Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...har ni mycket garn hemma som ni bara har? Som är köpt för att det var fint...eller billigt...eller bra att ha...? Som är tänkt som ett projekt som inte blev av, eller ett projekt som inte hunnits med?
Jag bara undrar...var och hur förvarar ni garnet? Det känns som jag börjar hamna i en ond cirkel när jag bara skaffar nytt och inte gör något kreativt av det gamla...
Användarens profilbild
Av Edith
Jag har mitt i tre sådana här fast (vita med gröna detaljer):

Bild

Och i en korg. Problemet är att det liksom svämmar över... men nu finns ju inte mina fina vitgröna lådor kvar, så nu gäller det nog att sticka det som finns (säger hon som handlade garn för jagvetintehurmångahundra på Dropsrean nu :roll: ).
Användarens profilbild
Av Moson
ganesha skrev:...har ni mycket garn hemma som ni bara har? Som är köpt för att det var fint...eller billigt...eller bra att ha...? Som är tänkt som ett projekt som inte blev av, eller ett projekt som inte hunnits med?
Jag bara undrar...var och hur förvarar ni garnet? Det känns som jag börjar hamna i en ond cirkel när jag bara skaffar nytt och inte gör något kreativt av det gamla...
jupp, a lot :lol:
Jag har dom i zip lockpåsar i en plastlåda på översta hyllan i garderoben :rodna: Inte direkt så att jag kan njuta av att titta på dom.
Av Enid
Jag har garnerna i genomskinliga plastbackar från Hammarplast. Väldigt praktiskt :tumup: . Jag har inte plats att ha garnerna framme ändå och jag gillar att jag kan se ungefär vad som ligger i varje back utan att behöva öppna locket :tumup: .

Jag har perioder då jag köper och perioder då jag stickar/virkar upp garnet så mängden är ungefär den samma från år till år. Det är inte alltid garnet blir det jag hade tänkt och det är inte alltid jag har tänkt ut ett projekt när jag köper garnet men det blir (nästan) alltid använt tillslut.
Användarens profilbild
Av ellla
Fina tröjor Melon och Bubbi!
Det märks att ute-säsongen har börjat, jag hinner knappt hänga här... Än mindre sticka!

Hur mycket garn? För mycket... Men jag försöker beta av det, även om det går segt... Just nu finns det mesta garnet i källaren, i ett par skåp. Och lite ligger här uppe i korgar... Och i en hylla i Arvids lekrum.
Och sen är det ju det här med hur man sorterar. Efter färg? märke? material? tjocklek? :hmm:
Just nu har jag mitt garn i en plastback, och på en hylla, och i några påsar här och var. Har lyckats samla alla ullrestgarner på ett ställe och sen är resten bara liksom...i en hög. Vi flyttar igen nu i veckan och ska verkligen försöka gå igenom alla garner och göra mig av med sånt som är mindre troligt att det blir projekt av.
Sen ska jag bli stor och ha ett eget pysselrum med plats för alla fina papper och stämplar och pennor, och hyllor till alla fina garner och stickor och sådär. Den dagen får ni förvara era garner i mitt fina garnrum också. Ska bara bli lite mångmiljonär först, så klart.

Nåja, då vet jag. "alla" har goda ambitioner, "ingen" lyckas. Jag är nöjd! :Hahaa:
ganesha skrev:Och sen är det ju det här med hur man sorterar. Efter färg? märke? material? tjocklek? :hmm:
Just nu har jag mitt garn i en plastback, och på en hylla, och i några påsar här och var. Har lyckats samla alla ullrestgarner på ett ställe och sen är resten bara liksom...i en hög. Vi flyttar igen nu i veckan och ska verkligen försöka gå igenom alla garner och göra mig av med sånt som är mindre troligt att det blir projekt av.
Sen ska jag bli stor och ha ett eget pysselrum med plats för alla fina papper och stämplar och pennor, och hyllor till alla fina garner och stickor och sådär. Den dagen får ni förvara era garner i mitt fina garnrum också. Ska bara bli lite mångmiljonär först, så klart.

Nåja, då vet jag. "alla" har goda ambitioner, "ingen" lyckas. Jag är nöjd! :Hahaa:
Jag har en hel del garn och jag har sorterat det efter fibersort och tjocklek och om jag har mycket av det sorterar jag det i färg också. Jag har ett stort skåp med en massa små fack så att jag har koll på allt.
Bild
Måste bara få visa mitt garnskåp :D Jag är verkligen nöjd med det. Innan var det bara röra och jag visste inte var något var eller vad jag hade. Nu har jag ganska mycket koll.
Längst ner finns det två tomma lådor, det betyder väl att jag behöver köpa mer garn? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
ganesha skrev:Och sen är det ju det här med hur man sorterar. Efter färg? märke? material? tjocklek? :hmm:

:lol: :vågen:

Jag har mest ull, så den bomull jag har ligger sorterad efter tjocklek/märke och ullen ligger sorterad efter antal trådar eller hur de passar ihop. Men jag har ull lite överallt :oops: så att säga att allt är sorterat är att ljuga. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av glis
Jag har äntligen, efter minst en månad av sticktorka, börjat sticka på ärmarna till min dropskofta. Det tog lite tid för originalet är trumpetärmar som sys ihop efteråt och jag vill ha vanliga ärmar på magic loop men nu är de äntligen igång. MEN: jag får konstiga domningar i högerhanden efter något varv. Det pirrar i hela underarmen så det är inte carpaltunneln, men jag räknar med att det är graviditetsrelaterat och tar det lite piano med stickandet så länge. Skönt i alla fall att vara igång!

Och sedan skall jag nog ge mig på baby surprise...
Av Britt
Elflin skrev:
linafelicia skrev: Längst ner finns det två tomma lådor, det betyder väl att jag behöver köpa mer garn? :hmm:
Klart det gör! :this: :wink:
Självklart ska du inte dras med tomma lådor. Det måste betyda att du kan handla mer :D !
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Jag har äntligen, efter minst en månad av sticktorka, börjat sticka på ärmarna till min dropskofta. Det tog lite tid för originalet är trumpetärmar som sys ihop efteråt och jag vill ha vanliga ärmar på magic loop men nu är de äntligen igång. MEN: jag får konstiga domningar i högerhanden efter något varv. Det pirrar i hela underarmen så det är inte carpaltunneln, men jag räknar med att det är graviditetsrelaterat och tar det lite piano med stickandet så länge. Skönt i alla fall att vara igång!

Och sedan skall jag nog ge mig på baby surprise...
Det kan vara den andra nerven. Jag hade det i underarm och lill- och ringfinger. Uppkommer när man böjer armbågen för mycket och länge. Ulnariskompression heter det visst. Kallas även mobilarmbåge. :fnissa:
Kopierar över en fråga - vet att någon här gjort en slät Hanuri ..
binaem skrev:
melon skrev:
binaem skrev:Nu ska jag ge mig på en slätstickad Hanuri ... baskemej!
Måste bara klura ut hur man gör för att få ökningarna rätt när man inte har mönstret ... - på sidorna och mitten vet jag men är det alltid 4 varje varv?
Haruni är fin!! Är det inte 4 på rätsidan och 2 på avigsidan på den? Ökningarna brukar man göra innanför kantmaskorna och bredvid mittmaskan så det kan du kolla på originalmönstret.
Jag har svårt att tolka skall väl ärligt sägas vad som är ökningar och vad som bara är en del av mönstret :oops:
I inledningen står det att en del varv ökas 4 och andra 8 :hmm:
Användarens profilbild
Av Moson
binaem skrev:Kopierar över en fråga - vet att någon här gjort en slät Hanuri ..
binaem skrev:
melon skrev:
binaem skrev:Nu ska jag ge mig på en slätstickad Hanuri ... baskemej!
Måste bara klura ut hur man gör för att få ökningarna rätt när man inte har mönstret ... - på sidorna och mitten vet jag men är det alltid 4 varje varv?
Haruni är fin!! Är det inte 4 på rätsidan och 2 på avigsidan på den? Ökningarna brukar man göra innanför kantmaskorna och bredvid mittmaskan så det kan du kolla på originalmönstret.
Jag har svårt att tolka skall väl ärligt sägas vad som är ökningar och vad som bara är en del av mönstret :oops:
I inledningen står det att en del varv ökas 4 och andra 8 :hmm:
En sån här gör jag
http://dubedaare.blogspot.com/2011/01/s ... iller.html
Jag ökar i sidan varje varv och i mitten bara på räta så då ökar jag alltså 4 maskor på räta varv och 2 på aviga varv. Då blir formen inte lika djup som orginalet. Om man vill ha den som orginalet tror jag man bara ökar på räta varv men är inte säker.
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?