Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Hm, jag har flera olika alternativ på sjal att sticka, men kan inte bestämma mig. Blir väl tillslut ingen alls eller allihopa :lol: . Men då är problemet, vilken ska jag börja med...
Användarens profilbild
Av sussry
solängel skrev:Jag har haft beslutsångest ända sedan tråden startade, men nu har jag bestämt mig! :vågen: Och börjat på en Haruni. Och det blir så fiiiint! :loving:
Skönt att inte vara ensam i beslutsdjungeln.
Nåja, ska bestämma mig under dagen och skriva vilken det blir. Vill ju börja sticka sjal snart (fast det är tusen andra saker som väntar på att göras. Hade A med framför datorn och Ravelry och han sa "det vill jag ha" till hur mycket som helst :D .).
Användarens profilbild
Av solängel
sussry skrev:
solängel skrev:Jag har haft beslutsångest ända sedan tråden startade, men nu har jag bestämt mig! :vågen: Och börjat på en Haruni. Och det blir så fiiiint! :loving:
Skönt att inte vara ensam i beslutsdjungeln.
Nåja, ska bestämma mig under dagen och skriva vilken det blir. Vill ju börja sticka sjal snart (fast det är tusen andra saker som väntar på att göras. Hade A med framför datorn och Ravelry och han sa "det vill jag ha" till hur mycket som helst :D .).
Känner igen det där. Vad jag än stickar kommer Martina och vill att jag stickar åt henne. Tyvärr är hon sämre på att använda sakerna... Fast koftan i Lucca Fino gillar hon, tack och lov! :D
Av Ponyo
Edith skrev:Min sommarstickning får nog bli en Swallowtail. Började på den redan i februari :hide: men nu i sommar får den allt ta och bli klar!
Bild
Lite längre än på bilden har jag hunnit, men ni ser färgen i alla fall. Entrådigt ullgarn från Kampes.

Satsar nog på att sticka en till February Lady Sweater också, i svart Nepal från Drops. :tumup:
Superfint! :love:
Nu blir jag rejält sugen på en Swallowtail. Har du länk till mönster?
Användarens profilbild
Av Edith
Bubbi skrev:
Edith skrev:Min sommarstickning får nog bli en Swallowtail. Började på den redan i februari :hide: men nu i sommar får den allt ta och bli klar!
Bild
Lite längre än på bilden har jag hunnit, men ni ser färgen i alla fall. Entrådigt ullgarn från Kampes.

Satsar nog på att sticka en till February Lady Sweater också, i svart Nepal från Drops. :tumup:
Superfint! :love:
Nu blir jag rejält sugen på en Swallowtail. Har du länk till mönster?
Tack!
Och ja, här hittar du mönstret: http://www.evelynclarkdesigns.com/pdf/Swallowtail.pdf
Användarens profilbild
Av tweed
Ni som har gjort swallowtail, går det åt 400m som det står i beskrivningen? Det är väl olika beroende på tjocklek på garn och stickor förstås :roll: Jag har två nystan drops delight som är 175m/nystan och försöker fundera ut vad jag ska sticka av det. Någon som har något råd, om detta mönster eller något annat lämpligt?
Av Enid
Jag har fått dille på sjalar känns det som :hide: .Tre stycken har jag på gång och en maskade jag av igår (fast den var nästan färdig sen tidigare), vi får se om någon av de tre blir färdiga eller om sjalar fortsätter vara flerårsprojekt för mig :wink: . En fjärde är jag lite sugen på också, en enkel sjal i regnbågsfärgat bomullsgarn men jag ska nog sticka på de andra istället *försöker intala mig själv*.

Det är kul att läsa om era sjalar och skönt att inte vara ensam om att inte kunna bestämma sig :lol: .
Ååååh vad fin den var :love: En sån vill jag också sticka! Är den svår? Jag har stickat yttepyttelite och superenkel spets förut. Den ser inte så avancerad ut.
Den borde väl bli fin i mitt gul-gröna Kaunigarn?
Eller ska jag kanske köpa nytt garn? Kanske ett sockgarn med lite polyamid i? Jag har en sjal i tunt ullgarn och den har gått sönder på massa ställen. Ett starkare garn kanske är att föredra?
Jag har ett nystan härligt garn från Regia, med ull och silke. Det kanske vore något? Det är supermjukt och härligt. Undrar om det finns i fina färger?
Andra tips på starka och mjuka garner?
Senast redigerad av Knyttet & K den lör jun 05, 2010 11:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av solängel
Knyttet & K skrev:
Ååååh vad fin den var :love: En sån vill jag också sticka! Är den svår? Jag har stickat yttepyttelite och superenkel spets förut. Den ser inte så avancerad ut.
Den borde väl bli fin i mitt gul-gröna Kaunigarn?
Den var jätteenkel! Iaf nu, i grundmönstret. Jag vet inte hur det blir sedan, med bården, men jag tror inte det blir så avancerat heller,. Tycker beskrivningen är bra, väldigt grundlig. Och det är bra att hon skriver precis hur man ska göra om man vill ha den större/mindre.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?