- fre apr 02, 2010 22:41
Men knitpros strumpstickor i trä tycker jag är underbara. Lagom mycket svikt, lätta så att de inte glider ur, spetsiga på rätta sättet och väldigt starka. Rekommenderar varmt!
Empatikan skrev:Jag gillar inte metallstickor alls. Och inte så tunna i bambu för de går bara av...zandrama skrev:Oj vilka fina saker ni gör!![]()
Har en fråga om strumpstickor? Vilka är egentligen "bäst"? Förstår ju att man tycker olika men skulle vilja ha lite expertråd. Provade först ponys i metall och tycker faktiskt de är helt ok. Har sedan provad marks och kattens billiga och blev grymt besviken. Visst dom är billiga, men jag tycker man kan förvänta sig lite mer än sådana där engångs grillspettpinnar
. Hursomhelst bröt dottern av två av dem och tur är väl det för jag tyckte inte om dem alls. Jag skulle vilja ha MINST en uppsättning till i 2.5 för att kunna sticka strumpor parallellt. Funderar på bambu, men hur hållbara är dom? Har en grövre virknål i bambu som jag trivs bra med men smalare strumpstickor blir ju något helt annat. Just nu är jag mest inne på att prova addis aluminium. Jag undrar helt enkelt om ni har några tips?
![]()

Helmer 070212
Märit 100619
Märit 100619