Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#1011727
Elin skrev:men hörrni...hur är det tänkt? ska man ta bort plasten på näsdukarna då?
Jepp, man tar ut dem ur plastförpackningen.

Min tanke är att man ska kunna köpa 100-pack näsdukar, och inte såna som är förpackade tio och tio så blir det ju bättre miljömässigt ur förpackningssynpunkt också.
Användarens profilbild
Av Eva N
#1011738
Kaffemoster skrev:
Elin skrev:men hörrni...hur är det tänkt? ska man ta bort plasten på näsdukarna då?
Jepp, man tar ut dem ur plastförpackningen.

Min tanke är att man ska kunna köpa 100-pack näsdukar, och inte såna som är förpackade tio och tio så blir det ju bättre miljömässigt ur förpackningssynpunkt också.
jag köpte ett 100-pack på apoteket och fyller på de små tygfodralen när de är tomma, toppen!
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#1012009
verre skrev:jag har varit på IKEA idag och köpt massa tyg.

men jag unrdrar:

kan någon vänlig själ skänka mig TIIIIID!!!! jag behöver massor!!!


((tänk att det är så här stressigt nu, tänk då om några år ( A fyller ju år 23 och jul 24) jag hinner verkligen inte))
Går det att köpa pysseltid på hemmagjort.se också tro? :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
#1012133
jag gjorde en varsin till dagisfröknarna, men ville göra en var till avdelningarna (de samarbetar mycket). här är resultatet:

framsidan
Bild

baksidan, vad tror ni avdelningarna heter? ;-)
Bild
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#1012145
annelie skrev:jag gjorde en varsin till dagisfröknarna, men ville göra en var till avdelningarna (de samarbetar mycket). här är resultatet:

framsidan
Bild

baksidan, vad tror ni avdelningarna heter? ;-)
Bild
Superfina! Så roligt med "personliga" bilder till avdelningarna! :tumsup:
Användarens profilbild
Av trollmamma
#1012197
Ja nu föll jag dit !!!

Jag har Axel hemma med vattkoppor o jag kunde inte låta bli han låg o leker bilar Cina klipper bitar på 17X15 cm :roll: :lol:
Bild

Hoppas bilden inte är för stor jag har en blog som gör lite som den vill borde gå kurs för att bemästera den !!!
Här är dom 7 st jag gjorde nu i påförmiddan med dom tyger jag hade hemma ....
Användarens profilbild
Av puppan
#1012252
Jag föll för grupptrycket jag med! :lol:

Här är 4 stycken som ska bli julklapp till Kajsas dagisfröknar.
Den lilla damen fick bestämma färg och då blir det såklart ROSA. :wink:


Bild
Användarens profilbild
Av tinaw
#1012266
Skogskajsa skrev:
verre skrev:jag har varit på IKEA idag och köpt massa tyg.

men jag unrdrar:

kan någon vänlig själ skänka mig TIIIIID!!!! jag behöver massor!!!


((tänk att det är så här stressigt nu, tänk då om några år ( A fyller ju år 23 och jul 24) jag hinner verkligen inte))
Går det att köpa pysseltid på hemmagjort.se också tro? :wink:
Nä, då får man klicka in på pysseltid.nu! :this:
Användarens profilbild
Av Fryle
#1012410
trollmamma skrev:Ja nu föll jag dit !!!

Jag har Axel hemma med vattkoppor o jag kunde inte låta bli han låg o leker bilar Cina klipper bitar på 17X15 cm :roll: :lol:
Bild

Hoppas bilden inte är för stor jag har en blog som gör lite som den vill borde gå kurs för att bemästera den !!!
Här är dom 7 st jag gjorde nu i påförmiddan med dom tyger jag hade hemma ....
Jättefina! (jag ser att du har tyg över sen du gjorde grytlappar)

På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Användarens profilbild
Av Upia
#1012549
Här kommer mina Marimekkofodral:

Bild


och så ett pocketbokfodral som bonus:
Bild
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#1012551
Fryle skrev:
På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Inte en dum ide det heller! Minns att Miriel hade ett sånt fodral till typ en torkyrulle. Av en gammal ulli eller inka tror jag....
Användarens profilbild
Av miriel
#1012945
Sockertopp skrev:
Fryle skrev:
På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Inte en dum ide det heller! Minns att Miriel hade ett sånt fodral till typ en torkyrulle. Av en gammal ulli eller inka tror jag....
En Ulli var det, vilket minne du har! :lol:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#1012986
miriel skrev:
Sockertopp skrev:
Fryle skrev:
På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Inte en dum ide det heller! Minns att Miriel hade ett sånt fodral till typ en torkyrulle. Av en gammal ulli eller inka tror jag....
En Ulli var det, vilket minne du har! :lol:
:lol:
Ljudminnet sa mig att vi pratade om Inka men bildminnet sa mig Ulli. Därav förvirringen..... ;)

Jamen, bra idéer är till för att minnas ju.
Användarens profilbild
Av Fryle
#1012987
miriel skrev:
Sockertopp skrev:
Fryle skrev:
På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Inte en dum ide det heller! Minns att Miriel hade ett sånt fodral till typ en torkyrulle. Av en gammal ulli eller inka tror jag....
En Ulli var det, vilket minne du har! :lol:
Hur var den gjord, finns det bild?
Användarens profilbild
Av trollmamma
#1013108
Fryle skrev:
trollmamma skrev:Ja nu föll jag dit !!!

Jag har Axel hemma med vattkoppor o jag kunde inte låta bli han låg o leker bilar Cina klipper bitar på 17X15 cm :roll:

Hoppas bilden inte är för stor jag har en blog som gör lite som den vill borde gå kurs för att bemästera den !!!
Här är dom 7 st jag gjorde nu i påförmiddan med dom tyger jag hade hemma ....
Jättefina! (jag ser att du har tyg över sen du gjorde grytlappar)

På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?
Japp det blev lite över !!! (Har du testat dom ? jag gkorde till mig oxå med tovad ull i o det är dom bästa jag haft om jag får säga det själv *ler )

Till hushållsrulle :roll: frågan är om man kan göra som med toarullarna på läger att man fat det innefrån som med torkyrullarna ?? Jag har en sånn Torkyväska till en rulle den är super ....om du vill kan jag ta måtten :P
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Hej alla!!! Jag har också några konstg[…]

Det är verkligen viktigt att kunna hitta en m[…]

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?