Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Vilka fina alster alla gjort!!! Får ju nästa skämmas :oops: för min simpla lilla mössa som jag knåpat ihop. Nåja, den blir nog fin att ha på dopet :)

Bild

Testade lite annat oxå när virknålen blivit varm...

Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Birka27 skrev:Så snygg!! Finns det någon beskrivning på hur man gör? Hur ser den ut i utvecklat tillstånd??
...beskrivning... hmmm... vad är det? :roll:
Är inte riktigt så avancerad i min virkning att jag klarar av att läsa beskrivningar... testade nu med min andra sjal, och tja, det blev bara en härva av fluffigt mohair som liksom knutit ihop sig med sig själv... så jag gav upp och bärjade på fri hand istället... :oops: :wink:

Har iaf utgått ifrån Binas förklaring om hur man virkar sånna vågiga filtar och sedan låtit den smalna av allt eftersom så att den blev trekantig (började alltså längs den långa "översidan") sedan avslutade jag det hela med att virka en kant med fasta maskor läng sidorna på "spetsen" med samma garn som jag började med längst upp så att den fick en enfärgad kant runt om - och till sist dekorationerna med "rötterna" och bladen! :D
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Björklöv skrev:Vilka fina alster alla gjort!!! Får ju nästa skämmas :oops: för min simpla lilla mössa som jag knåpat ihop. Nåja, den blir nog fin att ha på dopet :)

Bild

Bild
Det är väl absolut inget att skämmas för. Det är ju jättefint ju!!
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Men hjälp vad duktiga ni är! Jättesnygga grejer! :heart: :tumsup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Maddemoa skrev:Det är väl absolut inget att skämmas för. Det är ju jättefint ju!!
Instämmer... :tumsup:

...förresten - hur har du fått till det där röd/vita julgranshjärtat?! :hmm: Gillade det rutiga med det!! :D
Användarens profilbild
Av binaem
CrazyMagpie skrev: Har iaf utgått ifrån Binas förklaring om hur man virkar sånna vågiga filtar och sedan låtit den smalna av allt eftersom så att den blev trekantig (började alltså längs den långa "översidan") sedan avslutade jag det hela med att virka en kant med fasta maskor läng sidorna på "spetsen" med samma garn som jag började med längst upp så att den fick en enfärgad kant runt om - och till sist dekorationerna med "rötterna" och bladen! :D
I hur snabb takt har du låtit den smalna av? x antal stolpar per varv?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Här kommer mina filtar...

Denna blev faktiskt färdig för några minuter sedan!
Den är virkad i Eskimo-garn med nål nr 9
Den ska vara i vårt vardagsrum...
Blommorna är just nu fästa med säkerhetsnål för jag vet inte om jag vill ha dem eller inte.

Bild

Bild

Bild

Och tillsist har jag börjat på en regnbågsfilt, vilket jag har trånat efter sedan jag började med filteriet...
Färgerna går efter easy regnbågens i den mån det fanns nyanser...
Den är virkad i Paris-bomullsgarn med virknål nr 5

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Annika80
Fantasiflicka! Åh vad fina, särskillt regnbågsfilten! :heart:
Jag tror jag får våldgästa Bina nån dag så hon får visa mig hur man gör :wink:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Annika80 skrev:Fantasiflicka! Åh vad fina, särskillt regnbågsfilten! :heart:
:iagree:

Blir själv sugen på att göra en filt nu!
Av corona
Björklöv skrev:Vilka fina alster alla gjort!!! Får ju nästa skämmas :oops: för min simpla lilla mössa som jag knåpat ihop. Nåja, den blir nog fin att ha på dopet :)

Bild

Bild
Verkligen inget att skämmas för!
Jättefint ju!! :vågen:
Av corona
Fantasiflicka:
Vilka uuunderbara filtar!!!
Båda två!!! :heart:
Användarens profilbild
Av binaem
fantasiflicka skrev:Här kommer mina filtar...

Bild

Bild
Åh en hammarbyfilt och en regnbåge som jag belv hejdlöst förälskad i :heart:
Användarens profilbild
Av mejamy
Björklöv! Vad pratar du om??? Skämmas? Du har ju gjort jättefina saker! :tumsup:

Och Fantasiflicka! Underbara filtar! Ser så goa och mysiga ut! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Elsa
Alltså ni är otroligt duktiga! :shock: Hela bunten! Jag är jätteimponerad. :urule:
Användarens profilbild
Av Fryle
Vad är det för fjant ni håller på med och förringar era egna verk!? Det låter som en historia jag hörde en gång att man i Japan presenterar sin fula fru och sina dumma barn för gästerna.

Alla alster är jättefina och jag tycker att ni ska vara stolta över dem! Dessutom var väl meningen med utmaningen att alla skulle få en utmaning utifrån sina färdigheter?

Så: var glsda och stolta över era verk! Fram för malligheten!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?