Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Melinna skrev:
Enid skrev: Kom hit och knappa! Jag har press och knappar som inte kommer bli använda på ett tag :tumup:
Det gör jag gärna!!
I helgen är jag frisk nog, eller i nästa vecka (har legat med nästan 40 graders feber :? jag är lite imponerad att jag lyckats skriva sammanhängande inlägg lite här i yran :shock: ).
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tass :D
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Här är några smallbindor/trosskydd jag sydde för ett tag sen och som nu äntligen blivit knappade.
Fyra lager varav 3 i bambu. De kan användas åt båda hållen :tumup:

Bild
Av anpa
Ms Morrison skrev:Här är några smallbindor/trosskydd jag sydde för ett tag sen och som nu äntligen blivit knappade.
Fyra lager varav 3 i bambu. De kan användas åt båda hållen :tumup:

Bild
Helt underbara!!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Idag har jag fått min pul :vågen: 2 meter fin fin pul från mullymuksut för bara 200 kronor inklusive frakt, 1 meter rosa, 0.5 meter turkos och 0.5 meter ljusblå... Här ska det sys bindor... Nu saknar jag bara att kunna knappa dem också, jag vet inte om det finns någon i närheten med tång/press eller om jag så snällt får köpa egen tång och knappar
Användarens profilbild
Av noranora
Trulsamin skrev:Idag har jag fått min pul :vågen: 2 meter fin fin pul från mullymuksut för bara 200 kronor inklusive frakt, 1 meter rosa, 0.5 meter turkos och 0.5 meter ljusblå... Här ska det sys bindor... Nu saknar jag bara att kunna knappa dem också, jag vet inte om det finns någon i närheten med tång/press eller om jag så snällt får köpa egen tång och knappar
Hittar du ingen tång i närheten så fungerar det rätt bra med kardborre också :)
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
fjällrävsmamma skrev:
vilke fina MsMorrison! :loving: Har du PUL i mitten då, eller hur kan dom vändas?
Tack! Ja det är pul i mitten och de yttersta skikten är bambu-frotté, fleece eller velour, så vilket som går att ha mot kroppen.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Ms Morrison skrev:
fjällrävsmamma skrev:
vilke fina MsMorrison! :loving: Har du PUL i mitten då, eller hur kan dom vändas?
Tack! Ja det är pul i mitten och de yttersta skikten är bambu-frotté, fleece eller velour, så vilket som går att ha mot kroppen.
Man kan alltså spara trosor med dem? Man har trosskyddet vänt åt ena hållet en dag, åt andra hållet nästa?
:fnissa:
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Jenny med Emiliten skrev:
Ms Morrison skrev:
fjällrävsmamma skrev:
Man kan alltså spara trosor med dem? Man har trosskyddet vänt åt ena hållet en dag, åt andra hållet nästa?
:Hahaa: :app:
Av annbom
Jenny med Emiliten skrev:
Ms Morrison skrev:
fjällrävsmamma skrev:
Bra resetips med andra ord :rofl:

De är jättefina!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
noranora skrev:
Trulsamin skrev:Idag har jag fått min pul :vågen: 2 meter fin fin pul från mullymuksut för bara 200 kronor inklusive frakt, 1 meter rosa, 0.5 meter turkos och 0.5 meter ljusblå... Här ska det sys bindor... Nu saknar jag bara att kunna knappa dem också, jag vet inte om det finns någon i närheten med tång/press eller om jag så snällt får köpa egen tång och knappar
Hittar du ingen tång i närheten så fungerar det rätt bra med kardborre också :)
Jag vet, jag har några jag har sytt som har det men jag gillar ju knappar bättre...

Är det förresten någon som har provat att ha knytband i stället? Jag har en med knytband under då jag tänkte fel när jag sydde bindan så när allt var klart så hade jag vingar men ingen möjlighet att knäppa den även om jag satte i knappar... Jag tycker inte att det blev så himla tokigt faktiskt...
Av annbom
Ska kanske berätta varför jag skrattar så. När jag tågluffade så var det inte så lätt att få till det med tvätt, så jag hade samma trosor och bara bytte trosskydd. Fattar inte varför jag tog med mig så få trosor idag. De tar ju inte så stor plats i packningen. Flera par skor hade däremot med i packningen :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Melinna
Enid skrev:
Melinna skrev:
Enid skrev: Kom hit och knappa! Jag har press och knappar som inte kommer bli använda på ett tag :tumup:
Det gör jag gärna!!
I helgen är jag frisk nog, eller i nästa vecka (har legat med nästan 40 graders feber :? jag är lite imponerad att jag lyckats skriva sammanhängande inlägg lite här i yran :shock: ).
Jag har tillräckligt mycket sytt nu för att det ska kännas värt att knappas :D

annbom skrev:Annars tar jag med mig tången om det blir någon träff för föräldralediga till veckan :D
Tack för erbjudandet!

Jag har lärt mig att det inte är så smart att bara klippa och sicksacka ihop alla lager, även om jag gjorde det rätt tätt- det tuffsar sig i tvätten... Och min nattbinda som jag sydde med tre lager tjock frotte inuti tog över två dygn att torka- pocketbinda kanske?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 54

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?