Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
zmurfan skrev: Hade plockat fram och klippt till en omgång av jeanstyg och så kommer maken och klipper en bit av det för att laga sina brallor. Då var det ganska lätt att hålla sig för skratt måste jag säga.
*GAH* vad ARG jag hade blivit, så gör man väl bara inte??
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jennelii skrev:
zmurfan skrev: Hade plockat fram och klippt till en omgång av jeanstyg och så kommer maken och klipper en bit av det för att laga sina brallor. Då var det ganska lätt att hålla sig för skratt måste jag säga.
Han trodde det var skräpbitar som låg på strykbrädet.
Sen att det låg ett mönster, sax, nålar och måttband bredvid såg han inte.
Användarens profilbild
Av sjd
zmurfan skrev:
Jennelii skrev:
Han trodde det var skräpbitar som låg på strykbrädet.
Sen att det låg ett mönster, sax, nålar och måttband bredvid såg han inte.
Vad är det med människor som inte kan fråga först... Jag hade blivit vansinnig...
annbom skrev:
MammaTess skrev:Fast jag är ganska impad över att han han lagar sina byxor själv! :D :tumup:
:iagree:
Nu vågar iofs inte min man ta något tyg utan att fråga först, men jag vill ändå beklaga mig över ett ilandsproblem med att ha en man som lagar sina byxor själv. Förvisso gör han det mycket fint och noggrant, men det syns ju ändå och då tycker jag att det känns som ett intressant socialt experiment (läs pinsamt) när min man har på sig dem när han träffar vår personlige bankman för att diskutera vår ekonomi. :oops:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jo det var ju bra att han lagade byxorna själv.
Men han kunde inte frågat mig för jag var inte hemma.
MEN, han kunde ha väntat till jag kom hem och frågat då. Tycker jag.

Nu har jag klippt ut nya bitar till min GDS-bytesväska. Fast den här gången ska jag inte låta de ligga på strykbrädet så länge utan jag ska sy ihop delarna på en gång.
Användarens profilbild
Av glis
Moson skrev:
glis skrev::hopmad: Min OL vill plötsligt inte sy fast ärmar. Den klipper inte ordentligt om den inte får klippa bort mycket verkar det som. Och varje gång jag passerar axelsömmen kärvar den. Dessutom får jag inte ordentligt spänn på vänstra nåltråden.
Skall kolla med leverantören, den lokala handlaren. Överväger en ny annars, det är inte funkis att ha en maskin som bara syr i slirviga tyger när man är kär i JNYs interlock...

BNågon som vet en stark overlock? Min är en Pfaff 2.0, är det den som är ett måndagsex eller finns det starkare?
Vet du om det går att låsa kniven? Det kan man göra på min Pfaff för att den inte ska flytta sig om man kör i tjocka tyger. Annars skulle jag kolla kniven, byta nålar, borsta och olja.
Hur då låsa kniven? Den måste väl röra sig om det skall bli något klippt?

Jag har gjort allt utom bytt nålar och idag ringde jag butiken och tänkte be om råd, men istället för den jätteduktiga ägaren fick jag prata med "tanten". Hon måste jobba där på någon sorts bidrag för hon kan inte ha alla hästar inne i stallet. Lyckas jag inte själv måste jag alltså åka in till Jönköping och hoppas att rätt kvinna jobbar.

Kvarnvik: Jag ser inget på knivarna av mors nål och det går bra att sy tills jag passerar en annan söm eller annat motstånd. Efter det är det som om knivarna inte ligger an mot varandra längre och allt blir fransigt.
Användarens profilbild
Av mimpen
Kolla vad jag har sytt åt Elsa!
Bild

Från Ottobre 06/2010, mönstret Villi Viikinki, stl 104. Och den satt som ett smäck! Verkligen hennes modell. Tyvärr var det ju inga prinsessor på den, så hon vill helst inte använda den, men när den väl kom på tyckte hon den var bra... :roll:

Jag kraschade min tvillingnål så jag fick sy halsringningen med trestegs-zick-zack, och så var jag tvungen att sprätta och göra om den, vilket fördröjde färdigställandet med typ tre veckor... Och irriterande nog är halsen ännu lite för stor, men bara så lite att jag ändå ger mig själv ett litet stackars godkänt :) Kul att ha hittat ett mönster som funkar så bra till henne. Dock måste jag förbättra finishen. Det ser inte proffsigt ut. Men jag antar att man lär sig.

Sen har jag sytt en till grej som jag är ganska nöjd med, men den kan jag inte visa ännu. Men ett litet smakprov kan ni få :)
Bild

Nej, jag skulle behöva gå en kurs i ytfinish i min klädsömnad :lol:

Och så en liten misslyckad detalj som ändå blev rätt kul :)
Bild
Användarens profilbild
Av Moson
glis skrev:
Moson skrev:
glis skrev::hopmad: Min OL vill plötsligt inte sy fast ärmar. Den klipper inte ordentligt om den inte får klippa bort mycket verkar det som. Och varje gång jag passerar axelsömmen kärvar den. Dessutom får jag inte ordentligt spänn på vänstra nåltråden.
Skall kolla med leverantören, den lokala handlaren. Överväger en ny annars, det är inte funkis att ha en maskin som bara syr i slirviga tyger när man är kär i JNYs interlock...

BNågon som vet en stark overlock? Min är en Pfaff 2.0, är det den som är ett måndagsex eller finns det starkare?
Vet du om det går att låsa kniven? Det kan man göra på min Pfaff för att den inte ska flytta sig om man kör i tjocka tyger. Annars skulle jag kolla kniven, byta nålar, borsta och olja.
Hur då låsa kniven? Den måste väl röra sig om det skall bli något klippt?

Jag har gjort allt utom bytt nålar och idag ringde jag butiken och tänkte be om råd, men istället för den jätteduktiga ägaren fick jag prata med "tanten". Hon måste jobba där på någon sorts bidrag för hon kan inte ha alla hästar inne i stallet. Lyckas jag inte själv måste jag alltså åka in till Jönköping och hoppas att rätt kvinna jobbar.

Kvarnvik: Jag ser inget på knivarna av mors nål och det går bra att sy tills jag passerar en annan söm eller annat motstånd. Efter det är det som om knivarna inte ligger an mot varandra längre och allt blir fransigt.
I sidled, alltså stygnbredden.
Hittar inte min instruktionsbok nu men tror att det stod någonstans att man kan göra det om man ska sy i tjocka tyger. Och jag tror på att byta nålar också.
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:om ni inte har hittat den här bloggen än vill jag tipsa, fantastiska grejor. Skapar dock lite prestationsångest :roll:
http://ruttu-nuttu.blogspot.com/
I know :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Fråga: Jag har mest bara sytt kläder i elastiska material. Om jag skulle sy en liten pyjamas i flanell åt en kompis bäbis. Hur tänker man då om mönstrena? Är det andra mönster man ska använda då eller? När inte tyget stretchar alltså?
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 169

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?