Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nu är min vita kofta med hål färdigstickad. Jag gjorde den en/två storlekar för lite med flit. Dels för att jag ville spänna ut den, men också för att jag vet att det garnet har en tendens att växa efter tvätt. Nu ligger den på tork, och ser ut att vara 4 storlekar för stor. Får se om det går att rädda. :roll:
Jag har stickat klart en grej för första gången på flera månader! :vågen: :app:
En halsduk i banan/silke-garn, supersnygg, men ack vad den kliar. :(
Av Ponyo
Jag är löjligt nöjd med min kofta. Visst ärmarna är nu 20 cm för långa, men det går att korta ner.
Här är en dålig bild från mobilen.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 16:45, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Umma skrev:Jättejättefin kofta :love: !! Vad är det för mönster o garn?
Jag har stickat den på fri hand. Men den är väldigt rak och enkel, så den torde vara enkel att göra mönster av. Garnet är ett superwash merinoull (rowan) som är fasligt bråkigt. Det växer när man tvättar plagget.
Av Umma
Ponyo skrev:
Jag har stickat den på fri hand. Men den är väldigt rak och enkel, så den torde vara enkel att göra mönster av. Garnet är ett superwash merinoull (rowan) som är fasligt bråkigt. Det växer när man tvättar plagget.
:urule:
Om du skriver ett mönster hoppas jag du lägger upp det på Ravelry. :tumup:
Ponyo - jag som gillar plagg med långa ärmar tycker att den ser jättehärlig ut! 8)

Tack vare övertid, förkylning och uselt väder som har jag kommit igång med den där babykoftan som stickas på tvären - och kors i taket, jag stickar efter mönster! :mrgreen:

(har dock bytt upp stickstorleken så jag ska nog justera de övriga måtten lite så helt enligt mönstret kanske jag ändå inte håller mig... :oops: )
Användarens profilbild
Av melon
Nu är Stigmönstret snart helt klart. Det ska läggas till bilder och konverteras till pdf. Två snälla sb-stickade har fått det på mejl. Är det någon mer som kan tänka sig att kolla på mönstret ifall det är förståeligt? Jag tänkte lägga ut det gratis på ravelry och jag vill att folk ska förstå... PMa mejladress om du har tid och lust att läsa! :tumup:
Umma skrev:
Ponyo skrev:
:urule:
Om du skriver ett mönster hoppas jag du lägger upp det på Ravelry. :tumup:
:iagree: Jättefin kofta!
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?