Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Empatikan skrev:
zandrama skrev:Oj vilka fina saker ni gör! :love:
:iagree:

Har en fråga om strumpstickor? Vilka är egentligen "bäst"? Förstår ju att man tycker olika men skulle vilja ha lite expertråd 8) . Provade först ponys i metall och tycker faktiskt de är helt ok. Har sedan provad marks och kattens billiga och blev grymt besviken. Visst dom är billiga, men jag tycker man kan förvänta sig lite mer än sådana där engångs grillspettpinnar :? . Hursomhelst bröt dottern av två av dem och tur är väl det för jag tyckte inte om dem alls. Jag skulle vilja ha MINST en uppsättning till i 2.5 för att kunna sticka strumpor parallellt. Funderar på bambu, men hur hållbara är dom? Har en grövre virknål i bambu som jag trivs bra med men smalare strumpstickor blir ju något helt annat. Just nu är jag mest inne på att prova addis aluminium. Jag undrar helt enkelt om ni har några tips? :mrgreen: :help:
Jag gillar inte metallstickor alls. Och inte så tunna i bambu för de går bara av... :oops: Men knitpros strumpstickor i trä tycker jag är underbara. Lagom mycket svikt, lätta så att de inte glider ur, spetsiga på rätta sättet och väldigt starka. Rekommenderar varmt! :tumup:
Edith skrev:
Empatikan skrev:

Har en fråga om strumpstickor? Vilka är egentligen "bäst"? Förstår ju att man tycker olika men skulle vilja ha lite expertråd 8) . Provade först ponys i metall och tycker faktiskt de är helt ok. Har sedan provad marks och kattens billiga och blev grymt besviken. Visst dom är billiga, men jag tycker man kan förvänta sig lite mer än sådana där engångs grillspettpinnar :? . Hursomhelst bröt dottern av två av dem och tur är väl det för jag tyckte inte om dem alls. Jag skulle vilja ha MINST en uppsättning till i 2.5 för att kunna sticka strumpor parallellt. Funderar på bambu, men hur hållbara är dom? Har en grövre virknål i bambu som jag trivs bra med men smalare strumpstickor blir ju något helt annat. Just nu är jag mest inne på att prova addis aluminium. Jag undrar helt enkelt om ni har några tips? :mrgreen: :help:
Jag gillar inte metallstickor alls. Och inte så tunna i bambu för de går bara av... :oops: Men knitpros strumpstickor i trä tycker jag är underbara. Lagom mycket svikt, lätta så att de inte glider ur, spetsiga på rätta sättet och väldigt starka. Rekommenderar varmt! :tumup:
Åh... Måste nog testa dem tror jag. :notes:

(Eller lära mig magic loop, eftersom jag inte får bukt med dessa stegar mellan stickorna. :gaah: ;) )
Användarens profilbild
Av Edith
zandrama skrev:
Edith skrev:
Empatikan skrev:

(Eller lära mig magic loop, eftersom jag inte får bukt med dessa stegar mellan stickorna. :gaah: ;) )
Knitpros rundsticka 2,5 mm x 100 cm funkar perfekt till strumpstickning med magic loop! :tumup: :lol:
Jag har ett problem.

Jag har två nystan Katia Samba som är ett fantastiskt vackert bomullsgarn, men jag vet inte vad jag ska sticka i det. Drömmen hade varit en fin bebiskofta, men det är för lite garn för det. Totalt 230 meter, stickfasthet 22 m och på stickor 3,5 (enligt banderollen, jag har inte testat själv). Jag behöver alltså tips på vad jag ska sticka av det.
zandrama skrev:
Edith skrev:
Empatikan skrev:

:notes: Knitpro i trä ska jag prova senare, de kostar ju lite mer men vad kostar inte avbrutna billiga stickor då? :wink: Sen så tycker jag metallstickor faktiskt är helt ok, ok men kanske för att jag inte provat något annat? :lol:

Ska försöka lära mig magig loop på en mössa nu tänkte jag... 8)
Umma skrev:zandrama-jättefin :love: ! Hur var garnet att sticka i? Jag är väldigt svag för bambu men har aldrig stickat i det. :D
Garnet känns ungefär som bomull, tycker jag. Jag har stickat ett par toppar i det från Liene.

I övrigt är jag arg just nu, för jag har stickat färdigt styckena till Karins klänning, men jag är så urdålig på att sy ihop delar snyggt - och en raglansöm är ju svår att gömma undan, liksom. Så nu har jag knölat ner allt i sin påse igen en stund.
Användarens profilbild
Av Fryle
Empatikan skrev: Har en fråga om strumpstickor? Vilka är egentligen "bäst"?
Jag har för första gången provat Britanys björk(?)stickor. Vet inte om de finns så tunna som 2,5 och hur det i så fall funkar. Men i st 6 var de mycket trevliga.
Umma skrev:zandrama-jättefin :love: ! Hur var garnet att sticka i? Jag är väldigt svag för bambu men har aldrig stickat i det. :D
Det är ungefär lika stumt som bomull, men strukturen är mjukare och har en lite glansigare lyster. Lite trådigt är det tyvärr, men det är väl det mesta utom ull.
Zandrama: Jättefin! :love:

Me love bambu 8) :heart: Rowans bamboo tape tycker jag är jättehärlig att sticka och virka i.

Nu har jag provat magic loop och det gick ju fint! :D Här ska stickas mössa! :vågen: Känns ju som det är rätt årstid för det nu! :hmm: :fnissa:
Användarens profilbild
Av Elsa
Juliusdotter: Vilken jättefin klänning. :loving: Den skulle nog gå hem här också, tror jag. :D

zandrama: Underbar mössa! :D :tumup: Den ser mjuk och gosig ut.
Användarens profilbild
Av glis
Jag gör långsamma framsteg med min tant-kofta-som-blev-en-tunika, har precis stickat färdigt kroppen och börjat på ena ärmen. Jag stickar i två olika Kani-garn. Eller: ett Kauni och ett annat likadant med ett annat namn. Blå-lila och röd-vinröd-brun.

Min Gothic revival i Jitterbug är en höjdare. Det är ett kul mönster och både garnet och färgen är fantastiska. Det har blivit mycket stickat i påsk för kisen har haft spysjuka och maken har eldat skräp. Nu är kisen frisk men maken sjuk. Han kräver dock inte samma passning så nu blir nog stickandet lidande.
zandrama skrev:Jag har ett problem.

Jag har två nystan Katia Samba som är ett fantastiskt vackert bomullsgarn, men jag vet inte vad jag ska sticka i det. Drömmen hade varit en fin bebiskofta, men det är för lite garn för det. Totalt 230 meter, stickfasthet 22 m och på stickor 3,5 (enligt banderollen, jag har inte testat själv). Jag behöver alltså tips på vad jag ska sticka av det.
Jag frågar igen. 8)
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 289

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?