Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
fröken_zombie skrev:
melon skrev:Om man stickar ett fel som säkert ingen ser förutom de som själva stickar, tar man upp en hel ärm då? :roll:
Man stickar inte fel, man gör små personliga ändrigar :wink:
:lol: :lol: :tumup:

Önskar jag kunde se det så. På andras grejer bryr jag mig inte, men mina fel ser jag hela tiden. Jag ser ingenting förutom felen. :roll: Och sylvi skulle ju bli så fin, inte kan jag göra fel redan på den enkla ärmen? Jag skyller allt på dumma magic loop, jag är inte van 8)
melon skrev:
fröken_zombie skrev:
melon skrev:Om man stickar ett fel som säkert ingen ser förutom de som själva stickar, tar man upp en hel ärm då? :roll:
Man stickar inte fel, man gör små personliga ändrigar :wink:
:lol: :lol: :tumup:

Önskar jag kunde se det så. På andras grejer bryr jag mig inte, men mina fel ser jag hela tiden. Jag ser ingenting förutom felen. :roll: Och sylvi skulle ju bli så fin, inte kan jag göra fel redan på den enkla ärmen? Jag skyller allt på dumma magic loop, jag är inte van 8)
tyvärr är jag lika dan, ser felen allt för tydligt på det jag själv syr...
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:jag är omöjlig, jag kan inte ha kvar det. Jag måste ta upp och göra om.
Min man brukade i början sitta och gapa och fråga om jag var tokig :lol: 2 veckors stickande kunde jag repa upp, och sen bara börja om ( för det blev inte som jag tänkt mig). Han fattade inte att jag inte var arg :Hahaa:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:jag är omöjlig, jag kan inte ha kvar det. Jag måste ta upp och göra om.
Min man brukade i början sitta och gapa och fråga om jag var tokig :lol: 2 veckors stickande kunde jag repa upp, och sen bara börja om ( för det blev inte som jag tänkt mig). Han fattade inte att jag inte var arg :Hahaa:
Hehe, min sambo tycker mer att jag är ekonomisk då jag gör så! :tumup: Mer pysseltid för pengarna lixom...
ellla skrev:
melon skrev:
Hehe, min sambo tycker mer att jag är ekonomisk då jag gör så! :tumup: Mer pysseltid för pengarna lixom...
Sällar mig till den nitiska skaran.
Finns där ett fel som jag vet att haf lämnat så ser jag inget annat än det när jag tar fram tröjan :? .

Det värsta som finns är ju når sån´t händer med garn som inte får riktigt samma struktur om man stickar med det två gånger (händer mig som stickar rätt hårt, särskilt med "lurvgarner").
Gick igenom lite påbörjade grejer som måste avslutas och en tanke slog mig.

Är det bara jag som i garnaffären tänker "Men visst vore det kul med lite färg för en gångs skull?" och sedan, när projektet nästan är klart, istället undrar "Varför gjorde jag inte en SVART, den här kommer jag ju aldrig att använda?".

:?
Användarens profilbild
Av ellla
Amaltea skrev:Gick igenom lite påbörjade grejer som måste avslutas och en tanke slog mig.

Är det bara jag som i garnaffären tänker "Men visst vore det kul med lite färg för en gångs skull?" och sedan, när projektet nästan är klart, istället undrar "Varför gjorde jag inte en SVART, den här kommer jag ju aldrig att använda?".

:?
du är inte ensammen...
Men det färgglada garnet ser så mycket roligare ut i hyllan...
Användarens profilbild
Av Fryle
trollmamma skrev:
MuuM skrev:Jag har mönstret till den här någonstans. Bild

Väldigt sugen på att göra en sån. Får se när jag hittar tiden. Just nu är jag fast besluten att avsluta välgörenhetsfilten till Afrika innan jag börjar på nåt nytt. Jag motiverar mig med att tänka på en liten bebis i Sydafrika som blir varm och go på BB, istället för att svepas in i tidningspapper... Men det är fasligt tråkigt att sticka den!

/MuuM
Den fina koftan ser ut som en Falken.... (vet inte om det är skog eller berg's)kofta dom är så snygga jag har blivit inspirerad av dom o hittade denna söta kofta på drops o den är snar lik jag har kommit nästan halvvägs på ena sidan o den är klart rolig att sticka jag kör den randig jag klarar inte av Fabel garnet ...
Hanne Falkenberg har jättefina (och dyra) mönster. Denna påminner om hennes "Linus" och "Ludo" som jag har stickat flera av. Man kan få mycket inspiration på hennes sida http://www.knit.dk. Eller så går man in på Sländan på Lilla Fiskaregatan... http://www.slandanilund.com.

Om någon har hennes mönster "Mermaid" är jag intresserad av att byta till mig en kopia.
Jag e så glad att jag började på den helsvarta baksidan eftersom jag redan nu känner att jag hade lagt ner om jag gjort den sist... funderar på att göra den randig, eller ser det dumt ut? ränder i samma färger som lejonet på framsidan kommer vara?
fröken_zombie skrev:Jag e så glad att jag började på den helsvarta baksidan eftersom jag redan nu känner att jag hade lagt ner om jag gjort den sist... funderar på att göra den randig, eller ser det dumt ut? ränder i samma färger som lejonet på framsidan kommer vara?
Det tror jag kan bli snyggt!
Användarens profilbild
Av SoFaD
MuuM skrev:Jag tror jag och fler med mig letat efter en sån här. http://knitty.com/ISSUEwinter07/PATTtoasty.html Dvs en mössa och halsduk i ett. Nu är det ju vår snart, men det kommer väl fler vintrar. :-)
Bild
åh, den var smart! undrar om den e svår? jag e inte så hajj på att sticka även om det är roligt!!
MuuM skrev:Jag tror jag och fler med mig letat efter en sån här. http://knitty.com/ISSUEwinter07/PATTtoasty.html Dvs en mössa och halsduk i ett. Nu är det ju vår snart, men det kommer väl fler vintrar. :-)
Bild

Jag har två olika mönster på liknande mösshalsdukar i böcker här hemma. ett sjuttiotal och ett nyare. Har inte testat något av dem än dock. Men det verkar praktiskt. :)
Bild

En sån där skulle jag vilja göra men hittills harj ag bara sett mönster på engelska och ärligt talat så undviker jag engelska mönster eftersom jag inte har riktig koll på benämningar och sånt. Det tar så onödigt mkt tid i anspråk när man hakar upp sig på mönsterförståelsen. :roll:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?