Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det någon som har stickat denhär:
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... =1&lang=se
Min mamma vill ha en sån så det är väll bara att sätta i gång. Tänkte bara höra om det är någon som testat mönstret först?

Har någon gång blivit visad en superbra uppläggning för resårstickning men jag kommer inte ihåg hur man gjorde. Tror att det var en ungersk uppläggning. Är det någon som vet vad jag pratar om??

Har precis stickat färdigt en krage plus babyhjälm till yngsta sonen! :-)
Ska försöka sticka klart alla projekt som ligger i stickkorgen denhär månaden. Har 5 st projekt på gång. 6 med tröjan ovan....
Två färdiga projekt:

Blöjbyxor i Heidruns 3-tr ullgarn Idun. Stickad på 3or (rundsticka och raka stickor). Jag försökte mig på maskstygn som inte blev som de skulle så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag är iaf inte nöjd med sömmen, men annars blev de bra. Mönstret är Samuels ullbyxa och storlek small/medium kanske?

Bild

-

Tossor i Eskimo stickad på raka stickor 7. 1,5 timme för ett par. :vågen:

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Melon och Kosmos: Vi vill ha en rapport från stickfest i väst, gärna med bilder 8)

Vi glömde båda två våra kameror men det kan ju finnas bilder på det vi köpt :mrgreen:
Ro hit med dem! :lol: Och en redogörelse för vad ni tyckte om arrangemanget, vad gjorde ni, tänker ni åka igen? :app:
Jag var på symässan i malmö i helgen och blev grymt besviken. Den var pytteliten och mest en massa pärlor och pyssel. En rolig sak hittade jag dock, nämligen banangarn! Jag har aldrig hört talas om att man använder bananplantan till textilfibrer men vi köpte en liten härva på 500 m garn som ska bli en sjal. Det såg ut ungefär som lin, lite glansigt liksom. Det ska bli väldigt spännande att sticka i. :D
linafelicia skrev:Jag var på symässan i malmö i helgen och blev grymt besviken. Den var pytteliten och mest en massa pärlor och pyssel. En rolig sak hittade jag dock, nämligen banangarn! Jag har aldrig hört talas om att man använder bananplantan till textilfibrer men vi köpte en liten härva på 500 m garn som ska bli en sjal. Det såg ut ungefär som lin, lite glansigt liksom. Det ska bli väldigt spännande att sticka i. :D
Jag har också hittat banangarn, jag tycker det är fantastiskt fint! :D Har dock inte bestämt vad jag ska sticka i det eftersom min lilla härva på 100g bara är ca 60m :hmm:

Vad var det för företag som du köpte ditt av?
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:Jag var på symässan i malmö i helgen och blev grymt besviken. Den var pytteliten och mest en massa pärlor och pyssel. En rolig sak hittade jag dock, nämligen banangarn! Jag har aldrig hört talas om att man använder bananplantan till textilfibrer men vi köpte en liten härva på 500 m garn som ska bli en sjal. Det såg ut ungefär som lin, lite glansigt liksom. Det ska bli väldigt spännande att sticka i. :D
Jag har också hittat banangarn, jag tycker det är fantastiskt fint! :D Har dock inte bestämt vad jag ska sticka i det eftersom min lilla härva på 100g bara är ca 60m :hmm:

Vad var det för företag som du köpte ditt av?
Jag tror företaget hette vackra gran. Det var något med vackra iallafall.
Av Ponyo
emindy skrev:
Bubbi skrev:Här ser man en skymt av tröjan jag stickade till Vilhelm.
Bild
Vilket flätarbete! :app:

Vilket garn har du stickat i?
Tack! Det var riktigt roliga flätor.
Garnet heter cashmerino. Tyvärr är det lite akryl i, men jag tycker om det ändå och blundar för akrylen.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?