Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Instämmer i ovan :love: underbar tröja!! Menar du Debbie Bliss baby Cashmerino? Hur mycket gick åt och vilken storlek stickade du? Jag blev väldigt inspirerad nu! :D
Av Ponyo
Umma skrev:Instämmer i ovan :love: underbar tröja!! Menar du Debbie Bliss baby Cashmerino? Hur mycket gick åt och vilken storlek stickade du? Jag blev väldigt inspirerad nu! :D
Jag stickade storlek 3-4 år, och lite högre i halsen. Till det gick det åt 5 nystan.
Jag stickade inga flätor på ryggen (tror att det går åt mer garn då), körde allt på rundsticka, och gjorde raglan istället. Och slätstickning istället för aviga. Men annars följde jag mönstret :fnissa:
Den är grymt mjuk, och väldig poppis här hemma.
Av Ponyo
glis skrev:Jag förstår att hon skrattar, den är ju jättefin. Liksom Bubbis tröja och modell. En sådan skulle jag vilja ha själv. Skall bara hitta det optimala garnet först.
Jitterbug borde funka.
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:Jätte fin tröja Bubbi :love:
Klänningen är färdig och dottern ställer skrattande upp som modell. Mönstret hade ärmar och var stickad i ull blandning. Jag valde att sticka den i bomull och utan ärmar för att kunna använda den även under sommaren.
Bild
:love:
Vilken underbar bild!
Användarens profilbild
Av glis
Bubbi skrev:
glis skrev:Jag förstår att hon skrattar, den är ju jättefin. Liksom Bubbis tröja och modell. En sådan skulle jag vilja ha själv. Skall bara hitta det optimala garnet först.
Jitterbug borde funka.
Jitterbug funkar alltid, men jag skulle vilja ha ett ganska tjockt garn så det inte blir så smala flätor.
zandrama skrev:Oj vilka fina saker ni gör! :love:
:iagree:

Har en fråga om strumpstickor? Vilka är egentligen "bäst"? Förstår ju att man tycker olika men skulle vilja ha lite expertråd 8) . Provade först ponys i metall och tycker faktiskt de är helt ok. Har sedan provad marks och kattens billiga och blev grymt besviken. Visst dom är billiga, men jag tycker man kan förvänta sig lite mer än sådana där engångs grillspettpinnar :? . Hursomhelst bröt dottern av två av dem och tur är väl det för jag tyckte inte om dem alls. Jag skulle vilja ha MINST en uppsättning till i 2.5 för att kunna sticka strumpor parallellt. Funderar på bambu, men hur hållbara är dom? Har en grövre virknål i bambu som jag trivs bra med men smalare strumpstickor blir ju något helt annat. Just nu är jag mest inne på att prova addis aluminium. Jag undrar helt enkelt om ni har några tips? :mrgreen: :help:
Jag tycker nog att 2,5-stickor är för smala för att ha i trä, jag vet inte hur många 2,5or i trä jag har brutit av. De i metall tycker jag är helt okej. I övrigt föredrar jag lite spetsigare stickor, typ Knit pros.
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 289

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?