Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag måste säga att stickning är väldigt helande. Jag var väldigt upprörd tidigare idag efter ett mycket irriterande telefonsamtal. Sedan skulle jag uträtta ett ärende. Eftersom jag visste att det skulle bli väntetid hade jag tagit med min stickning och efterhand som jag stickade kände jag hur ilskan lade sig. I hela kroppen kände jag hur stickandet var rena terapin!
Binaem: 4 på varje rätt varv, en i vardera kant och en på vardera sida om mitten. Om man ska gå enligt originalmönstret alltså. Annars blir den, som moson skriver, inte lika djup som originalet. Har en bild på bloggen, orkar inte länka, ammar. :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Binaem: 4 på varje rätt varv, en i vardera kant och en på vardera sida om mitten. Om man ska gå enligt originalmönstret alltså. Annars blir den, som moson skriver, inte lika djup som originalet. Har en bild på bloggen, orkar inte länka, ammar. :wink:
Men visst är det åtta ökningar vart fjärde rätt varv? Där det inte är minskningar i mönstret i kanterna?

Jag gjorde ju min första med bara fyra ökningar räta varv och detblir en lite rakare variant än om man gör lite fler ökningar. Om hela är rät/slätstickad är det kanske inget man tänker på?
ellla skrev:
solängel skrev:Binaem: 4 på varje rätt varv, en i vardera kant och en på vardera sida om mitten. Om man ska gå enligt originalmönstret alltså. Annars blir den, som moson skriver, inte lika djup som originalet. Har en bild på bloggen, orkar inte länka, ammar. :wink:
Men visst är det åtta ökningar vart fjärde rätt varv? Där det inte är minskningar i mönstret i kanterna?

Jag gjorde ju min första med bara fyra ökningar räta varv och detblir en lite rakare variant än om man gör lite fler ökningar. Om hela är rät/slätstickad är det kanske inget man tänker på?
Det har du nog rätt i, ellla. Du har ju mönstret i färskare minne än mig :wink:
solängel skrev:
ellla skrev:

Det har du nog rätt i, ellla. Du har ju mönstret i färskare minne än mig :wink:
Ok var 8:e rätvarv är det alltså 8 ökningar. 2 i mitten och 2 i varje sidan ... och resten?
Resten? Sedan är det bara att se till att man har rätt antal maskor inför att börja med diagram B. Men jag stickade slätstickning i den bit som "länkar" ihop mönstren, så att bara de yttersta bladen stickas. Hmmm, kanske lite oklart, men jag menar alltså den biten som är mellan varje bladpar.
Bild
Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:
glis skrev:Jag har äntligen, efter minst en månad av sticktorka, börjat sticka på ärmarna till min dropskofta. Det tog lite tid för originalet är trumpetärmar som sys ihop efteråt och jag vill ha vanliga ärmar på magic loop men nu är de äntligen igång. MEN: jag får konstiga domningar i högerhanden efter något varv. Det pirrar i hela underarmen så det är inte carpaltunneln, men jag räknar med att det är graviditetsrelaterat och tar det lite piano med stickandet så länge. Skönt i alla fall att vara igång!

Och sedan skall jag nog ge mig på baby surprise...
Det kan vara den andra nerven. Jag hade det i underarm och lill- och ringfinger. Uppkommer när man böjer armbågen för mycket och länge. Ulnariskompression heter det visst. Kallas även mobilarmbåge. :fnissa:
Ulnaris låter rimligt. Hoppas det är graviditetsrelaterat, då är det inte långt kvar tills jag inte har något att skylla på längre...
solängel skrev:Resten? Sedan är det bara att se till att man har rätt antal maskor inför att börja med diagram B. Men jag stickade slätstickning i den bit som "länkar" ihop mönstren, så att bara de yttersta bladen stickas. Hmmm, kanske lite oklart, men jag menar alltså den biten som är mellan varje bladpar.
Bild
Vad fiiiin den är :love:
Användarens profilbild
Av Lycke
Jag söker ett mönster till en babykofta.
Jag har ett tjockt grått, fint raggsocksgarn som jag vill sticka en liten kofta av, men hittar inget mönster för den grovleken (heter det så?) på garn.
Tips nån? Jag vill att det ska vara en enkel och rätstickad variant.
Användarens profilbild
Av ellla
Lycke skrev:Jag söker ett mönster till en babykofta.
Jag har ett tjockt grått, fint raggsocksgarn som jag vill sticka en liten kofta av, men hittar inget mönster för den grovleken (heter det så?) på garn.
Baby surprice jacket kan man ju variera lite som man vill!
Annars kan du ju ta ett mönster för tunnare garn och sticka i en mindre storlek
Användarens profilbild
Av ellla
Eller förresten har du sökt på drops?
hur många maskar/10 cm?
ellla skrev:
Baby surprice jacket kan man ju variera lite som man vill!
Annars kan du ju ta ett mönster för tunnare garn och sticka i en mindre storlek
Eller sticka den uppifrån och ner, enligt tant kofta.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?