-)
Grattis!!!

Tack! :-) Vad bra, då vet jag vem jag ska fråga sen när/om jag inte förstår instruktionsboken! ;-)
Om är ordet som gäller! Jag tycker den är mycket enkel!
Dock en liten varning. Har du en sån där pressarfot som syr rätt knapphål genom att du sätter fast en knapp i den? Jag tycker att den gör alldeles för stora knapphål och är därför noga med att provsy och testa!
Användarens profilbild
Av Sedum
Vinterhumlan skrev:
KajsaW skrev:
Vinterhumlan skrev:

Nu måste jag ju sy! ;-)
Grattis!!!

Om är ordet som gäller! Jag tycker den är mycket enkel!
Dock en liten varning. Har du en sån där pressarfot som syr rätt knapphål genom att du sätter fast en knapp i den? Jag tycker att den gör alldeles för stora knapphål och är därför noga med att provsy och testa!
Tack! :tumup:
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag sydde lite häromdagen och blev ganska förfärad när jag insåg att symaskinen låter som ett tröskverk. Den är ca 15 år gammal och har nog aldrig blivit servad. Frågan är vad som är vettigast att lämna den på service - vad kostar sådant eller att köpa en ny? Och vad skall man i så fall köpa?
Användarens profilbild
Av melon
AnKa skrev:Jag sydde lite häromdagen och blev ganska förfärad när jag insåg att symaskinen låter som ett tröskverk. Den är ca 15 år gammal och har nog aldrig blivit servad. Frågan är vad som är vettigast att lämna den på service - vad kostar sådant eller att köpa en ny? Och vad skall man i så fall köpa?
Om det är en bra maskin som du är nöjd med så tycker jag du ska serva den. Hos min symaskinsgubbe kostar det 650:-, vet inte om det är dyrt eller billigt men det ger ju ett hum i alla fall.
Användarens profilbild
Av imsel
Var i Luleå och på IKEA i Haparanda och shoppade lite tyg :app:

På Ohlssons (tyger?) köpte jag tunn skumgummi och en bit luddtyg som jag tänkte så en sittdyna till vagnen av, ja plus nåt annat tyg på andra sidan, luddet blir nog väldigt varmt på sommaren.
Så ska man komma igång också 8)
Men jag hittade en sybeskrivning som iaf verkade ganska enkel som jag ska prova.

På IKEA köpte jag det där fina gröna tyget med nån räv och sånt på :love:
Har inte bestämt om det ska bli draperi (fast jag har inte mätt om det ens går) eller om det ska sys fast på rullgardinen :hmm:
Men jag tog 2 meter så sätter jag det på rullgardinen så blir det ju massor över..
Kanske kan sätta det tyget på sittdynan..

Nä, jag måste fundera.. ni får gärna fundera med/åt mig :lol:

(har en egen tråd om båda grejerna i en annan tråd (i samma kategori?) som ni gärna får komma in och hjälpa mig i också.
Användarens profilbild
Av karro54
Jag har sytt lite i mitt liv men inget komplicerat. Men jag har alltid sett lösningar och fått idéer när jag sett olika tyg och mönster. Min mormor är sömmerska och modist så jag har det i blodet antar jag.

För två veckor sen blev jag sjukskriven några dagar för stress och då kom jag på att jag skulle sy en tygkasse, det blev 9 i olika modeller, mönster och färger. I helgen var jag inne i GDSbytestråden för februari och blev så inspirerad att jag nu har jag sytt en väska av ett par jeans och en T-shirt! Det är så kul att sy!!

Men vart ska jag göra av allt jag syr. De 9 tygkassarna har hittat nya hem men mina kompisar vill ju inte ha hur mycket som helst... :fnissa:
Användarens profilbild
Av imsel
karro54 skrev:Jag har sytt lite i mitt liv men inget komplicerat. Men jag har alltid sett lösningar och fått idéer när jag sett olika tyg och mönster. Min mormor är sömmerska och modist så jag har det i blodet antar jag.

För två veckor sen blev jag sjukskriven några dagar för stress och då kom jag på att jag skulle sy en tygkasse, det blev 9 i olika modeller, mönster och färger. I helgen var jag inne i GDSbytestråden för februari och blev så inspirerad att jag nu har jag sytt en väska av ett par jeans och en T-shirt! Det är så kul att sy!!

Men vart ska jag göra av allt jag syr. De 9 tygkassarna har hittat nya hem men mina kompisar vill ju inte ha hur mycket som helst... :fnissa:
Tradera 8)
Användarens profilbild
Av imsel
Min mamma är förresten också sömmerska :D
Och jag brukar också (iaf försöka :roll: ) komma på egna lösningar. Tycker inte om att sy efter mönster..även om jag kanske skulle göra det om jag fick några..köpa är jag för snål för att göra, när man ändå kan själv :wink:

Ska försöka ta tag i den där sittdynan som jag nu har tyger och skumgummi till..fast inte ikväll :roll:
Måste först bestämma vilka tyger jag ska ha..
Ska göra sittdyna med 2 olika tyger, sy ett draperi till sonens myshörna och sy på tyg på sonens rullgardin..
Skulle ha luddtyg på ena sidan av dynan, och antingen grönt mönstrat eller vitt med mönster till andra sidan..men nu tänkte jag att jag kanske skulle ha fleece på ena sidan och ludd på andra :hmm: och sen göra en ny till sommaren
:hellu:
Användarens profilbild
Av karro54
imsel skrev:
karro54 skrev:Jag har sytt lite i mitt liv men inget komplicerat. Men jag har alltid sett lösningar och fått idéer när jag sett olika tyg och mönster. Min mormor är sömmerska och modist så jag har det i blodet antar jag.

Tradera 8)
Ja, det låter ju som en ide... Är det nån som vet om det finns nån marknad för hemsydda saker på tradera??
Användarens profilbild
Av karro54
imsel skrev:Min mamma är förresten också sömmerska :D
Och jag brukar också (iaf försöka :roll: ) komma på egna lösningar. Tycker inte om att sy efter mönster..även om jag kanske skulle göra det om jag fick några..köpa är jag för snål för att göra, när man ändå kan själv :wink:

Ska försöka ta tag i den där sittdynan som jag nu har tyger och skumgummi till..fast inte ikväll :roll:
Ska göra sittdyna med 2 olika tyger, sy ett draperi till sonens myshörna och sy på tyg på sonens rullgardin..
Skulle ha luddtyg på ena sidan av dynan, och antingen grönt mönstrat eller vitt med mönster till andra sidan..men nu tänkte jag att jag kanske skulle ha fleece på ena sidan och ludd på andra :hmm: och sen göra en ny till sommaren
Om skumgummit räcker kan du ju göra två sittdynor och på den till sommaren kan du ju ha det vita på ena sidan och det gröna på andra...
Användarens profilbild
Av imsel
karro54 skrev:
imsel skrev:Min mamma är förresten också sömmerska :D

Om skumgummit räcker kan du ju göra två sittdynor och på den till sommaren kan du ju ha det vita på ena sidan och det gröna på andra...
Trodde inte det skulle räcka till två, men jag mätte nu och det gör den :vågen:
Så det blir nog en med ludd och fleece..om det inte blir för tjockt (måste kolla).. fårfällen vi har blir nämligen för tjock (annars hade jag använt den) så vagnen känns liksom..mindre. Sonen får bättre plats nu när jag tagit bort den.
Jag är jobbig jag vet :lol:
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 169

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?