Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Inte bra med halv lugna nätter på jobbet utan handarbete med sig, nu har min vill göra lista växt ännu mer. Längtar efter julen så jag kan hänga upp stickade jul kulor (skall bara göra dem först också 8) ). Nån som skapat några sånna och kan säga att det var döö tråkigt så jag kan ängna mig åt våren istället.
Jag är så grymt sticksugen just nu.... :whut:

...men har ju så lite tiiiiiid! :|

Är väldigt sugen att sticka en sån här kofta och nu med Drops rea på bla. Fabel så känns det ännu mer lockande... :roll:
Bild

Storasyster här hemma tyckte dock att jag borde sticka klart det jag har börjat på innan jag får börja på ngt nytt, men det känns väldigt lockande att klämma in en bäbiskofta mitt i stickande av min egen kofta... de är ju så små ändå, bäbiskoftorna! :loving:
Frågan är bara om jag ska köpa garn nu, innan bäbisen är född och chansa lite på färg, eller om jag ska vänta tills den är född och då ev. få lite ledtrådar om vad det är för en krabat och vad som kan passa?

Storasyster gick iaf med på att det var ok att jag började sticka på en liten gosekanin till bäbisen för både hon och lillebror har ju var sin kanin från när de var små (inte stickade dock) så det var väl ok bara för att det skulle bli rättvist. :wink:
CrazyMagpie skrev: Är väldigt sugen att sticka en sån här kofta och nu med Drops rea på bla. Fabel så känns det ännu mer lockande... :roll:
Bild
Den har jag gjort :vågen: Superfin och faktiskt lätt att göra. Tv-stickning! Det är ju bara räta rakt igenom, så ska man iofs komma ihåg var man ska vända, men eftersom det är samma tre ställen hela tiden så funkar det att bara ha ett litet hum och titta efter mer noga när man närmar sig. Sidoprojekt med andra ord. Gör't!
(Fast all fabel är väl inte rea, bara vissa tyckte jag jag läste någonstans...)
Men du, då kanske jag ska våga mig på den där koftan ändå!? :app:
...fast jag ska nog sikta på att köpa garn så att det räcker till en i lite större storlek än precis nyfödd, så att det inte är suuuuperbråttom att få den färdig - och är den så pass lätt att sticka som du skriver är det kke ngt jag fixar även med pyttebäbis? :D
CrazyMagpie skrev:Men du, då kanske jag ska våga mig på den där koftan ändå!? :app:
...fast jag ska nog sikta på att köpa garn så att det räcker till en i lite större storlek än precis nyfödd, så att det inte är suuuuperbråttom att få den färdig - och är den så pass lätt att sticka som du skriver är det kke ngt jag fixar även med pyttebäbis? :D
Jag gjorde en på kanske två månader, satt lite nu och då. Det är ju mycket att sticka eftersom det är tätt och smala stickor, men den är enkel ändå mönstermässigt.
Storlek 86 vill jag minnas att jag körde, men den är urväxt eftersom armarna är för smala. Sonen är 86cm ungefär och har 86 i andra kläder, dock även lite 92.
Men våga dig på den och kanske gör en storlek större än precis nyfödd. Lite för stor gör ju precis ingenting, även om den blir klar i tid. Och ja, det går bra att göra med en pyttebäbis, såna gör ju oftast inte så mycket väsen av sig. Min gjorde i alla fall inte - jag stickade min med en fleramånadersbäbis. :tumup:
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:Tack alla som erbjudit sig att hjälpa till med norskan, då vågar jag mig nog på den :tumup: Det lär väl dock dröja ett tag eftersom jag hade värsta garnresan häromdagen och handlade en massa garn :)
Men med det tempot (eller är det bara jag som är seg) du brukar få färdigt dina alster får vi väll snart se en sån kofta från dig också :)

Lägger själv koftan till önskar göra listan (som bara blir längre och längre).
Haha, jag tänkte mer på att det nog lära dröja innan jag har råd att köpa mer garn, maken får hade fått anfall om jag kom hem med mer garn just nu... :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Bild
Siri kan lägga upp maskor! :vågen: Att sticka räta maskor var för svårt, men snart lossnar det nog.

Har ni barn som kan sticka? När lärde de sig? Siri har velat kunna sen hon var två men hävdar bestämt att hon inte kommer bli lika mycket sticktjej som jag är, för det går inte att sticka mer. :Hahaa: :oops:
melon skrev:Bild
Siri kan lägga upp maskor! :vågen: Att sticka räta maskor var för svårt, men snart lossnar det nog.

Har ni barn som kan sticka? När lärde de sig? Siri har velat kunna sen hon var två men hävdar bestämt att hon inte kommer bli lika mycket sticktjej som jag är, för det går inte att sticka mer. :Hahaa: :oops:
Så roligt!
Min Rasmus är jämngammal med din Siri och han kan fingervirka och han vill lära sig virka men har inte lyckats få till det än. Han har inte så mycket tålamod utan ger upp när det inte funkar direkt.
Användarens profilbild
Av glis
Kisen har en nålbindning. Det är ett av mina värsta uppläggningsförsök som han har tagit över och fortsatt trä garn i. Han vill också ha ett stickprojekt men det blir inte mycket med det... Hoppas det kommer igång snart!
Användarens profilbild
Av Fryle
Vi började i andra änden, dottern som är åtta kan sedan något år sticka räta och aviga, men har inte lärt sig lägga upp ännu. Det går lite sådär, men så är hon också synskadad, vilket försvårar det hela.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Vi började i andra änden, dottern som är åtta kan sedan något år sticka räta och aviga, men har inte lärt sig lägga upp ännu. Det går lite sådär, men så är hon också synskadad, vilket försvårar det hela.
Aha, de kanske kan samarbeta? :wink: Klart det blir mer komplicerat när man inte ser ordentligt. Att lägga upp är ju egentligen precis som att sticka en rät maska, fast man håller maskan i handen, så det fixar hon säkert snart!
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Kisen har en nålbindning. Det är ett av mina värsta uppläggningsförsök som han har tagit över och fortsatt trä garn i. Han vill också ha ett stickprojekt men det blir inte mycket med det... Hoppas det kommer igång snart!
Vilken tur att han förbarmat sig över ditt övergivna projekt :app: Är sticklusten tillbaka på riktigt nu?
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
melon skrev:Bild

Så roligt!
Min Rasmus är jämngammal med din Siri och han kan fingervirka och han vill lära sig virka men har inte lyckats få till det än. Han har inte så mycket tålamod utan ger upp när det inte funkar direkt.
Aaah, fingervirkning. Det är/har varit mycket sånt här också, och på dagis har jag förstått att det är många som gör långa långa korvar. Synd att de mest använder syntetgarn, annars kunde man tova ihop dem och göra nåt skoj av korvarna.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Kisen har en nålbindning. Det är ett av mina värsta uppläggningsförsök som han har tagit över och fortsatt trä garn i. Han vill också ha ett stickprojekt men det blir inte mycket med det... Hoppas det kommer igång snart!
Vilken tur att han förbarmat sig över ditt övergivna projekt :app: Är sticklusten tillbaka på riktigt nu?
Jodå, hyfsat, skall bara komma på det rätta projektet. Har en kofta utan ärmar främst i kön just nu. Det faller på att jag inte orkar byta stickor till resåren nedtill. Men det har blivit ganska mycket sytt istället.
Martina lärde sig virka luftmaskkedjor innan öronoperationen. Hon har även provat göra lite stolpar (ville göra mormorsrutor som jag) men det var lite svårt. Sedan fick hon en sådan här i påskägget, med lite extra garn från mina rester, och stickar räta för fullt! Fast jag fick lägga upp, men det beror nog mer på att jag har för dåligt tålamod för att vara en bra lärare.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?