Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Skulle det bli en uppifrån-och-ner-knitalong här på SB? eller är det bara något som jag har fått för mig? :hmm:
Av mly
Hur är drops lima?
Jag har ju tjuvstartat på min uppifrån å ner kofta och funderar redan på nästa.
Jag har två svarta köpe koftor som börjar bli riktigt slitna, den jag har börjat på nu är svart, men jag skulle nog behöva en svart till. Liman va rätt så lagom pris på för min del.
Nu stickar jag i ett bomullsgarn som är väldigt mjukt, det lyckades jag fynda på rea för 10kr/nystan.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:Skulle det bli en uppifrån-och-ner-knitalong här på SB? eller är det bara något som jag har fått för mig? :hmm:
Näe då, å jag har tjuvstartat, vill du starta tråden, eller ska jag?
Var det inte någon uppifrån-och-ner-expert som skulle hålla i den? Kanske rentutav du?
Starta du gärna en tråd, du som påbörjat ett arbete redan, så hänger jag o andra på. :tumup:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:Skulle det bli en uppifrån-och-ner-knitalong här på SB? eller är det bara något som jag har fått för mig? :hmm:
Var det inte någon uppifrån-och-ner-expert som skulle hålla i den? Kanske rentutav du?
Starta du gärna en tråd, du som påbörjat ett arbete redan, så hänger jag o andra på. :tumup:
Melon skulle vara fröken, detta är mitt första försök förutom en liten kofta till I så jag är nybörjare. Men jag ordnar en tråd.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Melon skulle vara fröken, detta är mitt första försök förutom en liten kofta till I så jag är nybörjare. Men jag ordnar en tråd.
:vågen:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
:vågen:
Här
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=216296
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:Hur är drops lima?
Jag har två svarta köpe koftor som börjar bli riktigt slitna, den jag har börjat på nu är svart, men jag skulle nog behöva en svart till. Liman va rätt så lagom pris på för min del.
Nu stickar jag i ett bomullsgarn som är väldigt mjukt, det lyckades jag fynda på rea för 10kr/nystan.
Lima är ett jättehärligt garn, väldigt skönt att sticka i.
Av mly
kvarnkvik skrev:
Håller det sig fint länge? Har d stickat med nepal med? Är det mycket tjockare?
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
kvarnkvik skrev:
Håller det sig fint länge? Har d stickat med nepal med? Är det mycket tjockare?
Jag har inget som jag har använt jättemycket i det, kommer inte ihåg om det är gjort i nepal eller lima, men jag har en kofta på gång i det och en färdig mössa. Mössan har jag använt en del och den ser ff fin ut.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:Nu behöver jag :help:

Jag har äntligen stickat så långt på min kära Puck att det är dags för avmaskning på ärmkullen. Dock står inget om hur lång ärmen ska vara, bara antalet varv. Jag har nog stickat lite hårdare än tänkt eftersom det snarare verkar vara 26 maskor per 10cm än 16. :oops:

Så nu undrar jag om någon kan säga om ärmen är ungefär tillräckligt lång. :) Den är 40cm lång. En annan, ganska tight tröja jag har har 39 cm i ärminnanmått så det borde väl räcka... Finns det nåt smart mått att använda typ x cm under armhålan eller så?

Hjälp?
Min puck som jag stickade för en herrans massa år sen fick för korta ärmar vilket resulterade i att den aldrig blev klar...
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:Nu behöver jag :help:

Jag har äntligen stickat så långt på min kära Puck att det är dags för avmaskning på ärmkullen. Dock står inget om hur lång ärmen ska vara, bara antalet varv. Jag har nog stickat lite hårdare än tänkt eftersom det snarare verkar vara 26 maskor per 10cm än 16. :oops:

Så nu undrar jag om någon kan säga om ärmen är ungefär tillräckligt lång. :) Den är 40cm lång. En annan, ganska tight tröja jag har har 39 cm i ärminnanmått så det borde väl räcka... Finns det nåt smart mått att använda typ x cm under armhålan eller så?

Hjälp?
Min puck som jag stickade för en herrans massa år sen fick för korta ärmar vilket resulterade i att den aldrig blev klar...
*beep* Fel svar! Ingen annan som har tips kring tröjärmar?
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 219

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?