Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Humleblomstern skrev:
Cillan skrev: Vilka härliga disktrasor!! Vad är det för garn du använder? Har du mönster till dem eller gör du bara på fri hand?

Alla verkar vara jätteduktiga här och gör allt på fri hand medan jag tjatar om mönster hit och dit :oops:

Beundrar alla som gör små söta djur och andra grejer, fixar inte sånt smått men tycker att andras är fint.
Tack! :D
Jag köpte lingarnet på http://www.nystat.se/cat_product.asp?ca ... 299&id=299 för länge sedan. Det är sanslöst mycket garn (200 g i en härva), jag har gjort massor av disktrasor och det är fortfarande ett stort nystan kvar... :lol: Nej, jag har inget mönster. La bara upp luftmaskor till en lämplig längd och gjorde vågmönster enligt beskrivningen här http://stickig.blogspot.com/2009/03/bes ... -filt.html
Här va mönstret jag pratde om! Jätte lätt...
Av stina_m
CAKirre skrev:Nu är jag lite sent ute, men jag brukar vända upp och ner på en fotpall, eller dylikt och spänna upp härvan över så många av benen som det går. Sedan kan jag sitta i soffan med pallen nedanför mig och nysta. ;)
Nu har jag fått en garnvinda i julklapp, så det kommer kanske bli färre tillfällen med pallen.
Det är aldrig försent med tips!!! jag har en härva till här hemma som behöver nystas.
Fryle skrev:Garnvinda och nystmaskin är ovärderliga!
För 13 år sen gick min mammas moster bort. Hon stickade, virkade, broderade, vävde, allt man kunde göra med garn. Hon lämnade efter sig mängder med garn och tillbehör. Min mamma tyckte jag skulle ta hennes garnvinda. Det gjorde jag inte. Jag var en pysslare då oxå men inte med garn. Jag är lite ledsen över att jag inte tog tillvara på fler saker. Jag tog en korg med garn och broderigarn i alla fall.
emmy_ackevik skrev:Jag tycker din disktrasa blev jätte fin, om du virkar med fasta maskor så behöver du inte luftmaskan när du vänder, då kanske det blir bättre :hmm: jag är inte så jätte bra på detta, jag har virkat disktrasor i vågmönster, det va jätte simpelt och blev väldigt fint. Kan jag så kan du... Ska se om jag hittar mönstret igen...

Jag vill göra denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 33&lang=se men jag kan verkligen inte :cry:
Tack! Jag har virkat en liten testlapp utan luftmaskor och det blev mycket bättre! Nåt litet hål nånstans men inte alls på samma sätt. Jag har kollat på bloggen du tipsade om oxå. Så himla snyggt med vågmöster! Har tänkt halva hösten att jag ska virka en sån filt till bebisen. Men jag och stolpar kommer än så länge inte riktigt överens... Öva, öva, öva som jag säger till barnen när dom blir sura över att de inte kan de de vill göra...

Ris har jag använt och tvättat. Inte att rekommendera...
Av pnylan
Hahaha! Klart som fasen att det blir mögligt! Vet inte riktigt hur 17 jag tänkte :duh: :mrgreen: Tack för ala svar! Plastgranulat it is!

Stina_m: jag tycker din disktrasa är fin! när jag virkar fasta maskor runt brukar det bli bra med 2 maskor per varv (om jag har virkat med fasta maskor eller stolpar) om du förstår hur jag menar...
håller tummarna för en fin förlossning!

tk81: vilka härliga färger!
Användarens profilbild
Av glis
tk81 skrev:
Sjalette skrev:
tk81 skrev:håller på och virkar två väskor med african flower rutor

Bild
Tjusigt! Hur sätter man ihop dem på bästa sätt? Sy eller virka? :hmm:
jag virkar ihop dem allt eftersom, tycker det är så tråkigt att sy ihop dem
Meh! :this: tydligare beskrivning tack! Det vore nog väldigt bra att ha avklarat känner jag...
Om du orkar skriva beskrivning, anpassa gärna till nybörjarnivå!
Användarens profilbild
Av tk81
glis skrev:
tk81 skrev:
Sjalette skrev:

Bild
Meh! :this: tydligare beskrivning tack! Det vore nog väldigt bra att ha avklarat känner jag...

så här http://minspiration.blogspot.com/2010/0 ... on-go.html fast jag gör i varje maska och inte bara i hörnen och i mitten
Användarens profilbild
Av tk81
Sjalette skrev:
tk81 skrev:
glis skrev:
tk81 skrev:
Sjalette skrev:

så här http://minspiration.blogspot.com/2010/0 ... on-go.html fast jag gör i varje maska och inte bara i hörnen och i mitten
Det ser smidigt ut, men då måste man veta ordningen innan man är klar med alla delar. När man ska sätta ihop dem när alla är klara, något tips på det? Då kanske det är lättare att sy ihop dem, eller virka ett till varv runt och sätta ihop dem med det nya varvet :hmm:
det är smidigt men du behöver vet ordningen eller så sparar du sista varvet tills alla rutor är färdig och då virkar ihop dem när du gör sista varvet
Användarens profilbild
Av tk81
kvarnvik skrev:
tk81 skrev:
emmy_ackevik skrev:Nu har jag också testat att virka blommor, har ni något mönster på väska?

gör virkar denna väska http://www.ravelry.com/patterns/library ... ka-blommor
Snygg väskmodell! Hur många rutor går det åt?
enligt mönstret går det åt 36 men då mina rutor inte är så stor så kommer jag att få göra fler
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?