Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
glis skrev:
exiteme skrev:Frågar igen:
Vad är kid mohair?
Jag tycker mig minnas att någon hade ett garn som de kallade så. Alltså att det är ett särskilt garn som heter så men jag kan ha fel.
Jag såg en sån rubrik i den där webbshoppen som Kaffemoster tipsade om.
Användarens profilbild
Av zandrama
Emmiez skrev:jag håller på att sticka dessa byxorna
man stickar rundsticka, uppifrån och när man skall öka för grenen står det såhär:

(...har 92-96-100 (104-108) m... ) Nu ökas det 1 m på varje sida om 4 m mitt fram (dvs 2 m på varje sida om mark.) – SE ÖKNINGSTIPS. Upprepa ökningen på vartannat v totalt 8-9-9 (10-11) ggr = 108-114-118 (124-130) m.

Såhär tänkte jag, ökas 1 maska på varje sida om 4 maskor, dvs sticka en maska, öka en, sticka en, öka en, (nu är mitt mark) sticka en, öka en, sticka en, öka en, altså öka 4 maskor på varje varv. 2 m på varje sida om mark.. sen inser jag att jag får det inte rätt med ökningen.. jag skall tydligen bara öka 2 m /varv.. :hmm:

kan någon vänlig själ förklara hur sjutton dom menar egentligen? för jag förstår inte..
Jag skulle tolka det som sticka massa, öka en, sticka 2 (mittmarkering) sticka 2, öka en, sticka massa. Förstår du hur jag menar? Du ökar en maska två maskor bort från mittmarkeringan på varje sida om mitten. Så jo, det blir 2 maskor/varv du ökar.
Det här blir förresten nästa projekt, i gräsgrönt:
Bild
Jag hoppas verkligen att det blir bra. Sen ska jag göra en efter samma mönster men utan strukturstickningen i ett jätteläckert ojämnt bomullsgarn i bebisstorlek. Jag hoppas verkligen att det blir bra.

Mycket av det jag har stickat finns förövrigt på min blogg.
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Det här blir förresten nästa projekt, i gräsgrönt:
Bild
Jag hoppas verkligen att det blir bra. Sen ska jag göra en efter samma mönster men utan strukturstickningen i ett jätteläckert ojämnt bomullsgarn i bebisstorlek. Jag hoppas verkligen att det blir bra.

Är det Garnstudios mönster? Jag har en kofta i det strukturmönstret till H därifrån, fast den är stickad i M&K baby ull, den är jättefin.

Jag har f ö just repat upp några varv på min mössa efter att ha upptäckt att jag nånstans på vägen vänt på steken och börjat sticka åt fel håll på runstickan :whut: Är det bara jag som gör såna tabbar?
Av dianaj
zandrama skrev:Det här blir förresten nästa projekt, i gräsgrönt:
Bild

vad fin den är, är den stickad i ett stort stycke?
Nu har jag beställt garn från Liene. Inte klokt vad billigt det blev. Jag kunde inte bestämma om jag ville ha en rosa eller en lila kofta så jag beställde båda :oops: Hoppas bara att nyanserna är i närheten av hur de såg ut på min skärm så att någon av dem blir bra. Jag beställde eskimo till en mössa för ett tag sedan och de färgerna blev heeeelt fel. På skärmen var garnet ceriset och klarrött = fint ihop. När jag fick hem det var det mörkrött och neoncerise = helt fel :lol:

Någon som har tips på vad man kan göra med melerat Eskimogarn? Jag har två nystan lila/körsbär/grön som är så fint i nystanet men jag tyckte inte om det när jag började sticka. Jag funderar på att virka och tova en sittdyna till sparken jag fick i julklapp. Någon som har ett bättre förslag?
Av Umma
Knyttet & K skrev:Nu har jag beställt garn från Liene. Inte klokt vad billigt det blev. Jag kunde inte bestämma om jag ville ha en rosa eller en lila kofta så jag beställde båda :oops: Hoppas bara att nyanserna är i närheten av hur de såg ut på min skärm så att någon av dem blir bra. Jag beställde eskimo till en mössa för ett tag sedan och de färgerna blev heeeelt fel. På skärmen var garnet ceriset och klarrött = fint ihop. När jag fick hem det var det mörkrött och neoncerise = helt fel :lol:

Någon som har tips på vad man kan göra med melerat Eskimogarn? Jag har två nystan lila/körsbär/grön som är så fint i nystanet men jag tyckte inte om det när jag började sticka. Jag funderar på att virka och tova en sittdyna till sparken jag fick i julklapp. Någon som har ett bättre förslag?
Jag hade 2 nystan av precis det garnet, sonen valde det och skulle egentligen sticka en halsduk själv men det blev aldrig av, jag stickade pulsvärmare av det. http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 37&lang=se
Av Lynn
Tack för svaren om tovning! Jag är inne och kollar på länken du gav mig, Dorotea :tumup:
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:Nu har jag bara en ärm kvar på mitt "lilla" koftprojekt.
Testade att sätta ihop alla delan med säkerhetsnålar, och jag blev förvånansvärt nöjd :app:
Åh, vad spännande :eld:
Ja, det är så skoj. Jag har varit lite beredd på att den ska bli för liten, eller något annat tokigt.
Slänger in en fråga..

Eftersom jag numera har stickat hela två mössor så har bror min bestämt att jag kan sticka och beställt en halsvärmare :roll:

Tänkte resårstickning eftersom han vill ha en tight som han kan ha när han tränar ute (tränar fotboll ca 8ggr/vecka + matcher) Ull är väl det bästa eftersom det värmer även när han svettas men vad ska jag ha för garn??! Den får absolut inte bli för tjock eller vecka sig.. Någon som har gjort något liknande? :hmm:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?